Kahdeksan päivän kuluttua (30/9) saapuu 24 kevytbetonielementtiä, jotka asetetaan tulevan verstaani katoksi. Ne, jotka ovat 600 mm leveitä ja 6 metriä pitkiä, painavat lähes 700 kg...
Olen etsinyt internetistä ohjeita ja työkaluja. Tunnen olevani melko selvillä siitä, miten se pitäisi tehdä, mutta minulta puuttuu jännityskaaria (tarvitaan vähintään kaksi), joilla elementit vedetään yhteen.
En löydä mistä näitä voi ostaa tai järkeviä kuvia, jotta voisin tehdä ne itse.
Olisin erittäin kiitollinen avusta tämän kanssa!

• Rakenteilla oleva autotalli, jossa on valkoiset tiiliseinät ja avoimet ikkunat sekä ovi. Edessä kaksi moottoripyörää ja tarvikkeita maassa.
Hei ja tervetuloa. :)
Millä he nostavat betonipalat? Käyttävätkö he nostolenkit, jotka ruuvataan alas, vai kiertävätkö he palan ympärille lenkkejä ja nostavat? Ajattelin, että jos voisi valmistaa jotain kierteisellä tangolla ja koukuilla, jotka voisi kiinnittää nostolenkkeihin ja kiristää.

Ongelma ei ole nostossa vaan silloin, kun ne ovat paikoillaan ja pitää sovittaa yhteen. Olen löytänyt YouTubesta videon, jossa kiristin on selvästi näkyvissä. Yritän hitsata kaksi sellaista yhteen. Ei vaikuta kovin hankalalta.

Ok, muotoilen uudelleen sitten..;)
Jos betonielementtien yläpinnalla on reikiä, joissa nostosilmukat ovat olleet / ovat, niitä voidaan ehkä käyttää kahden elementin yhdistämiseen käyttämällä 4:ää koukkua ja 2:ta kierteistankoa ja kiristämällä ne yhteen, siksi kysymys.;)
On myös olemassa jokin työkalu (vinsch?) vaijerilla kahden koukun välillä, mutta en tiedä sen oikeaa nimeä.

Okei nyt olen mukana! Ei, elementeissä ei saa olla reikiä tai nostosilmukoita. Sytyn hieman ajatukseen kierretangoista! Minulla on pari reilua (luulen, että M12) jotka voisivat tehdä hyvän työn eräänlaisessa puristin/puristin-vempeleessä. Minulla on paineilmakäyttöinen mutterinväännin, joka voisi käyttää niitä! :thumbup:

Saatat joutua siirtymään M16:een tai jopa suurempaan, mutta voit kokeilla.:)

• Tykkään
Lasse_Sand
  • Laddar…
Joo, sen täytyy olla vahvaa tavaraa aivan varmasti! Tarkistan tällä viikolla.

Ratkaisin sen nostamalla yhden sivun kerrallaan ylös autotallitunkilla ja säännöllä. Kaksi miestä nostavat rakenteen kattoa rakennustyömaalla käyttäen tukipylvästä ja garagedomkraftia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.