15 775 lukukertaa ·
11 vastausta
16k lukukertaa
11 vastausta
Voinko käyttää lattialistaa kattolistana, vai olenko outo?
Hei
Olen rakentamassa taloa, joka on melko pelkistetty ja kalju. Ei mitään krumeluureja. Pyrin mahdollisimman paljon välttämään kattolistaa, tähän mennessä en ole käyttänyt niitä huoneissa, joissa olen työskennellyt (olohuone ja kylpyhuone), mutta nyt olen tulossa kodinhoitohuoneeseen ja viherhuoneeseen, joissa katto ja seinät eivät kohtaa hirveän kauniisti.
Olen ostamassa listoja byggmaxista huomenna, ja suurelta osin luulen, että se voisi näyttää aika hyvältä lattialistan (oletettavasti ylösalaisin) avulla kattoa vasten.
Tehdäänkö näin joskus vai onko se todella outoa?
Vaihtoehtona on ostaa perinteinen kattolista, joka "näyttää vähän sellaiselta 45-asteiselta", mutta ne ovat sekä hankalampia jiirata että minun mielestäni eivät sovellu yhtä hyvin tähän tapaukseen.
Tarvitsen peittää noin 10 mm seinästä ulospäin ja noin 40 mm alaspäin seinälle varmistaakseni, että peitän sen, mitä maalari on jättänyt. Joten ajattelin ostaa noin 12x43 mm listaa.
Kiitos ajatuksista!
Olen rakentamassa taloa, joka on melko pelkistetty ja kalju. Ei mitään krumeluureja. Pyrin mahdollisimman paljon välttämään kattolistaa, tähän mennessä en ole käyttänyt niitä huoneissa, joissa olen työskennellyt (olohuone ja kylpyhuone), mutta nyt olen tulossa kodinhoitohuoneeseen ja viherhuoneeseen, joissa katto ja seinät eivät kohtaa hirveän kauniisti.
Olen ostamassa listoja byggmaxista huomenna, ja suurelta osin luulen, että se voisi näyttää aika hyvältä lattialistan (oletettavasti ylösalaisin) avulla kattoa vasten.
Tehdäänkö näin joskus vai onko se todella outoa?
Vaihtoehtona on ostaa perinteinen kattolista, joka "näyttää vähän sellaiselta 45-asteiselta", mutta ne ovat sekä hankalampia jiirata että minun mielestäni eivät sovellu yhtä hyvin tähän tapaukseen.
Tarvitsen peittää noin 10 mm seinästä ulospäin ja noin 40 mm alaspäin seinälle varmistaakseni, että peitän sen, mitä maalari on jättänyt. Joten ajattelin ostaa noin 12x43 mm listaa.
Kiitos ajatuksista!
Kysymys on esitetty ennenkin foorumilla, ja vastaus oli silloin (jos muistan oikein) tee kuten haluat, se on sinun talosi. Tunnen arkkitehdin, joka puhui pyörölistasta kattolistana. "Jännittävien varjojen vuoksi, joita voisi saavuttaa"
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Olen (asiakkaan vaatimuksesta, en omasta aloitteestani!) asentanut ylösalaisin olevan jalkalistan muutamassa kohdassa. Näyttää mielestäni aivan hullulta.
Mutta luulen, että 99,9% maailman väestöstä ei olisi reagoinut.
Mutta luulen, että 99,9% maailman väestöstä ei olisi reagoinut.
Viimeksi muokattu:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 2 702 viestiä
Se voi toimia listan mukaan. Anoppini ja appeni ovat isossa huvilassaan käyttäneet, luulisin, rintalistaa tai jonkinlaista lattialistaa saadakseen reunan ylhäälle, jotta voivat kiinnittää sellaisia metallilevyjä, joihin voi kiinnittää narun/wiren, ja ripustaa tauluja seinään ilman, että tarvitsee porata seiniin.
Olin epäileväinen kun kuulin siitä, mutta se toimi hyvin.
Olin epäileväinen kun kuulin siitä, mutta se toimi hyvin.
Miksi olla niin huolissaan siitä, mitä muut ajattelevat? Kiinnitä jalkalista ja pohdi asiaa. Jos mielestäsi se näyttää hyvältä, niin anna mennä vaan! 
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Mutta tee niin kuin mielestäsi näyttää parhaalta, jos se näyttää täysin väärältä, voit poistaa sen ja laittaa perinteiset listat.
Tein päinvastoin verstaalla, otin kaikkein koristeellisimmat lattialistat ja yhdistin ne kaikkein koristeellisimpaan kattolistaan, jonka löysin. Kesti ikuisuuden tehdä nurkat, mutta nyt se on tehty.
Protte
Tein päinvastoin verstaalla, otin kaikkein koristeellisimmat lattialistat ja yhdistin ne kaikkein koristeellisimpaan kattolistaan, jonka löysin. Kesti ikuisuuden tehdä nurkat, mutta nyt se on tehty.
Protte
Mielestäni 43mm lattialistalla katossa tuli todella hienoa. Juuri niin kuin olin ajatellut. Minimalistinen ja anonyymi, juuri niin kuin haluan.
https://www.facebook.com/etthundratolvan/photos/pcb.662184787254579/662182947254763/?type=3&theater
https://www.facebook.com/etthundratolvan/photos/pcb.662184787254579/662182947254763/?type=3&theater
Jäsen
· Västernorrland
· 2 366 viestiä
"Voinko käyttää lattialistaa kattolistana, vai olenko outo?"
Vastaan A: Miksi ei, onko jokin este?
Vastaan B: Ehkä, onko se ongelma?
Hienoa, että se meni kuten halusit!
P.S. Luulen, että maailma hyötyy hieman omituisista ihmisistä...
Vastaan A: Miksi ei, onko jokin este?
Vastaan B: Ehkä, onko se ongelma?
Hienoa, että se meni kuten halusit!
P.S. Luulen, että maailma hyötyy hieman omituisista ihmisistä...
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 227 viestiä
"Minusta 43mm lattialista katossa näytti todella hyvältä. Juuri niin kuin olin kuvitellut. Minimalistinen ja anonyymi, juuri sellainen kuin haluan sen olevan."
Täydellistä! Mitä muuta voi vaatia?
Minusta se näyttää ihan hyvältä kuvan perusteella.
Arvostan ihmisiä, jotka ajattelevat itse ja tarpeen mukaan ohittavat yksinkertaisen, turvallisen ja varman mutta niin tylsän "mainstream-ruotuun".
Täydellistä! Mitä muuta voi vaatia?
Minusta se näyttää ihan hyvältä kuvan perusteella.
Arvostan ihmisiä, jotka ajattelevat itse ja tarpeen mukaan ohittavat yksinkertaisen, turvallisen ja varman mutta niin tylsän "mainstream-ruotuun".
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Joutsunkaula kattolista, mihin suuntaan?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur fräser jag enklast den här golvsockeln?
Golv -
Vad är den här taklisten målad med?
Färg, Måla & Tapetsera -
Taklist ”Antik hålkäl”
Byggnadsvård -
Ympäri- tai perinteinen kattolista "antiikilla" jalkalistalla ja ovenkarmilistalla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka