Teini haluaa TV:n sängyn viereen. Koska TV sijaitsee seinällä, jossa TV:n välttämättä täytyy olla (sekä teinin että minun mielestäni), TV ja seinäkiinnitys on hankittu tähän tarkoitukseen. Seinäkiinnitys mahdollistaa TV:n kääntämisen 90 astetta seinästä ulos varren avulla. Toisin sanoen, kiinnitykseen kohdistuu tietty voima, vaikka TV onkin hyvin kevyt ja pieni. Ja teini, joka vetää TV:tä ulos ja sisään päivittäin.

Seinä koostuu rapatusta puukuitulevystä kevytsoran päällä. Rapa ja puukuitulevy ovat hieman yli kymmenen senttimetriä ennen kuin kevytsora alkaa. Joten nyt itse kysymykseen; miten kiinnitän sen parhaiten?

Suositus kiviseinälle on kolme pystysuuntaista reikää, joissa on mukana olevat tulpat ja ruuvit (ST6.3x55 tulpassa 10x50). Tämä ei tunnu luotettavalta tässä tapauksessa.

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.

• Musta TV-seinäteline kiinnitetty kukkakuvioiseen tapettiin, jossa näkyy kaksi porattua reikää seinässä.
  • Käsi pitelee mustaa TV-seinätukea vihreä-kuvioisella tapetilla. Tuki ulottuu irti seinästä.
D Drutten2000 sanoi:
Teini haluaa television sängyn viereen. Koska TV seisoo seinää pitkin, jossa TV:n on välttämättä oltava (sekä teinin että minun mielestäni), on tarkoitusta varten hankittu TV ja seinäkiinnike. Seinäkiinnike mahdollistaa TV:n kääntämisen ulos seinästä 90 astetta varrella. Toisin sanoen kiinnityksessä syntyy tietty momentti, vaikka se onkin erittäin kevyt pieni TV. Ja teini, joka vetää TV:tä ulos ja sisään päivittäin. Seinä koostuu rapatusta Träullitista kevyen betonin päällä. Rappaus ja Träullit ovat runsaan desimetrin, ennen kuin kevytbetoni alkaa. Joten nyt varsinaiseen kysymykseen; miten kiinnitän sen parhaiten?

Suositus kiviseinälle on kolme pystysuoraa reikää sopivan proppin ja ruuvin kanssa (ST6.3x55 proppi 10x50). Se ei tunnu luotettavalta tässä tapauksessa.

Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Kem-ankkuri & kierrevarsi, sitten prikka ja mutteri sen päälle(y)

• Tykkään
Drutten2000
  • Laddar…
Kuten sanotaan, mutta laita mutteri ja prikka kierretangon taaksekiinnikkeeseen, prikka tasaantuu munien kanssa ja prikka ja mutteri kiinnikkeen ulkopuolelle, jos kiristät puuvillaa vasten, se särkyy ja kaikki menee seinään.

• Tykkään
Drutten2000
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Kuten sanotaan, mutta laita mutteri ja prikka kierrettävään tankoon kiinnityksen taa, prikka tasan munien kanssa ja prikka ja mutteri kiinnityksen ulkopuolelle, jos kiristät kohti träullitia, se murtuu ja kaikki menee seinään
Smart(y)

Minusta tuli niin levoton, että lähdin isompaan rakennustarvikeliikkeeseen ostamaan ankkurikiinnitystä ja vähän sopivia vehkeitä. Halusin vahvistaa loistavan ratkaisuni itse ruuvi- ja tulppapäällikön kanssa. Hän ei halunnut myydä minulle mitään niistä; hän sanoi, että seinäni on huono ja että minun pitäisi ostaa sopiva huonekalu sen sijaan. Joten lähdin sieltä tyhjin käsin ja vähän lytätty.
Mutta nyt annatte minulle siis neuvon tehdä juuri sen mitä ajattelin, mikä tietysti muuttaa kaiken. Saanko kysyä kuinka varmoja olette tästä? Ruuvi- ja tulppapäällikön usko lakkasi täysin, kun kuvailin, että seinäkiinnike on käsivarsi, johon kohdistuu vetoa. Hän väittää, että se lopulta antaa periksi.

Kuinka paksu on puuvilla.

Edit kuinka paksu on seinä.

J jonaserik sanoi:
Kuinka paksu on träulit.

Muokkaus kuinka paksu on seinä.
Se on ulkoseinä, joten träulitin takana on tavallinen kevytbetonilohko. Ei ole tarkkaa mittaa, mutta kuten sanottu, se on standardilohko.

Ulkoseinä luultavasti 20 cm, voit nähdä paksuuden suunnilleen ikkunoiden ja ulko-ovien kohdalla.

EDIT kellariseinä sitten koska siellä on träullit.

D Drutten2000 sanoi:
Ehdin tulla niin levottomaksi, että menin isompaan rakennustavarataloon ostamaan ankkurifixiä ja sopivia työkaluja. Halusin vahvistaa loistavan ratkaisuni ruuvi- ja tulppapomon itsensä kanssa. Hän ei halunnut myydä minulle mitään; hän sanoi, että seinäni oli huono ja että minun pitäisi ostaa sopiva huonekalu sen sijaan. Joten lähdin sieltä tyhjin käsin ja hieman pettyneenä. Mutta nyt te siis neuvotte minua tekemään juuri sen, mitä olin ajatellut, mikä tietysti muuttaa kaiken. Saanko kysyä, kuinka varmoja olette tästä? Ruuvi- ja tulppapomon toiveet kuolivat täysin, kun kerroin, että seinäkiinnike on varsi, johon kohdistuu vetoa. Hän sanoo, että se lopulta antaa periksi.
Sopiva huonekalu?
Ei loukkauksena mainitsemallesi ruuvi- ja tulppapomolle, mutta kuulostaa enemmän siltä, että hän ei tiedä mitään ja haluaa välttyä vastuulta, jos se ei toimisi. Mielestäni tämä on yleinen ongelma tänään rakennustavarataloissa, erityisesti suurilla tukkureilla. MIELESTÄNI koska olen viettänyt tunteja ja taas tunteja edellä mainituissa liikkeissä.

Voisit asentaa levyn tai jotain kiinnikkeen taakse, jotka laajentavat painetta/mahdollistavat useampia kiinnityspisteitä.

AXS
Poraa 15-20 cm ja kiinnitä levy, joka on hieman suurempi kuin tv-kiinnike, naulatulpilla. Sitten kiinnität tv-kiinnikkeen sopivilla ruuveilla levyyn.

• Tykkään
Drutten2000
  • Laddar…
Jos puuvillaa ei haluta puristaa yhteen, täytyy käyttää etäisyyksiä, jotka ovat kohti seinää, eikä silloin kolme kiinnikettä riitä. Tarvitaan noin 400x400 kokoinen levy, jossa on kolme kiinnikettä ylhäällä ja kolme alhaalla. Televisiota vedettäessä ulos on melko voimakas paine, mikä tekee siitä hieman hankalaa, mutta se voidaan saada kuntoon.

• Tykkään
Drutten2000
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Ulkoseinä todennäköisesti 20 cm, voit nähdä suunnilleen paksuuden ikkunoiden ja ulko-ovien kohdalla.

EDIT kellariseinä koska siellä on puuvillalevyä.
Olet jossain tekijässä. Se ei ole kellariseinä. Lähdin siitä oletuksesta, että rappauksen takana on Puuvillalevy, koska olen uudistanut kellariseiniäni useaan otteeseen. Mutta tarkemmin ajateltuna en tiedä varmasti, onko ulkoseinissä myös Puuvillalevyä. Yllätyin, kun laitoin alustan seinään ja se vain romahti läpi. Piruilin itsekseni kirotusta Puuvillalevystä, mutta jos tarkoitat, että sitä käytettiin vain kellariseinissä, olen yhtäkkiä erittäin epävarma. Se on ehdottomasti huokoista. Täytyy tutkia sitä tarkemmin. Siellä on muutamia rasioita ja tuloilmaventtiilejä, joista voin ehkä saada paremman kuvan.

P Pumabjörnen sanoi:
Sopiva huonekalu?
Ei millään pahalla mainitsemasi ruuvi- ja tulppapäällikköä kohtaan, mutta vaikuttaa enemmän siltä, että hän ei tiedä mitään ja haluaa pestä kätensä varmuuden vuoksi, jos se ei toimi. Mielestäni tämä on yleinen ongelma nykyään ympäri rakennustavarataloja, erityisesti suurten tukkukauppiaiden keskuudessa. MINUN mielipide tietenkin (kuitenkin sen jälkeen, kun olen viettänyt tuntikausia edellä mainituissa kaupoissa).

Voisit kiinnittää levyn tai jotain kiinnikkeen taakse, joka jakaa painetta/mahdollistaa useampia kiinnityspisteitä.
Hieman näin. Ehdotin levyä. Ajattelin samaan suuntaan ja ehkä jopa liimata levyn. Silloin hän ohjasi minut Liimaosaston ukkojen puheille, mutta päätin odottaa. Olisin mielelläni välttänyt levyn, mutta se on ehdottomasti harkitsemisen arvoinen, jos mikään muu ei toimi.

Minulla oli 7 cm perusmuuriin, 5 cm träulit ja 2 cm rappaus.
Asensin muutamia raskaampia tavaroita autotallissani.
Leikkasin etäisyysputkia. Paksuseinämäisiä muoviputkia voi ostaa ja leikata itse. Poraasin noin 170 sisään, 10 mm plugi 100 pitkät.
Tein reiän rappauksessa/träulit:issa suuremmaksi veitsellä, sisään plugi muuriin, sitten putki, 150 pitkä 6 mm ruuvi.
HUOM !! Muovitulppaan ei saa käyttää ruuvia porakärjellä tai leikkaavalla kierteellä.
Jos putken reikä on yhtä suuri tai suurempi kuin plugi, laitetaan ensin aluslevy pienemmällä reiällä, jotta plugi ei pääse ulos vetäessä.

Isakare Isakare sanoi:
Minulla oli 7 cm perusmuuriin, 5 cm Täuliittiä ja 2 cm kipsiä.
Asensin muutamia raskaampia tavaroita autotalliini.
Leikkasin välilevyputket. Paksuseinäisiä muoviputkia voi ostaa ja leikata itse. Poraan noin 170 sisään, 10 mm ankkuri 100 pitkä.
Tein reiän kipsissä/träuliitissä isommaksi veitsellä, ankkuri muuriin, sitten putki, 150 pitkä 6 mm ruuvi.
HUOM!! Muoviankkuriin ei saa käyttää porauksen kärjellä tai leikkaavalla kierretangolla varustettua ruuvia.
Jos putken reikä on sama tai isompi kuin ankkuri, laitetaan ensin aluslevy pienemmällä reiällä, jotta ankkuri ei karkaa vedon aikana.
Se kuulostikin vankalta ja harkitulta! Oliko perusmuuri kevytbetonia? Oliko siinä tapauksessa jokin erityinen ankkuri, jota käytit? Liikkeen herra (joka oli itse asiassa sekä mukava että ilmeisen asiantunteva, jos olen antanut muuta vaikutelmaa) sanoi, että hän ei olisi voinut suositella ankkuria tai ruuvia edes ilman träuliittia, jos kiinnitys oli kevytbetoniin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.