Se näyttää kuvissa alla. Olen kaivanut esiin uuden viemärin ja veden. Putkimies on kytkenyt kaiken yhteen ja nyt minun tehtäväni on valaa betonia takaisin. Haluan vain varmistaa, etten tee mitään täysin väärin.
Lattia on vanhassa pannuhuoneessa, ja ainoa vaatimus on, että sen päällä on mahdollista kävellä. Emme aio tehdä muuta kuin jättää sen raakalabetonipinnalle, kuten muu tila.
Ajattelen seuraavaa: täytän soralla viemäriputkien yläreunaan asti. Silloin päädyn suurin piirtein siihen, mistä vanha valu alkaa. Koska siellä on 2-3 tonnin akkuvuoto, mielestäni on järkevää valaa "kunnolla" siinä missä se on, eli ei vähemmän kuin mitä se on ollut aiemmin?
En tiedä, voiko putkia kiinnittää siistimmin ennen valua?
Seinä on vanha hirsi, jossa vanha valu on suoraan vasten (valettu joko 50-luvulla tai aiemmin). Pitäisikö minun tehdä jotain seinän suhteen vai jatkanko kuten se on ollut? Se on kuiva alapuolelta.
Valaamisen aiempaan betoniin ajattelin vain kastella ja käyttää slurria? Karkea betoni.
Lattiakaivo. Nostanko sen vain soralla ja hieman betonilla, jotta saan sen kiinnitettyä oikealle tasolle, ja sitten valan ympärille? Tietämykseni mukaan tilassa ei ole muuta kaatoa, joten on ehkä tyhmää tehdä sitä paikallisesti kaivon ympärille? Tämä on vain tiskialtaalle ja siellä on toinen kaivo huoneessa käsittelemään paineen nousua lämmitysjärjestelmässä. Joten asetanko vain kaivon reunan samalle korkeudelle kuin ympäröivä lattia?
Vaihda lattia-allas sellaiseen, jossa on ylimääräinen ulosotto, ja vie putki siihen sen sijaan, mitä roikkuu yläpuolella.
Muuten täytä vain niin kuin olit ajatellut.
Joo, nyt kun katselen kuvia, mietin, pitäisikö tuo laittaa kuntoon. Tuli vähän liikaa "tehdään niin kuin ennenkin"... Muuten puolet elämästäni on keskittynyt haastamaan vanhoja tapoja ja yrittämään ajatella uudella tavalla, joten miksi ei tässäkin...
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.