Minulla on vanha valettu maakellari, jossa suuria osia seinistä on irronnut ja pudonnut kosteuden, pakkasen jne. vuoksi vuosien varrella. Maakellari on nyt salaojitettu ja tiivistetty ulkoapäin, joten vettä ei enää pääse sisään vuotamaan. Nyt minun on kuitenkin täytettävä seinissä olevat suuret reiät. Arviolta reiät ovat 3-6 cm syviä, noin 30-50 cm korkeita ja ne peittävät suurimman osan 15 m seinästä enemmän tai vähemmän. En jaksa levittää c-massaa erissä 1 cm kerrallaan. Voiko sen unohtaa, levittää kerralla paksu kerros ja kitata mahdolliset halkeamat vai pitäisikö ensin käyttää hienobetonia perustan rakentamiseen ja sitten lopuksi käyttää c-massaa?

Liitän muutaman kuvan. Olen liimannut styroxia niihin kohtiin, joissa reiät ovat syvimpiä. Olen kokeillut c-bruk:ia muutamissa kohdissa, jotka ovat nyt 3-4 cm paksuja. Kaksi vuorokautta myöhemmin en huomaa mitään ongelmia. Ei halkeamia tai vastaavaa. Tuntuu vakaalta, kun koputtaa siihen. Onhan viileää ja täysin suojassa suoralta auringonvalolta. Voisiko olla niin, että paksummat kerrokset kuin 1 cm ovat sittenkin ongelmattomia?

• Rappausseinän pinnassa syviä halkeamia ja vaurioita, täytetty polystyreenillä. Jotkin kohdat käsitelty c-seoksella, näyttää vakaalta.
  • Seinä, johon on kiinnitetty styroksipaloja syvempiin kohtiin. Lattialla on levypaneeleita ja laatikko, ympäröi rosoinen seinämateriaali.
  • Kuva näyttää seinän, johon on kiinnitetty epätasaista materiaalia, mahdollisesti C-betonia, päällekkäin tasaisen pinnan kanssa.
Mikä materiaali on alla? Mutta joka tapauksessa voit tasoittaa enemmän kuin 1 cm kerrallaan, 2-2.5 cm tavallisella laastilla kun täytät. Ei haittaa paljon, jos se halkeaa kuivuessaan, jos siihen tulee lisää kerroksia. Vain paina halkeamia seuraavana päivänä, jos aiot laittaa lisää. Kuitenkin siinä seinässä pitäisi olla paljon liikettä, joten minä tasoittaisin sen ja asettaisin verkon, kun siihen jää noin 2-1.5 cm lopulliseen pintaan asti ja jättäisin styroksin väliin. Jos haluat täyttää, on parempi käyttää vähän tiiliä, jotka hakkaat sopiviksi paloiksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.