5 833 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Voiko helmipontin liimata?
Hei kaikki
Onko kukaan liimannut helmipaneelia suoraan rappaukseen?
Eteiseen on tulossa uudet seinät ja helmipaneeli pitää kiinnittää. Muutamissa seinissä on koolaukset valmiina, joten ne ovat helppoja. Mutta eräs seinä koostuu osista, joissa on rapattu seinä ~30 mm paksuinen, joka on kiinni hyvin. Hiukan hankala selittää, mutta se on vuorotteleva koolausseinä ja rapattu seinä, ja kaikki on samalla tasolla, joten jos saisin helmipaneelin suoraan rappaukseen, se olisi täydellistä. Ajatukseni oli käyttää pitkää kapeaa naulaa, joka menee rappauksen läpi, mutta olen epävarma. Jos asennan jonkinlaisen levyn rappauksen päälle, myös koolatut osat on rakennettava ulospäin :-[
Tietysti yksi vaihtoehto on purkaa rappaus ja aloittaa alusta :-X
Olen erittäin kiitollinen tästä mahtavasta foorumista saaduista vinkeistä.
Terveisin
Erik
Onko kukaan liimannut helmipaneelia suoraan rappaukseen?
Eteiseen on tulossa uudet seinät ja helmipaneeli pitää kiinnittää. Muutamissa seinissä on koolaukset valmiina, joten ne ovat helppoja. Mutta eräs seinä koostuu osista, joissa on rapattu seinä ~30 mm paksuinen, joka on kiinni hyvin. Hiukan hankala selittää, mutta se on vuorotteleva koolausseinä ja rapattu seinä, ja kaikki on samalla tasolla, joten jos saisin helmipaneelin suoraan rappaukseen, se olisi täydellistä. Ajatukseni oli käyttää pitkää kapeaa naulaa, joka menee rappauksen läpi, mutta olen epävarma. Jos asennan jonkinlaisen levyn rappauksen päälle, myös koolatut osat on rakennettava ulospäin :-[
Olen erittäin kiitollinen tästä mahtavasta foorumista saaduista vinkeistä.
Terveisin
Erik
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 697 viestiä
Minulla on sama "ongelma" kellarille vievissä portaissa. Sain vinkin puuseppäsukulaiselta kokeilla ensin pienimmän kokoista naularuuvia, ja jos se ei toimi; kovettaa rappauksen vesilasilla ja kiinnittää sitten Tremco PL400:lla viivaa pitkin pontin takapuolelle. Sen pitäisi päästä liikkumaan.Errol sanoi:Hei kaikki
Onko kukaan liimannut helmiäisponttia suoraan rappaukseen?
Eteiseen tulee uudet seinät ja helmiäispontti pitäisi saada paikalleen. Joissakin seinissä on koolaukset esillä, joten se on helppoa. Mutta yksi seinä koostuu osista rappauksella, joka on noin 30 mm paksu ja hyvin kiinni. Vähän hankala selittää, mutta on vaihtelevasti koolattuja ja rapattuja seiniä, ja kaikki ovat tasassa, joten jos saisin helmiäispontin suoraan rappaukseen, se olisi täydellistä. Ajatukseni oli käyttää pitkää kapeaa naulaa, joka menee rappauksen läpi, mutta olen epävarma. Jos asetan jonkinlaisen levyn rappauksen päälle, myös koolattuja osia täytyy rakentaa ulospäin :-[
Olen erittäin kiitollinen vinkeistä tältä upealta foorumilta.
Ystävällisin terveisin,
Erik
En ole kuitenkaan vielä ehtinyt kokeilla mitään ratkaisuista.
Kiinnitysaine
Klikkaa tästä vastataksesi