Sininen ja valkoinen Thorsman Duomax -seinäankkuri, jota käytetään kiinnitykseen seinään. Hei.
Aion auttaa ystävääni asentamaan pystysängyn muutaman viikon kuluttua. Sellainen, jonka ruuvataan seinään ja nukkumaan mennessä sänky käännetään alas. En tiedä paljon, mutta tiedän, että siinä on 15mm palokipsi kaksinkertaisena, joten seinä on 30mm paksu. Tietysti ei löydy tukirakenteita tai sitten ne eivät sovi sivusuunnassa. Mitä tiedän, ei taida olla Molly-ankkureita 30mm paksuudelle? Toimisikohan Thorsman duomax siinä?

Metalliexpanderi, saatavilla yksinkertainen, kaksinkertainen ja joskus kolminkertainen.

Joo, katso, sitä oppii koko ajan jotain uutta. En tiennyt, että Molly pystyi käsittelemään eri jännevälejä. Luulin, että yksinkertainen, kaksois-, kolminkertainen olivat kiinteitä mittoja.

Thomas59
Mollyproppia tulisi välttää mahdollisimman pitkään, monista eri syistä. Jos tarvitset kiinnityksen, joka kestää vaihtelevaa kirjoituspaksuutta ja huomattavasti suurempia kuormituksia kuin Molly, sinun tulisi käyttää toggleria (eri valmistajilta löytyy useita vaihtoehtoja).

http://www.imexab.se/toggler_plugg_skruv.html

Jo en ole itse mikään suuri fani Molly. Ehkä Max duo on parempi vaihtoehto sitten. Ehdottomasti toggler ja Hilti ovat samanveroisia, mutta mielestäni tuntuu hieman liioitellulta vaihtoehdolta!! Ja tuntuu siltä, että ostaa koko laatikon vain käyttämään 4 kpl.

Olen löytänyt hieman tietoa netistä kiinnityksestä ja näyttää siltä, että meidän täytyy ehkä ajatella uudelleen ja yrittää löytää koolaukset kuitenkin. Yhden sängyn mallin, jonka epäilen olevan kyseessä, ohjeissa kehotetaan kiinnittämään kulmaraudat kaapin päälle ja seinään. Näyttää siltä, että seinään kohdistuu melkoista kuormitusta. Jos kyseessä ovat irtonaiset kulmat, kuten luulin, ne pitäisi pystyä kiinnittämään kahteen/kolmeen niistä koolauksiin. Jos vain löytää koolaukset. Olen kokeillut aiemmin etsiä niitä ilmaisimella, mutta koska kipsiä on 30 mm, oletan, ettei ilmaisin tunnista syvyyttä. Seinä täytynee porata täyteen ruuveilla ennen kuin löytää ensimmäisen koolauksen.

Sitten on mahdollisuus kiinnittää uudet regelit seinään, jotka ruuvaat kiinni kynnys- ja hammmarbandiin. Ei ehkä kovin siistiä, mutta pelastus, jos reglit ovat tänään väärässä paikassa.

Luulen, että se on iso no no saada näkyviä koolauksia seinän päälle:crysmile:. En tiedä, onko olemassa ilmaisimia, jotka läpäisevät 30 mm kipsiä löytääkseen koolaukset. Ja jos ne ovat "tavallisia" kulmateräksiä, niiden pitäisi olla siirrettävissä sivusuunnassa kaapissa sopimaan koolauksiin. Ystävä ei saa hakea ennen kolmen/neljän viikon päästä, joten asennuksesta on vielä vain spekulaatioita, mutta kuten tavallista, tulee paniikki asentaa se heti.

Stickan56
putte22 putte22 sanoi:
[kuva] Hei.
Aion auttaa ystävää asentamaan pystysängyn muutaman viikon kuluttua. Sellainen, joka kiinnitetään seinään ja sänky lasketaan alas, kun on aika nukkua. Minulla ei ole paljon tietoa, mutta tiedän, että siellä on 15 mm palokipsilevyä kaksin kerroin, joten seinän paksuus on 30 mm. Tietysti ei löydy palkkeja tai ne eivät sovi sivusuunnassa. Tietääkseni ei ole olemassa Molyä 30 mm paksuudelle? Toimisiko Thorisman duomax tyyppi?
Tässä on yksi lisää
https://www.essve.com/globalassets/import-resources/875654.pdf

Stickan

Thomas59 Thomas59 sanoi:
Mollyankkuria tulisi välttää viimeiseen asti, kaikista mahdollisista syistä. Jos tarvitset kiinnitystä, joka kestää vaihtelevia kirjoitusten paksuuksia ja huomattavasti suurempia kuormituksia kuin Molly, sinun tulisi käyttää toggleria (niitä on useilta eri valmistajilta).

[linkki]
Hei,
Olen melko uusi kipsiseinissä, koska olemme asuneet kevytbetonitaloissa puolet elämästä.
Pitäisi laittaa seinälle 6-7 kg painava taulu, joten sain suosituksen Acrobatista (molly?) tavaratalossa.

Yritin laittaa sen yön aikana, mikä sujui kohtalaisesti pienen askartelun jälkeen; ensin plugi pyöri ollakseen kiinni, kun ruuvia kiristi, mutta minun piti löysätä se voidakseni ripustaa taulun, ja silloin se oli taas löysällä, kunnes lopulta melkein kaivautui seinään ja silloin se oli tiukasti kiinni.
En uskaltanut silti ripustaa taulua siihen luettuani viestisi, joten olen utelias miksi tai koskiko se vain TS:n tarkoitusta?

Thomas59
M maxad sanoi:
Hei,
Olen melko uusi kipsiseinien kanssa, koska olemme asuneet kevytbetonitalossa puolet elämästä.
Ajattelin laittaa seinälle 6-7kg painavan taulun, ja minulle suositeltiin kaupassa Acrobat (molly?).

Yritin kiinnittää sen viime yönä, mikä meni ihan hyvin pienen näpertelyn jälkeen, ensin proppu pyörähti pysyäkseen kiristettäessä ruuvia, mutta se piti irrottaa, jotta taulun voisi ripustaa, ja sitten se oli taas löysä, kunnes se melkein kaivautui seinään ja sitten se oli tiukasti kiinni.
En kuitenkaan uskaltanut ripustaa taulua siihen, luettuani sinun viestisi, joten olen utelias miksi tai koskiko se vain TS-tarkoitusta?
Tervetuloa Mollypropun kiroukseen. Jos hyväksyy suuren ruman reiän kipsiseinässä, niin se on tietyissä tapauksissa ehkä ok (mutta taulun ripustamiseen se on suoraan sanottuna sopimaton), mutta silloin pitäisi käyttää erityiset pihdit, jotka avaavat propun ”siivekkeet”. Ilman pihtejäkin onnistuu, jos on kokenut. Muuten käy kuten sinulla, että proppu pyörii ja tekee ruman reiän.

Kuten olet jo huomannut, Mollypropun toiminta perustuu siihen, että propun ruuvi on kiristetty. Jos ruuvi irrotetaan, ei käytännössä ole mitään, mikä pitää/ vakauttaa proppua. Suosittelen sinua tässä tapauksessa, kun olet jo tehnyt ruman reiän, löytämään pienen koukun/kattohakan joka voidaan kiinnittää käyttämällä nykyistä Mollyproppua.

Muuten on olemassa erityisiä kipsiseinille tarkoitettuja kattohakkoja, jotka ilman ongelmia kestävät 6-7 kg. Esimerkiksi tämä: https://www.clasohlson.com/se/Gipsk...xMGbITM9rCCgzH9-jxqEofoGikXz_BIgaAr1DEALw_wcB

Clasulta. Kestää 25 kg ja tekee minimaalisen jäljen seinään.

• Clas Ohlson Gipskrok Hercules, yksinkertainen metallinen kiinnike, joka soveltuu kevyiden taulujen ripustamiseen kipsiseinään. Tingat näkyvissä.
Viimeksi muokattu:
M maxad sanoi:
Hei,
Olen melko uusi kipsiseinissä, koska olemme asuneet kevytbetonitalossa puolet elämästäni.
Piti kiinnittää 6-7 kg taulu, joten minulle suositeltiin Acrobat (molly?)?) Tavaratalossa.

Yritin kiinnittää sen viime yönä, mikä sujui melko ok pienen askartelun jälkeen, aluksi tulppa pyöri pysyäkseen kiinni kun kiristi ruuvia, mutta minun piti irrottaa se voidakseni ripustaa taulun ja silloin se oli löysä taas, lopulta se melkein söi itsensä seinään ja sitten se istui tiukasti.
En kuitenkaan uskaltanut ripustaa taulua siihen luettuani postauksesi, joten olen utelias miksi tai koskiko se vain TS:n tarkoitusta?
Niin kevyelle kiinnitykselle panostaisin mieluummin Hw pro:hon.
HW Pro -kipsikiinnike, 100-pakkaus, nopeaan asennukseen ilman ennakkoporausta.

Thomas59
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Niin kevyelle kiinnitykselle valitsisin Hw pro vaihtoehdon.
[kuva]
Totta. Se kestää helposti taulun kuorman, mutta on helpompaa vain ostaa pieni koukku ja ruuvata se käyttöön olemassa olevaan mollyyn seinässä. Classe:n taulukoukun etuna on, että sen voi asentaa ilman työkaluja, tekee minimaalisen reiän (noin 1mm) seinään ja sen voi helposti purkaa ilman vaurioita seinään.

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 sanoi:
Tervetuloa Molly-ankkurin kiroukseen. Jos iso ruma reikä kipsiseinässä ei haittaa, se voi joissakin tapauksissa olla niin ja näin ok (mutta taulujen ripustamiseen se on suoraan sanottuna sopimaton), mutta silloin tulee käyttää erityistä pihdit, joilla ankkurin ”siivet” painetaan auki. Se onnistuu myös ilman pihtejä, jos on tottunut. Muuten käy kuten sinulla, että ankkuri pyörii ja tekee reiästä ruman.

Kuten oletkin jo huomannut, Molly-ankkurin toiminta perustuu siihen, että ankkurin ruuvi on kiristetty. Jos ruuvin löysää, periaatteessa mikään ei pidä/ vakauta ankkuria. Suosittelen, että sinä, kun olet jo tehnyt ruman reiän, löytää pieni koukku/taulukoukku, jonka voit ruuvata kiinni sillä Molly-ankkurilla, joka sinulla jo on.

Toisaalta on olemassa erityisiä taulukoukkuja kipsiseinille, jotka kestävät 6-7 kg ongelmitta. Esimerkiksi tämä: [linkki]

Clasulta. Kestää 25 kg ja jättää minimaalisen jäljen seinään.
Kiitos vinkistä, se näytti todella helpommalta käsitellä.

Näin ankkuri näyttää tänään, huomasin, että se ei ole edes kiinni, vaan voi vetää ulos ankkurin siihen, mitä arvaan ovat avautuneet siivet.
Käytin erikoistyökalua saadakseni siivet ulos. Uskaltaako edes ripustaa taulua siihen?

• Tykkään
PerManent
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.