4 110 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Viemärin vaihto kellarissa, betonin valaminen
Olen kaivanut esiin vanhat valurauta viemäriputket kellarissa voidakseni vaihtaa ne. Talo on rakennettu hiekkapohjalle, ja putket ovat suoraan hiekan päällä, ja sitten on täytetty samalla hiekalla sekä kivillä ja betonimurskalla. Lattian valu ei ole siten ollut suoraan putkien päällä paitsi kaivojen vieressä.
Pitäisikö minun täyttää hiekalla ja täyttömateriaaleilla vai pitäisikö minun täyttää vain betonilla? Vai putkien puoliväliin?
Jos valetaan pelkästään betonilla, tarvitaan paljon enemmän betonia ja minulla ei ole betonimyllyä.
Pitäisikö minun täyttää hiekalla ja täyttömateriaaleilla vai pitäisikö minun täyttää vain betonilla? Vai putkien puoliväliin?
Jos valetaan pelkästään betonilla, tarvitaan paljon enemmän betonia ja minulla ei ole betonimyllyä.
Se näytti samanlaiselta meillä, talo vuodelta -57, ja täytin uudelleen vanhalla soralla ja vähän uutta aivan vanhan betonin alle. Sitten raudoitin vähän ja valoin karkeabetonilla, joka sekoitettiin rullassa. On toiminut hyvin.
T Testarn sanoi:
OK, joten betoni ei siis tullut putkien päälle (paitsi lattiakaivojen kohdalla)?T Testarn sanoi:
Mitä tarkoitetaan rullalla?
Ah, OK, tack!T Testarn sanoi:
Jo, en sån har jag tänkt använda, är bara rädd att det går åt en himla massa säckar.
Armerade du bara vid brunnen/-arna?
On olemassa kaivo kuvan ulkopuolella. Vahvistin koko ojan, mutta en niin tiheästi. Se on joka tapauksessa parempi kuin ennen...
Säkki betonia, joka sekoitetaan vain veden kanssa, on noin 12-14 litraa, joten siihen meni varmaankin kymmenkunta. En muista tarkalleen, mutta yksi säkki kerrallaan ja se vie 5-10 minuuttia per säkki sekoittaa.
Säkki betonia, joka sekoitetaan vain veden kanssa, on noin 12-14 litraa, joten siihen meni varmaankin kymmenkunta. En muista tarkalleen, mutta yksi säkki kerrallaan ja se vie 5-10 minuuttia per säkki sekoittaa.
OK, melko karkea siis. Onko sitä myös putkien alla?T Testarn sanoi:
Noin kuinka monta säkkiä tarvittiin siihen huoneeseen, joka näkyy viimeisessä kuvassa?
Joo, raudoitus oli harva, ei raudoitusta putkien alla. Siinä ei siis ole betonia.A aweste00 sanoi:
Täyttö, jonka tiivistin hieman ennen kuin putki asetettiin paikoilleen ja sitten sen ympärille. Käytin pienen raudoitustangon "tökkäyspuikkona" putken ympärillä saadakseni soran hieman alas. Vanha sora oli sekoitus hiekkaa ja karkeampaa, ehkä jopa 32 mm asti. Uusi oli murskattua 8-16.
En ole ihan varma säkkien määrästä, mutta 6-7 kappaletta siihen huoneeseen ja 3-4 ulkopuolelle. Voit laskea sen mittaamalla reikääsi desimetreinä. Silloin se on litroina ja jokainen säkki antaa noin 12 litraa betonia.
T Testarn sanoi:Kyllä, raudoitus oli harva, ei raudoitusta putkien alla. Siellä ei ole betonia.
Täyttö, jonka tamppasin hieman ennen kuin putki asetettiin paikalleen ja sitten ympärille. Otin palan raudoitustankoa "pikkelipuikoksi" putken ympärille saadakseni soraa vähän alas. Vanha sora oli sekoitettua hiekkaa ja karkeampaa, ehkä jopa 32 mm asti. Uusi oli 8-16 mursketta.
Vähän epävarma säkkien lukumäärästä, mutta 6-7 kpl sille huoneelle ja 3-4 ulkopuolella. Sen voit laskea, jos mittaat reikäsi desimetreinä. Silloin se tulee litroissa ja jokainen säkki antaa noin 12 litraa betonia.
Anteeksi, tarkoitin soraa/täyttömaata! Eli jos sinulla on niitä putkien alla myös tai jos putket ovat suoraan luonnollisella pohjalla.T Testarn sanoi:Kyllä, raudoitus oli harva, ei raudoitusta putkien alla. Siellä ei ole betonia.
Täyttö, jonka tamppasin hieman ennen kuin putki asetettiin paikalleen ja sitten ympärille. Otin palan raudoitustankoa "pikkelipuikoksi" putken ympärille saadakseni soraa vähän alas. Vanha sora oli sekoitettua hiekkaa ja karkeampaa, ehkä jopa 32 mm asti. Uusi oli 8-16 mursketta.
Vähän epävarma säkkien lukumäärästä, mutta 6-7 kpl sille huoneelle ja 3-4 ulkopuolella. Sen voit laskea, jos mittaat reikäsi desimetreinä. Silloin se tulee litroissa ja jokainen säkki antaa noin 12 litraa betonia.
No niin, jos olen selviytynyt tämän paskian halkomisesta, niin pystyn varmasti valamaan sen uudestaan!
Aha!
Kellarin lattian alla on hiekkaa/soraa, ja he olivat laittaneet hiekan ja soran sekoituksen ennen lattian valua, joka on 5-6 cm paksu.
Laitoin takaisin osan kaivetusta materiaalista ja tamppasin sen 95x95-palalla ennen kuin putki asetettiin paikoilleen kallistuksella.
Sitten täytin vanhalla materiaalilla ennen kuin otin mursketta 8-16 ja täytin loput ympärille ja 3-4 cm päälle.
Silloin ujutin putken ympärille palalla harjaterästä ja pakkasin varovasti 95x95-kappaleella ennen raudoitusta ja betonia.
Raudoituksen porasin sivulta vanhaan lattiaan, näet siitä kuvan.
Sinä tulet hoitamaan tämän, ei huolta. Jos sinulla on hieman enemmän säkkejä kuin laskettu, voit palauttaa ylimääräiset, ja jos et pääse tarkalleen oikeaan tasoon, voit tasoittaa vähän tasoitteella.
Minulla oli hieman olemassa olevia huippuja lattiassa, jotka hioin alas hiomalaikalla. Pölyistä mutta sujuvaa.
Kellarin lattian alla on hiekkaa/soraa, ja he olivat laittaneet hiekan ja soran sekoituksen ennen lattian valua, joka on 5-6 cm paksu.
Laitoin takaisin osan kaivetusta materiaalista ja tamppasin sen 95x95-palalla ennen kuin putki asetettiin paikoilleen kallistuksella.
Sitten täytin vanhalla materiaalilla ennen kuin otin mursketta 8-16 ja täytin loput ympärille ja 3-4 cm päälle.
Silloin ujutin putken ympärille palalla harjaterästä ja pakkasin varovasti 95x95-kappaleella ennen raudoitusta ja betonia.
Sinä tulet hoitamaan tämän, ei huolta. Jos sinulla on hieman enemmän säkkejä kuin laskettu, voit palauttaa ylimääräiset, ja jos et pääse tarkalleen oikeaan tasoon, voit tasoittaa vähän tasoitteella.
Minulla oli hieman olemassa olevia huippuja lattiassa, jotka hioin alas hiomalaikalla. Pölyistä mutta sujuvaa.
OK, kiitos vinkeistä! Olen miettinyt raudoitusta ainakin kaivojen kohdalla.T Testarn sanoi:Aha!
Hiekkaa/soraa on kellarilattian alla ja ne olivat laittaneet hiekan ja sepelin sekoituksen ennen kuin lattia valettiin, joka on 5-6 cm paksu.
Palautin hieman kaivettua materiaalia ja tamppasin sen palalla 95x95 ennen kuin putki asetettiin paikalleen kaadolla.
Sitten täytin ympäriltä hieman vanhasta materiaalista ennen kuin käytin mursketta 8-16 ja täytin loput ympäriltä ja 3-4 cm ylitse.
Silloin työnsin putken ympärille palalla raudoitusrautaa ja pakkasin varovasti 95x95-palalla ennen raudoitusta ja betonia.
Tulet onnistumaan tässä, rauhallisesti vain. Jos sinulla on hieman enemmän säkkejä kuin laskettu, voit palauttaa ylimääräisen ja jos et aivan yllä tasolle, voit tasoittaa hieman itsetasoittuvalla.
Minulla oli joitakin olemassa olevia huippuja lattiassa, jotka hioin alas hiomalaikalla. Pölyistä mutta kätevää.
Pintakerroksen ei tarvitse olla erityisen hieno, aion laatoittaa joskus kun kaikki muu on valmista.
Klikkaa tästä vastataksesi