Olen kiinnittänyt kaikki joustoslangani Julas:n kiristimillä "Anslut". Äsken huomasin, että yksi oli mennyt poikki ja ajattelin sen johtuvan siitä, että olen jostain syystä nykäissyt letkun irti. Mutta sitten aloin kierrellä ja katsoa, ja kaikkialla missä olen kiinnittänyt, kiristin on murtunut... Joissain paikoissa letku roikkuu löysästi, koska kiristin on mennyt kokonaan poikki ja pudonnut ilman, että olen koskenut siihen.

Aivan helvetin hyvä tuuri, että en ollut ehtinyt rakentaa seiniä tai kattoja umpeen (vain eristänyt). Nyt pitää vain alkaa vaihtaa 5-600 kiristintä....

Onko kellään vinkkejä, miten edetä reklamaation kanssa? En todellakaan halua kasapäin uusia huonolaatuisia kiristimiä. Miten tällaisesta voi saada kompensaatiota? (ei pitäisi saada minkäänlaista kompensaatiota, kun on niin tyhmä, että ostaa ja asentaa halpaa paskaa)

Säälin niitä, jotka ovat jo rakentaneet paskat sisään.

Harmaa flexputki kiinnitetty valkoisella, haljenneella muoviklemmarilla puiseen seinään, osoittaen kiinnitysongelmia.

Laatikko Anslut-ruuvipuristimia, 100 kpl.

Mutta mikä roska...
Olen itsekin astunut Anslut-miinaan monta kertaa. Ajattelen, että se toimii varmasti yhtä hyvin kuin oikeat merkit. Mutta useimmiten petyn.
Mutta tämä on aivan omaa luokkaansa... Tuntuu kuin kyseessä olisi materiaalivika, että ne ovat liian vanhoja tai säilytetty väärin....
Valitettavasti en usko, että Jula korvaa mitään muuta kuin niittien kustannukset... Työaika jää omalle vastuullesi. Mutta saattaahan se olla yrittämisen arvoista, saatat saada jotain ylimääräistä vaivasta.
Jula ei yleensä ole nirso reklamaatioiden suhteen, en ole koskaan kokenut, että he vaatisivat sinua ottamaan uuden samanlaisen tuotteen uudelleen, vaan he ovat aina antaneet minulle lahjakortin tai käteistä.

Todella harmillista, mutta onneksi huomasit sen, ennen kuin levyt asennettiin....

Ystävällisin terveisin

Stefan

Aivan eri asia, mutta sama merkki. Sähköasentajani on täysin neuvonnut välttämään Anslut-merkkisten sähkölaitteiden ostamista. Ne ovat niin huonolaatuisia, että voivat olla vaarallisia.

Käytä nauloja (60mm), joita taivutat varovasti, jotta et purista letkua kasaan.

Ne klamrar olisivat todennäköisesti haljennut samalla tavalla 5 tai 10 vuoden kuluttua, vaikka ne olisivat olleet parempaa laatua.

Asiaan kuuluu, että klamrit on ostettu kolmella eri kerralla varmastikin 3-4 kuukauden välein, joten ei näytä olevan kyse viallisesta erästä. Taattua paskaa alusta loppuun. Ongelma on, että olen eristänyt, joten minun pitää vain poistaa kaikki eristys, vaihtaa klamrit ja sitten laittaa kaikki takaisin paikalleen. Varmasti ei kestä enempää kuin 3 päivän ihanaa kokopäivätyötä, kun samalla on tuhat muuta asiaa tehtävänä. Voi helvetti, kuinka väsynyt olen. Sekä Julan paskaan että itseeni.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että haluan kutsua tänne jonkun käsityöläisen vaihtamaan kaikki klamrit ja sitten lähettää laskun Julalle...

hempularen sanoi:
Käytä naulaa (60 mm), jota taivutat varovasti niin, että et purista putkea kokoon.

Nuo kiinnikkeet olisivat todennäköisesti murtuneet samalla tavalla 5 tai 10 vuoden kuluttua, vaikka ne olisivat olleet parempilaatuisia.
Luulenpa, että se on Julas toimitusjohtaja, joka saa tulla tänne ja taivuttaa nauloja :)

Mitä väliä sillä on, jos kiinnike menee rikki eristyksen takana?????

• Tykkään
Mekaniker
  • Laddar…
Se tekee aika paljon, kun en ole edes vetänyt FK:ta vielä. En aio rakentaa paskaa jälkipolville.

Mikael_L
Jula oli äskettäin myynyt anslut-ottoja todella halvalla, noin 19:- (kaksi, upotettu maadoitettu) jonkin aikaa sitten. Ostin yhden kokeeksi ja ajattelin, että jos se vaikuttaa olevan OK, ehkä ostan muutamia lisää ja laitan niitä "näkymättömiin" paikkoihin, joissa en tule usein liittämään laitteita.

Mutta ne olivat todella kehnoja. Tarvitaan melkein vasara, jotta saa liittimen kiinni! :eek:
Ja liitäntäterminaalitkin tuntuivat melko heikoilta.

Enkä moiti tavaroita vain siksi, että ne tulevat epäilyttävistä paikoista tai ovat halpoja. Tein saman tempun Lidl:stä löytämälläni otolla. Se liitin oli tosi hyvä, täysin oikea tuntuma, kun liittää ja irrottaa pistokkeen, ja todella mukavat ja helppokäyttöiset pikaliitännät. Mutta kun palasin ostamaan muutamia lisää (että laittaa syrjäisiin vähemmän tärkeisiin paikkoihin), ne olivat tietysti loppuunmyytyjä.

Ostin sitten hakasimia sähköliikkeestä, jotka eivät todellakaan olleet hyviä. Eivät aivan yhtä huonoja kuin sinun anslut, vain kaksi on katkennut kuten sinun, mutta niissä ei ollut oikein "napakkuutta". Ne eivät kiristä kunnolla.

Snailman
Mikael_L sanoi:
Tein täsmälleen saman asian kanssa sähkörasia, jonka löysin Lidlistä. Ja se sähkörasia oli todella hyvä, aivan oikea tunne, kun pistoke laitetaan tai vedetään ulos ja todella mukavat ja helppokäyttöiset pikaliitännät. Mutta kun palasin ostamaan vielä muutaman (jotta voisin käyttää niitä vähemmän tärkeissä piilotetuissa paikoissa), ne olivat tietysti loppuunmyytyjä.
Oliko se yksittäisrasia, joka oli pakattu neljä kappaletta laatikkoon? (ostin muutaman sellaisen Lidlistä, mutta en ole vielä kokeillut niitä)

Voisiko olla Julan clipsit nauloilla, jotka ovat tehneet saman minulle, kaikki ovat haljenneet samalla tavalla, puolet jää kiinni kaapeliin ja puolet seinään naulalla. Todennäköisesti se on Anslut roskaa. Olen myös ostanut Biltemalta, joten en tiedä, mitkä ovat rikkoutuneet, onko jollain kokemusta Bilteman clipsistä?

Koukista kolmituumainen naula letkun ympäri, niin se pysyy varmasti. Ei tule paremmaksi hakasilla.

Mikael_L
Snailman sanoi:
Oliko ne yksittäisliittimet, jotka oli pakattu neljä kappaletta laatikossa? (ostin joitakin sellaisia lidl:stä mutta en ole vielä kokeillut niitä)
Kuulostaa siltä.
Niillä oli hieman erikoinen kehys, johon lähetettiin sekä kaksinkertainen kehyys että yksinkertainen kehyys valittavaksi.

Mikael_L
jeppeknaster sanoi:
Oliko nämä Mikael? Olen juuri tilaamassa...

[linkki]
Käytin naulakiinnikkeitä, joten se ei ollut varmasti tämä.
Mutta luulen, että se oli myös eri merkki.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.