Kuten otsikko kuuluu, mietin voinko rakentaa uudelleen kantavan sisäseinä. Seinän alustana on 13 cm EPS-betonia, johon on lisätty 40 mm itsesiliävä tasoite.

Luettuani eps-cementin usein kysytyistä kysymyksistä, siellä sanotaan, että sitä ei voida käyttää kantaviin osiin, ja saatan toivoa liikaa ajatellessani, että tämä koskee ehkä "paljasta" EPS-betonia.

Tietääkö joku? Eps ei ole vielä valettu, joten ei ole täyttä katastrofia, jos meidän täytyy valaa anturat oikealla betonilla, mutta se olisi yksi vaihe lisää…

Se, joka voi vastata tähän, haluaa varmaan tietää, mitä eps-betonin alla on.

Totta kai, että en maininnut sitä :D se on paksu vanha eristämätön betonilaatta

A
T Tarelugnt sanoi:
Totta kai, että en maininnut sitä :D se on paksu vanha eristämätön betonilaatta
Vala tavallista betonia kantavan seinän alle, niin että EPS ei kuormitu, riittää 10-15 cm leveydeltä.

Rejäl sanoi:
Valmista kaistale tavallisella betonilla kantavan seinän alla, jotta EPS:ään kohdistuu kuormitusta, riittää kun on 10-15 cm leveä.
Puh.. täytyykö? ;)

A
T Tarelugnt sanoi:
Puh.. täytyykö? ;)
Ei täytyy o täytyy mutta jos haluat että se on kunnossa ja ei tule painaumisia niin..
Se on aika yksinkertaista, vain laittaa jotain vastakappaleeksi kun asetat EPS:n ja sitten valat sen karkeabetonilla...😉

Rejäl sanoi:
Ei ole pakko, mutta jos haluat sen olevan hyvässä kunnossa ilman painumia, niin... Se on melko yksinkertaista, aseta vain jotain tuetessa EPS:ää ja sitten valetaan se karkean betonin avulla...😉
Olisi todella tylsää, jos remontti johtaisi siihen, että talo alkaa painumaan. Joten meidän on varmaan tehtävä kuten sanot ja valettava kaistale tavallisella betonilla. Vähän työläältä se silti tuntuu. Kiitos panoksestasi!

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Bonuskysymys, jos joku lukee: ajattelimme asettaa platonmaton syllen viereen luomaan ilmarakoa. Onko se järkevää vai tyhmää? Ei tunnu kovin hyvältä sulkea syllä muoviin, mikä on tavallinen menettelytapa..?

A
T Tarelugnt sanoi:
Bonuskysymys, jos joku lukee: ajattelimme asettaa platonmaton suikaleen kynnyksen viereen ilmarakenteen luomiseksi. Onko se järkevää vai tyhmää? Ei tunnu hyvältä sulkea sisään kynnystä muovilla, joka on yleinen toimintatapa..?
Parempi ohut eristys, kuten tämä:

https://www.finja.se/produkter/grund-cellplast/isolermatta

Rejäl sanoi:
Parempi ohut eristys, esimerkiksi tämä:

[linkki]
Kiitos! Onko sinulla ajatuksia rakennuskosteuden läpäisyn riskistä?

A
T Tarelugnt sanoi:
Kiitos! Onko sinulla ajatuksia rakentamisen kosteuden riskistä, joka tunkeutuu läpi?
En tiedä, millainen alusta on.. jos siitä on huolta, laita muovi EPS:n alle..

Rejäl sanoi:
En tiedä, millainen pohja siellä on... jos huolestuttaa, laita muovia EPS:n alle...
Alaspäin en ole huolissani (siellä on vain betonia), juuri sitä vastaan, sillan kanssa minulla on ajatuksia. Ps tiedän, että olen monimutkainen 😆

A
N nissenilson sanoi:
Alas ei ole huolta (siellä on vain betonia), juuri siitä syllen kanssa minulla on pohdintoja. Ps tiedän että olen monimutkainen 😆
Onko sinulla lisäksi kaksi tiliä😢

Rejäl sanoi:
Onko sinulla kaksi tiliä lisäksi😢
Haha, minä ja kumppani jaamme ja vaihdamme vähän miten sattuu.

A
N nissenilson sanoi:
Haha, minä ja puolisoni jaetaan ja vaihdellaan miten sattuu.
Kuinka voin tietää, kenen kanssa keskustelen näistä salaisuuksista😢

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.