850 lukukertaa ·
3 vastausta
850 lukukertaa
3 vastausta
Vaihtaa höyryjarru höyrysulkuun? Katto kylmälle ullakolle
Asun pysyvästi vanhassa talviasuttavassa kesämökissä, johon on rakennettu ylimääräinen makuuhuone. Makuuhuone on rakennettu vuonna 2000. Ajattelen vaihtaa makuuhuoneen ruman sisäkaton, joka on samanlainen kuin ulkoseinän verhouspaneeli. Se on karkeaa ja siinä on pieniä rakoja, ja epäilen, että se vuotaa lämpöä ja kosteutta vintille. Minulla on hieman kosteusongelmia vintillä. Tällä hetkellä verhouspaneelin ja lasivillamattojen välissä vintillä on höyryjarru kuitukangasta. Tarkoitus on purkaa verhouspaneeli ja kiinnittää uusi hieno helmipaneeli (luultavasti valkovahattu) tai muu sopiva kattopaneeli. Pitäisikö minun korvata höyryjarru höyrynsululla?
Äh, tuskin vaikuttaa makuuhuoneessa. Kuinka paksu eristys on ullakolla?S SirKnasen sanoi:Asun pysyvästi vanhassa talviasuttavassa kesämökissä, johon on rakennettu lisämakuuhuone. Makuuhuone rakennettiin vuonna 2000.
Ajattelen vaihtaa makuuhuoneen ruman sisäkaton, joka on ulkoseinän kaltaista panelia.
Se on karkea ja siinä on pieniä rakoja, ja epäilen, että se vuotaa lämpöä ja kosteutta ullakolle.
Minulla on hieman kosteusongelmia ullakolla.
Nykyään sisäkattopaneelin ja ullakon lasivillamattojen välillä on höyryjarruna kuitukangas.
Ajatuksena on purkaa sisäkattopaneeli ja kiinnittää uusi hieno helmipaneeli (todennäköisesti valkovahattu) tai muu sopiva kattopaneeli.
Pitäisikö minun korvata höyryjarru höyrynsululla.
Ilmavirtojen liikettä lämpimältä puolelta kylmälle puolelle tulee yrittää estää niin hyvin kuin mahdollista. Jos siellä tänään oleva kangas on "oikea" höyryjarru eikä mikään yksinkertaisempi tuulensuoja, sen pitäisi toimia niin kauan kuin se on ehjä.
Joo, ei ole mahdotonta, että kyseessä on vain jokin yksinkertaisempi tuulilevy, ehkä jopa todennäköistä. Sitä täytyy ehdottomasti tutkia. Olen mitannut eristeen paksuuden, ja se on paikoitellen vain 20 cm. Paksuimmissa paikoissa noin 30 cm. Aika niukasti, mutta minusta vintillä ei ole ollut epätavallisen lämmintä tänä talvena. Vain pari astetta ulkolämpötilan yläpuolella. Korkea ilmankosteus on kuitenkin ongelma, ja mikrobikasvua näkyy ulkokaton sisäpuolella. Toisaalta ulkona on ollut lähes 100% ilmankosteus lokakuusta helmikuun loppuun, joten kosteutta on myös ulkoilmatuuletetulla vintillä.
Klikkaa tästä vastataksesi