Hei, puolisoni ja minä omistamme vuonna 1952 rakennetun Rikshus-talon, ja olemme parhaillaan remontoimassa kellarissa olevaa huonetta, jossa noin 60 ja 80 cm molemmista ulkoseinistä ovat maan alla, ja nyt tarkistamme seinien kosteutta.

Kysymys 1 - Tietääkö joku tarkemmin, mikä tämä materiaali on, ontelobetonista, lecasorasta kevytbetonista, jotain muuta?

Kysymys 2 - Olen vuokrannut kosteusmittarin, jonka mukana tuli liitetty lukutaulukko, mistä rivistä minun pitäisi lähteä liikkeelle tai tietääkö joku foorumilla enemmän, minkä arvojen välillä seinien tulisi olla ennen kuin ryhtyy toimiin?

Kiitos etukäteen,

Ystävällisin terveisin,
Joel & Nathalie

• Kuva ulko- ja sisäseinän liitoksesta kellarissa, jossa näkyy betonimateriaalin yksityiskohtia lasitiilen vieressä.
  • Kuva kipsiseinästä, jossa näkyy syvä reikä paljastaen tummempaa, murenevaa materiaalia; mahdollinen rakenneanalyysi käynnissä.
  • Kuva kellarikerroksen ikkunasyvennyksestä, paljasta betonipintaa ja vanhaa puukehystä näkyvissä seinän kosteuden tarkistusta varten.
  • Kellarin seinä, jossa on karkeapintaisia betonilohkoja, putki oikealla. Seinän alaosassa näkyy kuluneita betonin palasia.
  • Kellarikerroksen huone, jossa vanhat vihertävät seinät, ikkuna, näkyvä putki ja rosoinen lattia; seinien materiaali epäselvä.
  • Kellarihuone, osittain maalatut seinät ikkunalla, paljastettu betoni lattialla. Talon rakentaminen 1952, kosteuden tarkistus käynnissä.
  • Gann Uni 1 -fuktindikaattorin taulukko näyttää kosteusarvoja eri materiaalien kuten lättbetongin ja lecablockin välillä.
Tavalliset betoniseinätiilet seinässä.

Suuret kiitokset nopeasta vastauksesta, voimmeko sitten täysin luottaa riviin C, kun luemme kosteusmittaria?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.