1 748 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Vaihtaa liimapuupalkki tavalliseen puupalkkiin
Olemme rakentamassa taloa ja sisäänkäynnin yläpuolella on oltava parveke, joka lepää 2 puupilarin päällä. Suunnittelija on piirtänyt nämä 115x115 liimapuuksi, mutta koska minulla on oma saha, olen kysynyt toista ratkaisua, joka ei ole liimapuuta. Minulla ja suunnittelijalla on kuitenkin kommunikaatio-ongelmia (hän ei ymmärrä, miksi kyseenalaistan hänen ratkaisujaan). Sain lopulta ratkaisun, jossa on 3kpl 45x120 kiinni naulattuna 2kpl 28x145.
Kysymykseni on, eikö voisi käyttää homogeenisia puupilareita (esim. 6x6 tuumaa tai paksumpia?) liimapuisten tai yhteen naulattujen palkkien sijaan. Olen antanut periksi saadakseni muun vastauksen suunnittelijalta ☹️.
Kysymykseni on, eikö voisi käyttää homogeenisia puupilareita (esim. 6x6 tuumaa tai paksumpia?) liimapuisten tai yhteen naulattujen palkkien sijaan. Olen antanut periksi saadakseni muun vastauksen suunnittelijalta ☹️.
Jäsen
· Stockholm
· 4 488 viestiä
Hahaha mitä?
Tietenkin sinun pitäisi sahata omat pilarit!
EN näe siinä mitään ongelmaa, ja voit valita parhaan puutavaran.
Varmista, ettei rakenteeseen pääse vettä, niin se kestää ikuisuuksia.
Tietenkin sinun pitäisi sahata omat pilarit!
EN näe siinä mitään ongelmaa, ja voit valita parhaan puutavaran.
Varmista, ettei rakenteeseen pääse vettä, niin se kestää ikuisuuksia.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Jos sahaat niin että ytimen jää jäljelle, se tulee halkeamaan.
Se voi olla viehättävää sekin.
Vaihtoehtoisesti sahaa 3 tuumaa 6, kuivaa, höylää ja liimaa vedenkestävällä liimalla.
Protte
Se voi olla viehättävää sekin.
Vaihtoehtoisesti sahaa 3 tuumaa 6, kuivaa, höylää ja liimaa vedenkestävällä liimalla.
Protte
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Todennäköisesti omavalmistettu puutavarasi ei ole CE-merkitty tai lujuusluokiteltu, joten suunnittelija ei ole halukas ottamaan vastuuta. Mutta se on varmasti mahdollista vaihtaa, joten voit vaihtaa sen omalla vastuulla.
Voi varmasti olla niin. Hän olisi voinut vain sanoa sen sen sijaan, että vastaa kaikkeen, mitä en kysy, 13 kertaa.B bossespecial sanoi:
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Kuulostaa siltä, että suunnittelijasi on nuori ja kokematon. Pari tuon kaliiperin pylvästä ei tarvitse laskelmia. Mutta jos hän silti katsoo tarpeelliseksi laskea pylväät, se ei ole mikään iso juttu keskinkertaiselle suunnittelijalle.Isch sanoi:
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vaihtaa liimapuupalkki teräspalkkiin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vaihtaa liimapuupalkki teräspalkiksi
"mikään poikkileikkaus ei kestä valittua kuormitusta" Vaihda liimapuupalkki yläkattopalkkiin ristikossa (teräs) apua!
Vaihda 56x270 mm liimapuuta HEB 120:een
Vaihtaa puupylväs liimapuupalkkiin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka