Olen asentamassa uutta kellarirapua eteiseen ja teen siihen aukkoa. Nykyinen tilanne on se, että yläkerran lankkuseinä seisoo lattian tukipalkin päällä, joka puolestaan seisoo kellarin seinän päällä. Lattian tukipalkki ulottuu 30 mm lankkuseinän ulkopuolelle, mikä ei aiheuta ongelmaa. Sen sijaan lattian tukipalkki on hyvin erilaisessa asemassa suhteessa kellarin seinään. Toisella puolella eteistä kellarin seinä ulottuu 45 mm lattian tukipalkin ulkopuolelle, kun taas toisella puolella eteistä, vain parin metrin päässä, ero on 75 mm.

En oikein osaa päättää, miten edetä tämän kanssa. Kuten näen, on kolme vaihtoehtoa.

1. Rimoita lankkuseinä ja tukipalkki kellarin seinään asti ja tee iso suora seinä. Se todennäköisesti näyttää vinohkolta yläkerrassa. Paljon työtä, sillä se on 3,5 m x 2,5 m ja keittiön oviaukko täytyy kunnostaa.

2. Rimoita lattian tukipalkki kellarin seinään asti ja tee hylly, jonka leveys on 45-75 mm portaiden viereen.

3. Rimoita lattian tukipalkki ja kellarin seinä ja tee suora hylly noin 100 mm portaiden viereen.

Muita ehdotuksia?

Tältä se näyttää nyt:

Hei!
Voitko asentaa osb-levyn tai vastaavan?
Minulla oli vino seinä (tai osa seinää), joka toimisi sisäänrakennetun vaatekaapin toisena sivuna. Se poikkesi 50 mm lattiasta ja ylhäällä katon kohdalla. Ratkaistakseni tämän otin levyn (tässä tapauksessa mdf) ja asensin sen pienimmillä karmiruuvien malleilla. Siihen tuli 8-9 ruuvia levyn tarkkoihin paikkoihin, mutta sitten pystyin säätämään miten halusin.
Se onnistuu tietenkin myös erilaisilla välikappaleilla. Välitilan, joka jäi seinän ja levyn väliin, täytin tiivistysnauhalla ja viimeistelin Cascon "husfix" ja sen jälkeen maalilla. Parempaa ei olisi voinut tulla - minun mielestäni :)

Miten tarkoitat, että minun pitäisi asentaa levyt? Siinähän on yli kymmenen sentin ero plankiseinän ja kellariseinän välillä enimmillään. Ja sittenhän eteisen seinästä tulee vino verrattuna kaikkeen muuhun...

Lisää ehdotuksia? Miten te olisitte tehneet?

Jos ymmärrän tilanteen oikein, peittäisin vain vinoa yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla. Yrittää tehdä vinosta suoraa on vain tosi työlästä. Peitä kellariseinän pääty kaapelin yli ja kipsaa lankkuseinä?

Mitä tarkoitat vuorauksella? Ensimmäinen ajatus oli, että rakentaisin palkkia kellarin seinään asti niin, että siitä tulee lankkuseinän seinä, sitten "hylly" ja sitten seinä palkista ja kellarin seinästä. Tuntuu siltä, että siinä olisi ylivoimaisesti vähiten työtä silloin, ja siis juuri se tapa, jota en yleensä valitse. Ehkä siksi koko talo koostuu puolivalmiista projekteista? :p

Me repimme koko seinän ja rakennamme uuden. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.