3 694 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Uusi kellariseinä, valaa sokkeli (Betoni C20/25)
Hei,
Kaivetaan kellaria. Aion jakaa kellarin ja rakentaa uuden seinän. Tarvitsen valaa perustuksen siihen, mihin uusi seinä tulee seisomaan, ja muurata se kevytsoraharkoilla.
Voinko valaa perustuksen karkeabetonilla C20/25 + raudoitus vai onko se liian heikkoa? Pitäisikö minun käyttää C32/40 sen sijaan?
Onhan näissä huomattava hintaero, siksi kysyn.
Kaivetaan kellaria. Aion jakaa kellarin ja rakentaa uuden seinän. Tarvitsen valaa perustuksen siihen, mihin uusi seinä tulee seisomaan, ja muurata se kevytsoraharkoilla.
Voinko valaa perustuksen karkeabetonilla C20/25 + raudoitus vai onko se liian heikkoa? Pitäisikö minun käyttää C32/40 sen sijaan?
Onhan näissä huomattava hintaero, siksi kysyn.
Varmista vain, että antura on melko leveä, ehkä 20 cm seinän ulkopuolella, jotta se voi kantaa painetta siirtymättä alaspäin, tukeva maa alla 2 kpl 12 rautaa alla tulevista seinistä jakamaan kuorman ja paineen. Anturan paksuus vähintään 10-15 cm raudat noin 5-7 cm anturan alareunasta, mahdolliset katkeamat tapahtuvat siellä, ajattele, kun katkaiset laudan, tikut tulevat alapuolelle.
Kiitos, juuri niin mitä ajattelin tehdä. Mukavaa, että joku ajattelee samalla tavalla.R rävlyan sanoi:Varmista vain, että pohja on kohtuullisen leveä, ehkä 20 cm seinän ulkopuolella, jotta se voi kestää painetta liikkumatta alaspäin, kiinteä maaperä alla 2 kpl 12 rautaa alla tarkoitetun seinän kanssa jos jakaa kuorman ja paineen. Pohjan paksuus min 10-15 cm raudat noin 5-7 cm pohjan alareunasta, se on paikka, jossa mahdollinen murtuma tapahtuu, ajattele itse kun katkaiset laudan, lastut jäävät alapuolelle
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Ny servisledning genom källarvägg.
Vatten & Avlopp -
Hur bäst gjuta källarväggar byggda med skalblock
Grund & Markarbeten -
Valaa uusi pohja kiinni olemassa olevaan, miten kiinnittää raudalla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Gräva ur källargolv och gjuta nytt vid botten av sulan
Grund & Markarbeten -
Gjuta ny betongplatta innanför gammal källarvägg, hur nära väggen ska alla rör dras upp?
Grund & Markarbeten