Hei,

Miten voi helpoiten rakentaa hienon ullakkoaukon päätyyn?
Olen tehnyt rungon ja leikannut aukon, pitäisi vain rakentaa itse luukku.
Haluaisin jotain liitteenä olevan kuvan kaltaista.
Voiko saranat asentaa sisäpuolelle, luuletko?
Oletan, että luukun ylä- ja alapuolella voisi olla jotain metallilevyjä?

• Gaveln av ett hus med nybyggd vindslucka, två ventilationsöppningar och en stege placerad mot väggen.
Elletkö tarvitse käydä siellä usein, kuppimuttereilla varustetut ruuvit voivat ehkä korvata saranat?
Jos luukku on yhtä lähellä harjaa kuin kuvassa, ylikattopeltejä tuskin tarvitaan.

Byggare_Bubbis Byggare_Bubbis sanoi:
Miten helpoiten rakentaa siistin ullakko-oven päätyyn?
Jos odotat huomiseen, näytän sinulle kuvan mökkini oven ullakolle!

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Jos odotat huomiseen, saat kuvan minun tallinullakon ovesta!
Kiitos, se olisi ollut hyvä, en ajatellut nikkaroida luukkua tänä iltana :rolleyes:

H
Kiitos, se olisi ollut hyvä, en ajatellut askarrella luukkua tänä iltana :rolleyes:
on niitä, jotka haluavat vastauksen viidessä minuutissa :rolleyes:

henke_benke sanoi:
finns dom som vill ha svar inom fem minuter :rolleyes:
Täällä maaseudulla meillä on toinen ajankäsitys. Täytyyhän ehtiä lypsää lehmät ja kerätä kananmunat. Ja täällä ei ole valoisaa ympäri vuorokauden :)

• Tykkään
Fotografen ja 1 muu
  • Laddar…
H
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Täällä maaseudulla meillä on erilainen käsitys ajasta.
Pitää ehtiä lypsämään lehmät ja keräämään kananmunat.
Ja täällä ei ole valoisaa ympäri vuorokauden :)
:thinking: olen pohjoisessa asuva :thinking:

K
henke_benke sanoi:
:thinking: är norrlänning :thinking:
Halländning. Pohjois-Suomessa on varmaan pimeää ympäri vuorokauden nyt ;)

L
Koska ulkopuolen laajuus on niin suuri, on vaikeaa käyttää sisäisiä saranoita, koska laajuus osuu seinään kun avaat
Mahdollisesti, jos kiinnität saranat laajuuteen ja seinään, silloin saranat näkyvät

K
Voisitko jättää luukun avautumaan sisäänpäin. Silloin voit jättää saranat täysin piiloon.

• Tykkään
roffebråbackatibro ja 1 muu
  • Laddar…
L
Ja kiinnitä laajuus ulkopuolelle, sitten siitä tulee sellainen kuin haluat, tyylikkäällä päädyllä. Samalla on helppo avata ja sulkea, ei ovea joka osuu kasvoihin ja tikkaat voi asettaa suoraan alinta lankkua vasten.

• Tykkään
Et1975 ja 1 muu
  • Laddar…
H
K Kallebo sanoi:
Halländning. Pohjois-Suomessa on kai pimeää vuorokauden ympäri nyt ;)
minusta ei.

L Liteavvarje sanoi:
Ja kiinnittää kehyksen ulkopuolelle, niin siitä tulee sellainen kuin haluat, siistin päädyn kanssa. Samalla on helppo avata ja sulkea, ei ovea, joka osuu kasvoihin, ja tikapuut voi asettaa suoraan alaosaan.
Joo, se voisi ehkä...tuntuu vain hieman väärältä avata sisäänpäin, mutta eihän sillä ole väliä. On, jos vettä sataa kehyksen ja itse luukun väliin.

Minun luukkuni ei tule olemaan ihan yhtä korkealla kuin kuvassa. Ehkä teen tästä liian monimutkaista, vain tehdä tavallinen luukku saranoilla ja jättää kehys pois...

L
Kyllä, se voisi ehkä... tuntuu vain hieman väärältä avata sisäänpäin, mutta sillä ei ole väliä. Ehkä jos sataa sisään kehikon ja itse luukun välistä.

Minun luukku ei päädy ihan yhtä korkealle kuin kuvassa. Ehkä teen tästä liian monimutkaisen, vain tehdä tavallinen luukku saranoilla ja ohittaa kehikon...
Olet oikeassa veden osalta, joka voi valua sisään, ei hyvä, vähän väärin ajateltu minun osaltani :confused:
kun luukku menee paneelin sisään, sinun pitäisi varmaan laittaa bleck-kappale pohjalle, joka ohjaa veden ulos.

Tältä näyttää minun tallissani siis:
Yksinkertainen ulospäin aukeava lippaovi, tavalliset saranat, sijoitettu ulkoverhouksen tasolle. Rustiikkinen "varvel" lukitus.
' Yksinkertainen, ulospäin avautuva puuovi, joka on kiinnitetty saranoilla harmaassa ulkoseinässä, yläpuolella tikkaat.

Se on siis yksinkertainen ulospäin avautuva ovi/luukku, joka on kiinnitetty tavallisilla porttisaranilla.
Se on samalla tasolla ulkoverhouksen kanssa, eikä sinne ole tullut pisaraakaan sadevettä sen jälkeen, kun se asennettiin.
"Lukkoa", kiertokahvaa kutsutaan varveliksi veneilypiireissä. Hyvin fiksu ja yksinkertainen ratkaisu, joka aikoinaan löytyi kaikista veneistä.

PS
Ennen kuin ovi tuli paikalleen, ampiaiset rakensivat tämän valtavan pesän:
Yläosan puurakenne, jossa on suuri ampiaispesä. Alhaalla näkyy avoin ikkuna, jonka kautta näkyy ulkoa osittain metsää.
Osa ampiaisista oli ilmeisesti muuttanut kotoa, sillä ympärillä oli pieniä pesiä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.