Haluan asentaa uuden sisäkaton Forestian "Premium Ceiling" -tyypillä. Aikaisempi katto on melko tavallinen, näyttää suunnilleen samalta kuin Moelvenin "Regina", mutta en tiedä tarkkaan, mikä katto se on. Se näyttää olevan rakennettu jonkinlaisesta lastu/säle/puristetusta puusta.

Ajattelin tarvitsevani uuden kattorakenteen, ja pohdin hieman, miten sen teen. Minun on melko vaikeaa löytää oppaita siihen.

Halusin laskea kattoa niin vähän kuin mahdollista. Ymmärrän, että jos rakennan puurungon, itse runko kiinnitetään seinien tukipuihin - mutta miten kiinnitän uudet tukipuut? En usko, että vanhoja puurakenteita on helppo löytää.

Kuinka pieniä tukipuita voin kohtuudella käyttää? Haluaisin tosiaan tehdä sen mahdollisimman pienenä, esimerkiksi jotain tämän kokoista:
https://www.byggmax.se/kortregel-45...0OTEyNC4xLjAuMTcyNzU0OTEyNC4wLjAuMzgxMzcwNjY3

Onko katto tasainen, jos on, asenna uusi sisäkatto siihen.
Premium-katto tarvitsee erittäin tasaisen alustan, olen juuri asentanut sen itse. Minun piti tasoittaa hieman joitakin saumoja saadakseni sen täysin sileäksi.

T Tjrex sanoi:
Onko katto, joka sinulla on nyt, tasainen? Jos on, aseta uusi sisäkatto siihen.
Premium-katto tarvitsee todella tasaisen alustan, juuri asensin sen itse. Minun piti tasoittaa vähän joissakin saumoissa saadakseni sen täysin sileäksi.
Vähän lisätietoa siitä: Jotta saisimme tasaisen katon, yritimme aiemmin ensin tasoittaa, hioa, tapetoida kuitukankaalla ja maalata. Myöhemmin luimme muista, jotka ovat yrittäneet samaa menetelmää, ja tulokset vaikuttavat epäilyttäviltä, ymmärrämme nyt. Mutta nyt huomaamme, että se, mikä aiemmin mielestämme oli tasaista kuin vedenpinta täysin tyynenä päivänä, ei selvästikään ole niin tasaista kuin muistamme. Pelkään, että saattaa olla tietty riski, että aiempi katto liikkuu myös.

Tämän kaiken taustalla kysyn, kuinka tasainen on "todella tasainen"? Ja miksi sinun piti tasoittaa saumat? Ymmärrän herkkyyden kohteille, jotka työntyvät esiin, mutta eikö katon pitäisi peittää jotain, mikä "työntyy sisään"?
Minkälaiseen kattoon asensit Premium-katon? Missä materiaalissa?

F Fredrik Person sanoi:
Hieman taustatietoa siitä: Jotta saataisiin tasainen katto, yritimme aiemmin ensin tasoittaa, hioa, tapetoida kuitukankaalla, maalata. Olen myöhemmin lukenut muista, jotka ovat yrittäneet samaa menetelmää, ja tulokset vaikuttavat nyt epäilyttäviltä. Mutta, sen mitä huomaamme nyt, on että se mitä pidimme aiemmin tasaisena kuin vedenpinta täysin tuulettomana päivänä, ei selvästikään ole niin tasainen kuin muistamme. Pelkään, että voi olla myös riski, että aiempi katto liikkuu.

Kaiken tämän taustana kysyn, kuinka tasainen on "todella tasainen"? Ja miksi sinun piti tasoittaa saumat? Ymmärrän herkkyyden jotain ulkonevaa kohtaan, mutta eikö katon pitäisi peittää jotain, mikä "uppoaa"?
Minkä katon asetit Premium Ceiling -tuotteellesi? Mikä materiaalista?
harva. Ehkä naulanpäät työntyivät esiin joissain kohdissa tai harvalaudoitus oli kierteellä eikä ollut täysin kiinni välipohjassa.
Lopputulos oli kuitenkin erittäin hyvä.

Vinkki, huomasin että tela "liukui" maalatessamme, joten suihkutimme katon sen sijaan.

• Huoneen katto osittain valmis, toisella puolella puulistat näkyvät. Rakennus- ja remonttitilanne ikkunoineen ja työkaluineen.
  • Remontoitu huone, jonka seinät ja katto ovat kipsilevyllä. Keskellä lattiaa on maalausvälineitä ja sähkölaitteita.
  • Huone, jossa on kunnostustyöt meneillään. Kuormalava, tikkaita ja muovilla peitettyjä ikkunoita. Kattotyökalut näkyvissä lattialla.
T Tjrex sanoi:
väljä. Ehkä nastojen päät painoivat hieman alas joissain kohdissa tai väljä oli väännettynä, eikä asettunut täysin väliin. Lopputulos oli kuitenkin erittäin hyvä.

Vinkki, huomasimme, että tela "liukui" maalatessa, joten ruiskutimme katon sen sijaan.
Luulin, että tarkoitit alustan saumoja, nyt ymmärrän. Kyllä, siitä tuli todella tyylikäs täytyy sanoa :)

En tiedä vastaako se kunnolla kysymyksiini, tunnen silti edelleen että ihmettelen yhtä paljon.

Nykyisessä katossamme on epätasaisuuksia siellä täällä muutama millimetri, joihin on nyt vaikea tehdä mitään. Vaikea kuvitella, että se olisi ongelma?

Mutta se, mitä edelleen pelkään eniten, onko nykyinen katto tarpeeksi kantava tämän katon kanssa? Ne ovat tehty samanlaisesta materiaalista.

F Fredrik Person sanoi:
Nykyisessä tagissamme on epätasaisuuksia siellä täällä parin millimetrin verran, joille on hankala tehdä nyt mitään. Minun on vaikea kuvitella, että se olisi ongelma?

Mutta mitä edelleen pelkään eniten, onko nykyinen katto tarpeeksi kantava tälle katolle? Ne on tehty samanlaisesta materiaalista.
Aivan varmasti ei ongelmaa. Luulen, että kattosi pikemminkin tasoittaa asioita. Minulle kävi joissakin paikoissa niin, että levyt eivät menneet täysin yhteen. Terävät reunat ja pienikin millimetri näkyy sitten.

Jos paikalla oleva katto on lastulevyä/mdf:ää, se tulee kestämään, edellyttäen että se on kiinnitetty oikein tietenkin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.