10 326 lukukertaa ·
7 vastausta
10k lukukertaa
7 vastausta
Viemäriputket välipohjassa
Hei
Suunnittelen yläkerran kylpyhuonetta.
Minulla on viemäriputki, joka tulee alakerrasta tulevan kylpyhuoneen toiselle puolelle. Kuinka "lukittuna" olen vessan, pesualtaan ja kylpyammeen sijoittelun suhteen tämän perusteella?
Voiko pesualtaan ja lattiakaivon viemäriputket vetää ongelmitta palkkien läpi lattiassa? Lattia on rakennettu 45x220 cc 400.
Entä kuinka on vessan viemärin kanssa?
Pohdin lähinnä, onko tämä melko tavanomaista vetää palkkien läpi vai yritetäänkö tätä välttää rakenteellisista syistä?
Suunnittelen yläkerran kylpyhuonetta.
Minulla on viemäriputki, joka tulee alakerrasta tulevan kylpyhuoneen toiselle puolelle. Kuinka "lukittuna" olen vessan, pesualtaan ja kylpyammeen sijoittelun suhteen tämän perusteella?
Voiko pesualtaan ja lattiakaivon viemäriputket vetää ongelmitta palkkien läpi lattiassa? Lattia on rakennettu 45x220 cc 400.
Entä kuinka on vessan viemärin kanssa?
Pohdin lähinnä, onko tämä melko tavanomaista vetää palkkien läpi vai yritetäänkö tätä välttää rakenteellisista syistä?
Tietysti voit tehdä. ei ehkä ole suositeltavaa vetää läpi kaikkia. Sitten voit vahvistaa molempia puolia vanerilla, jonka teet noin puoli metriä pitkäksi ja yhtä korkeaksi kuin sääntö, eli 22 cm, ja leikata uran putkea varten, sitten ruuvata ja liimata molemmille säännön puolille, jonka olet lävistänyt putkella.
Jos aiot vetää 110 mm WC-viemäriputken läpi, sinun on porattava 120, ja jos aiot mennä useamman palkin läpi, et voi mennä kaikkien läpi keskikohdasta, koska putkilla on oltava kallistus.
Onnistuin sijoittamaan WC-viemärin seinään lattian sijasta, vetämään sitten viemärin ullakolla (siirtämällä eristeen lämpimälle puolelle) ja sitten lattian läpi oikeiden palkkien välissä.
Tuleeko lattiakaivo suihkua vai kylpyammetta varten?
Onnistuin sijoittamaan WC-viemärin seinään lattian sijasta, vetämään sitten viemärin ullakolla (siirtämällä eristeen lämpimälle puolelle) ja sitten lattian läpi oikeiden palkkien välissä.
Tuleeko lattiakaivo suihkua vai kylpyammetta varten?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 036 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 036 viestiä
http://www.traguiden.se/konstruktio...lag/bjalklag--generellt/forstarkning-vid-hal/
Olen suunnitellut tekevän kuten Andreas Lundgren mahdollisen muutoksen yhteydessä, mutta yleisesti ottaen ei pitäisi olla ongelmaa vahvistaa viemäriputken reikien kohdalla.
Olen suunnitellut tekevän kuten Andreas Lundgren mahdollisen muutoksen yhteydessä, mutta yleisesti ottaen ei pitäisi olla ongelmaa vahvistaa viemäriputken reikien kohdalla.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 036 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 036 viestiä
Korrekti linkki turvalliseen veteen: http://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/4B75596381E36C67D8A135D8523BF7EB.pdf
On vaikeaa ampua pidempiä putkia, jos tekee vain reiän palkkiin eikä lovausta kuten puuoppaassa.
Mutta tietenkin tulisi mahdollisuuksien mukaan seurata turvallisen veden ohjeita, jotta ei tule ikävää vakuutusyhtiön kanssa virheen sattuessa.
On vaikeaa ampua pidempiä putkia, jos tekee vain reiän palkkiin eikä lovausta kuten puuoppaassa.
Mutta tietenkin tulisi mahdollisuuksien mukaan seurata turvallisen veden ohjeita, jotta ei tule ikävää vakuutusyhtiön kanssa virheen sattuessa.
Yleensä kylpyammeelle on 70 mm ja suihkulle 50 mm. Laitoin kuitenkin 50 mm kylpyammeelle, ja alla olevan foorumiviestin huolenaiheet (että vesilukko imetään tyhjäksi) eivät koskaan muodostuneet ongelmaksi. (Letku kylpyammeesta kaivoon onhan vain 20-30 mm.)
https://www.byggahus.se/forum/badrum/227014-50-cm-ror-till-badkar.html
https://www.byggahus.se/forum/badrum/227014-50-cm-ror-till-badkar.html
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Ta bort mellanbjälklag i gammalt timrat hus?
Lösvirke & Timmerhus -
Miten tehdä höyrynsulun kanssa tässä sokkelin ympärillä ja välipohjassa?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur bäst isolera mellanbjälklag i gammalt hus med källare?
Isolering -
Istället för avloppsrör i mellanbjälklag, vägghängd toalett?
Badrum -
Hur dra avloppsrör i mellanbjälklag?
Kök