2 468 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Ytong-talo vuodelta 58. Mitkä seinät ovat kantavia?
Hei. Laitan kuvia alkuperäispiirustuksista. Ehkä joku löytää ne mielenkiintoisiksi katseltaviksi.
Tämä on Ytong-talo rakennettu vuonna 58
Täynnä loistavaa betonia 
Olen miettinyt, jos ehkä purkaisin yhden kellariseinän. Tuo seinä, joka on oikealla puolella pesutupaa kuvassa. Sen takana meillä on nyt sauna, jota emme käytä.
Minä, joka en ole mikään asiantuntija, uskon, että kantavat seinät ovat julkisivuseinät sekä talon keskellä menevä seinä, ja että kaikki muut sisäseinät voi vain purkaa, jos haluaa.
Olenko väärässä? Ja jos olen, olisi todella kiinnostavaa tietää, miten rakenne toimii
Hyvää pääsiäistä
Tämä on Ytong-talo rakennettu vuonna 58
Olen miettinyt, jos ehkä purkaisin yhden kellariseinän. Tuo seinä, joka on oikealla puolella pesutupaa kuvassa. Sen takana meillä on nyt sauna, jota emme käytä.
Minä, joka en ole mikään asiantuntija, uskon, että kantavat seinät ovat julkisivuseinät sekä talon keskellä menevä seinä, ja että kaikki muut sisäseinät voi vain purkaa, jos haluaa.
Olenko väärässä? Ja jos olen, olisi todella kiinnostavaa tietää, miten rakenne toimii
Hyvää pääsiäistä
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 182 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 182 viestiä
Sen sijaan se osa seinästä, joka on lähimpänä ulkoseinää, voi olla tarpeellinen, jotta kaikki ulkopuolen maamassat eivät painaisi ulkoseinää sisäänpäin. Muualla on ehdotettu, että säästetään 0,5 - 1 m siitä seinästä, jonka haluaa poistaa.
Okei. Kuulostaa melkein epätodennäköiseltä, että kevytbetoniseinä 0,5 metrin paksuudella pystyisi tukemaan maapainetta? estämään kantavan seinän sortumisen sisäänpäin?BirgitS sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 182 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 182 viestiä
En ole rakennussuunnittelija, ja voi olla hyvä ottaa yhteyttä sellaiseen, mutta ulkoseinän on vaikea painua sisäänpäin, jos on jotain, mikä varmistaa, että lattian ja ulkoseinän sekä katon ja ulkoseinän välinen kulma pysyy 90 asteessa. Sitten en tiedä riittääkö puolimetri sinun tapauksessasi.
Klikkaa tästä vastataksesi