Hei olen asentanut kantavan seinän, ja pian on aika asentaa kipsilevy. Kuitenkin ajattelin korvata kipsin jollain hyväksytyllä palosuojalevyllä tulevaa takkaa varten ja haluaisin, että se vie mahdollisimman vähän tilaa. Onko kenelläkään vinkkejä? Olen nähnyt 50 mm:n kalsiumsilikattilevyä, mutta toivon löytäväni jotain ohuempaa, jos sellaista on saatavilla.

Keittiön 3D-suunnitelma, jossa on keittolevy, jääkaappi, pesuallas ja moderni takka lähellä oviaukkoa.

Kiitollinen vastauksista :)
Ystävällisin terveisin

Muutamia pohdintoja.
Kamiinoilla on myös sivusuuntaiset mitat palavaan materiaaliin.
Näyttää piirustuksessa hieman liian läheltä sisustusta.
Ratkaisin ongelmasi upottamalla saman 50 mm levyn seinään niin, että se tuli tasan gyprocin kanssa, tasoitin ja maalasin, joten se on täysin näkymätön.
Otin valokuvan ja dokumentoin kaiken nuohoojan tarkastukseen, joka piti sitä tyylikkäänä ratkaisuna.
Pystyin siirtämään kanini 10 cm taaksepäin lähemmäksi seinää, joten siitä tuli täydellinen :)

• Tykkään
GrönaL
  • Laddar…
Ei vastaus kysymykseesi, mutta oletko ajatellut laittaa puuhellan keittiöön sen sijaan, jos haluat lämmittää puilla siellä tulevaisuudessa? Ne ovat yleensä paremmin soveltuvia sisäänrakentamiseen lisäksi.

• Tykkään
Dan_Johansson ja 2 muuta
  • Laddar…
A Argastesnickaren sanoi:
Pari pohdintaa.
Kamiinoilla on myös sivuttaiset mitat palavaan aineeseen.
Näyttää vähän liian läheltä sisustusta piirustuksessa.
Ratkaisin ongelmasi upottamalla saman 50 mm levyn seinään niin, että se tuli samalle tasolle kipsin kanssa, kitattiin ja maalattiin, joten se on täysin näkymätön.
Otin valokuvan ja dokumentoin kaiken nuohoojan tarkastusta varten, joka piti sitä siistinä ratkaisuna.
Pystyin siirtämään kanin 10 cm taaksepäin lähemmäksi seinää, joten siitä tuli täydellinen:)
Kiitos vastauksesta, hienosti tehty :) Minun tapauksessani se on vaikea tehdä edessä olevien koolingien kanssa. Voin lähettää kuvan iltapäivällä, mutta kipsi ulottuu 1 cm koolausten eteen. Joten on kuitenkin 4 cm ero. On noin 20cm penkkikaappiin, joten siitä tulee myös paloseinä.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit sanoi:
Ei vastaus kysymykseesi, mutta oletko harkinnut, että asentaisit keittiöön puuhellan, jos haluat tulevaisuudessa polttaa siellä puuta? Ne ovat yleensä paremmin soveltuvia upotettaviksi.
Kumppani on melko kiintynyt takkaan, jossa on iso ikkuna. Se on avoin olohuoneeseen päin, joten se on melko ok joka tapauksessa. Nyt sotaa käydään vain muutaman sentin kanssa.

N
Kuitusementtilevyt ovat kai 12mm paksuudeltaan. Onko se hyväksyttyä, en tiedä, mutta se riippuu varmasti myös siitä, miten seinä on rakennettu.

N Niq sanoi:
Fibercementskivor on saatavana 12 mm paksuisina. En tiedä onko se hyväksytty, mutta se riippuu varmasti myös siitä, miten seinä on rakennettu.
Seinä on (ulkopuolelta sisäänpäin) . puuverhous, tuulensuoja, mineraalivilla 120mm, puukoolaus ja sitten yksi kipsilevy.

12 mm olisi ollut täydellinen, mutta en ole varma, tuleeko se hyväksytyksi. 50 mm voin käyttää penkkiä vasten olevan puolen. Takana haluaisin sen mieluiten ohueksi, samassa tasossa kipsilevyn kanssa.

G GrönaL sanoi:
Kiitos vastauksesta, hienosti tehty :) Minun tapauksessani on vaikea tehdä se, koska siltä osin kuin reglar ovat edessä. Voin lähettää kuvan iltapäivällä, mutta kipsilevy tulee 1 cm ulos reglar. Siitä tulee silti 4 cm ero. Minulla on noin 20 cm kaappiin, joten siitä tulee palomuuri myös.
En tiedä tarkoittaako samaa.
Jyrsin 4 cm reglarista seinässä ja sitten levy ulottui 13 mm (kipsilevyn paksuus),
joka tarkoitti, että kaikki oli täysin sileää.
Kun sitten vahvistat reglarin, reglarit joihin on upotettu, saat saman kantokyvyn.
Luulen, että profiilissani on pari kuvaa, miten tein.

• Tykkään
GrönaL
  • Laddar…
A Argastesnickaren sanoi:
En tiedä, tarkoitammeko samaa.
Poistin 4 cm seinän palkeista ja levy keikkui sitten 13 mm (kipsilevyn paksuus), mikä teki pintalevytyksestä täysin sileän.
Jos vahvistat sitten palkeita, joihin olet upottanut levyn, saat saman kantavuuden.
Luulen, että minulla on pari kuvaa profiilissani, joissa näkyy, miten tein sen.
Joo, se oli hyvä idea. Kallistuu kyllä sellaisen ratkaisun puoleen, jos saan vain hyvän vahvistuksen tehtyä. Katson profiiliasi. Kiitos 👍

N
Tuleeko tällainen levy ja puupalkit hyväksytyiksi?

Sitten valitsisin ehdottomasti itse puuhellan. Kun on tottunut laittamaan ruokaa puuhellalla, ei halua vaihtaa takaisin. Kesällä kuitenkin tulee niin sietämättömän kuuma sisällä, että käyttää silti sähköliesiä. Niitä on myös lasiluukuilla, jos haluaa nähdä tulen.

• Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
G GrönaL sanoi:
Kumppani on aika kiintynyt isolla ikkunalla olevaan kamiinaan. Se on auki olohuoneeseen, joten se on ihan ok kuitenkin. Nyt taistellaan vain vähän muutamasta sentistä.
Kumppani voisi saada kamiinan olohuoneeseen, niin saat sinä puuhellan keittiöön. Kaikki tyytyväisiä! On todennäköisesti helpompaa sijoittaa kamiina reilulla etäisyydellä palavasta materiaalista olohuoneessa.

• Haha
GrönaL
  • Laddar…
D
Pitäisi lukea liesituulettimen käyttöohjeessa, miltä sen pitäisi näyttää takaa.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit sanoi:
Puoliso voisi saada takan olohuoneeseen, niin sinä saisit puuhellan keittiöön. Kaikki tyytyväisiä! On todennäköisesti helpompaa sijoittaa takka, jolla on reilut etäisyydet palavaan materiaaliin, olohuoneeseen.
Jos se kuitenkin olisi niin helppoa. Tässä ovat olohuone ja keittiö. Meillä oli aiemmin puuhella, mutta en voi sanoa, että kokkasin sillä erityisen usein. Nyt se on purettu, joten tilanne on vain hyväksyttävä. Ainoa varma vaihtoehto vaikuttaa olevan 50 mm levy kipsilevyn eteen sivulle ja taakse? Koolausta ei voi jyrsiä enempää kuin korkeintaan muutama cm.

Pohjapiirros avokeittiöstä ja olohuoneesta, jossa näkyy sohvaryhmä, ruokapöytä tuoleineen sekä keittiökaapistot ja liesi.

N Niq sanoi:
Hyväksytäänkö tällainen levy ja puulistat?

Sitten itse ehdottomasti valitsisin puuhellan. Kun on tottunut tekemään ruokaa puuhellalla, ei halua vaihtaa takaisin. Kesällä tulee kuitenkin niin sietämättömän kuuma, että käyttää sähköhellaa.
Niitä on myös lasiluukuilla, jos haluaa nähdä tulen.
Tyydyn kaminaan ja makkaratikkuun. On valittava taistelunsa.. Nyt haluan vain saada sen niin hienoksi kuin mahdollista.

Moderni olohuone, jossa on harmaa sohva, valkoinen pöytä, televisio, takka ja ruokapöytä tuoleineen valoisan ikkunan edessä.

• Tykkään
Messier1994
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.