Olemme rakentamassa taloa ja sisäänkäynnin yläpuolella on oltava parveke, joka lepää 2 puupilarin päällä. Suunnittelija on piirtänyt nämä 115x115 liimapuuksi, mutta koska minulla on oma saha, olen kysynyt toista ratkaisua, joka ei ole liimapuuta. Minulla ja suunnittelijalla on kuitenkin kommunikaatio-ongelmia (hän ei ymmärrä, miksi kyseenalaistan hänen ratkaisujaan). Sain lopulta ratkaisun, jossa on 3kpl 45x120 kiinni naulattuna 2kpl 28x145.

Kysymykseni on, eikö voisi käyttää homogeenisia puupilareita (esim. 6x6 tuumaa tai paksumpia?) liimapuisten tai yhteen naulattujen palkkien sijaan. Olen antanut periksi saadakseni muun vastauksen suunnittelijalta ☹️.

Hahaha mitä?
Tietenkin sinun pitäisi sahata omat pilarit!
EN näe siinä mitään ongelmaa, ja voit valita parhaan puutavaran.
Varmista, ettei rakenteeseen pääse vettä, niin se kestää ikuisuuksia.

• Tykkään
Isch
  • Laddar…
Jos sahaat niin että ytimen jää jäljelle, se tulee halkeamaan.
Se voi olla viehättävää sekin.
Vaihtoehtoisesti sahaa 3 tuumaa 6, kuivaa, höylää ja liimaa vedenkestävällä liimalla.
Protte

• Tykkään
Workingclasshero ja 2 muuta
  • Laddar…
Todennäköisesti omavalmistettu puutavarasi ei ole CE-merkitty tai lujuusluokiteltu, joten suunnittelija ei ole halukas ottamaan vastuuta. Mutta se on varmasti mahdollista vaihtaa, joten voit vaihtaa sen omalla vastuulla.

B bossespecial sanoi:
Todennäköisesti sinun itsesi tekemä puutavara ei ole CE-merkitty tai lujuusluokiteltu, joten suunnittelija ei ole halukas ottamaan vastuuta. Mutta varmasti ei ole mitään ongelmaa vaihtaa, joten voit vaihtaa sen omalla vastuulla.
Voi varmasti olla niin. Hän olisi voinut vain sanoa sen sen sijaan, että vastaa kaikkeen, mitä en kysy, 13 kertaa.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Hahaha mitä?
Tietysti sinun täytyy sahata omat pilarit!
En näe siinä MITÄÄN ongelmaa, ja voit valita parhaan puutavaran.
Varmista, että mikään vesi ei pääse rakenteeseen, niin se kestää ikuisuuksia.
mitä luulet dimensiosta?

Isch Isch sanoi:
mitä mieltä olet dimension?
Kuinka pitkä pylväs on ja mikä kuorma sillä on?

B bossespecial sanoi:
Kuinka pitkä pylväs on ja mikä kuorma sillä on?
se on parveke sisäänkäynnin yllä, joka ulottuu 2,3 m julkisivusta ja lepää sitten 2 pylvään päällä.

Isch Isch sanoi:
se on parveke sisäänkäynnin yläpuolella, joka ulottuu 2,3 m julkisivusta ja lepää sitten kahdella pylväällä.
Kuulostaa siltä, että suunnittelijasi on nuori ja kokematon. Pari tuon kaliiperin pylvästä ei tarvitse laskelmia. Mutta jos hän silti katsoo tarpeelliseksi laskea pylväät, se ei ole mikään iso juttu keskinkertaiselle suunnittelijalle.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
A AG A sanoi:
Kuulostaa siltä, että suunnittelijasi on nuori ja kokematon. Pari pilareita tuon kaliiperin ei tarvitse laskea. Mutta jos hän silti pitää tarpeellisena laskea pilarit, ei se ole mikään iso haaste keskiverto suunnittelijalle.
Kuka on sanonut, että tämä on syy?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.