Nyt olen ilmeisesti joutunut vähän pinteeseen... :o

Olen asentanut IKEA-keittiön asuntoon, jossa seinät ovat tiiltä, ja niiden päällä on paksu (1-2 cm) erittäin huokoinen rappauskerros. Olen käyttänyt sinisiä (10 mm) proppuja ja ne näyttävät pitävän.

Nyt ongelmana on, että minun täytyy siirtää kaappia noin 12 mm sivulle, mikä tarkoittaa, että minun täytyy porata uudet reiät vain muutamia millimetrejä vanhoista.

Tajuan, että se ei tule onnistumaan, joten tarvitsen jotain, millä täyttää vanhat reiät, jotta voin porata uudet tilalle. Ajattelin ensin vain painaa puutappeja vanhoihin reikiin ja kiinnittää ne liimalla (PL600?), mutta ehkä se ei ole paras ratkaisu.

Toivon nyt, että voisit antaa minulle vähän aikaasi ja auttaa minua keksimään paremman idean...

Suurkiitokset avustasi!!!

Voi varmasti toimia. Olisin ehkä valinnut toisen liiman, kuten uretanliiman. Se laajenee kovettumisen aikana, kostuta reikä hieman ensin.

Muuten voi varmasti käyttää jotain sementtipohjaista mtrliä, tasoitetta tai Husfixia. Anna sen kovettua valmiiksi ennen kuin poraat uudet reiät.

luultavasti poraisin uuden reiän ja sitten "tulpaisin" sen tilapäisesti ja täyttäisin vanhan Husfixillä. Kun Husfix on kovettunut, irrotat/porat pois tulpan ja käytät uutta reikää.

Eikö ole helpompaa porata uusia reikiä kaappiin?
Jos se tuntuu paremmalta, voit porata uusia reikiä sekä seinään että kaappiin. Sijoita reiät tietenkin turvallisen etäisyyden päähän olemassa olevista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.