Hei, putkimies on vaihtanut kaivon valurautakaivosta puruskaivoon pesutuvassa kellarissamme. Millä minun pitäisi täyttää? Snabbbetong tai slipsats?

• Uppgrävning kellarin pesutupahuoneessa, jossa on uusi purus-brunnin viemäriaukko, ympärillä murskattua kiveä ja osittain paljastettu lattia.
M Mackzz sanoi:
Hei, putkimies on vaihtanut viemärikaivon valurautakaivosta Purus-kaivoon pesutuvassa kellarissamme. Millä minun pitäisi täyttää aukko? Nopea betoni vai tasoitusaine?
Olen juuri tehnyt saman, käytin tavallista hienobetonia. Mutta varmasti on monia materiaaleja, jotka toimivat.

G Galten sanoi:
Olen juuri tehnyt saman, käytin tavallista hienobetonia. Mutta varmasti on monia materiaaleja, jotka toimivat.
G Galten sanoi:
Ajattelin aluksi käyttää tavallista betonia, mutta luin jostain, että sen täytyy kovettua pitkään ennen kuin uutta klinkkeriä voi laittaa.

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Se pitäisi olla noin 2-3 kuukautta ennen päällystystä.

Minulla on samanlainen tilanne, jossa minulla on aiemman keittiön viemäriputki, josta tulee kodinhoitohuone. Kun putki valetaan umpeen, riittääkö vain betonin kaataminen reikään, vai pitäisikö soraa ja irtokiviä poistaa ensin vai saavatko ne jäädä pohjaksi? Ja pitääkö viemäriputki "eristää" niin, ettei se ole suoraan betonin kanssa kosketuksissa? Esimerkiksi jollain vaahtomuovilla tai kumikalvolla.

Vain suoraan alas betonilla, tampaa hieman jotta se tulee hieman tiiviimmäksi, voit laittaa bitumihuopaa päälle saadaksesi putken hieman löysemmäksi. Jos se on uusi muoviputki, se liikkuu hieman kun siihen tulee kuumaa vettä.

• Tykkään
Patrik Stubbendorff
  • Laddar…
Kyllä, juuri siitä olin huolissani, jos betoni asetetaan suoraan putkea vasten, ettei se pystyisi liikkumaan riittävästi talon painaumien vuoksi. Se on vanha keittiö vuokraosastoltamme, joten tuskin on liikettä, koska se ei ole uusi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.