Suunnittelen tukimuurin rakentamista vakauttamaan yläpuolella olevaa maata tulevaa varasto/saunarakennusta varten. Muurin paikka on tasaisella, viettävällä kalliolla. Miten te toteuttaisitte? Vaihtoehto 1: Valaa raudoitettu antura ja sitten rakentaa muuri muuratuista kivistä, onttoina, jotta ne voi täyttää betonilla ja raudoituksella tai vaihtoehto 2: antura ja sitten valumuotti vanhalla tavalla pystysuoralla muottilaudalla, ehkä 20 cm paksu. Korkeus vaihtelee, mutta noin 100 cm. Päättyminen olemassa olevaan kivimuuriin kuvan oikealla puolella. Vasemmalle saattaa tarvita 90 asteen kulmassa muurin isoon muuriin. Kuten näette, minulla on pintavesiä yläpuolelta, joten salaojitus on tietysti tärkeää. Mikä vaihtoehto on paras? Helpoin?

• Kuvassa on kallioinen rinnealue, jossa on suuria kiviä ja sepelipintaa, sekä punainen merkintä mahdolliselle tukimuurille.
Hei Pasi,
Miten meni? Olen samanlaisen päätöksen edessä, jossa haluan rakentaa tukimuurin kaltevalle kalliolle.
Ottaisin mielelläni vastaan kuvia valmiista lopputuloksesta, jos mahdollista, saadakseni hieman inspiraatiota.

N Natha112 sanoi:
Hei Pasi,
Miten meni? Olen samanlaisen päätöksen edessä, jossa haluan rakentaa tukimuurin kaltevaan kallioon.
Otan mielelläni vastaan kuvia valmiista lopputuloksestasi, jos mahdollista, saadakseni inspiraatiota.
Hei! En ole tehnyt vielä mitään tälle. Olemme yhdessä maanrakennusurakoitsijan kanssa päätyneet siihen, että asetamme muutamia todella suuria kivilohkareita tasaiselle alueelle, jossa kallio kohtaa soran, ja rakennamme kivistä rinteen. Siitä tulee jatko jo olemassa olevalle kiviaidalle. Siitä tulee hieman kapeampi tasainen alue kuin alun perin suunniteltu, mutta se näyttää parhaimmalta niin. Onnea matkaan!

• Tykkään
Natha112
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.