19 163 lukukertaa ·
46 vastausta
19k lukukertaa
46 vastausta
Terassin rakentamisen vinkkejä aloittelijalle, en osaa rakentaa.
Hei! Olen päässyt hieman eteenpäin kaivamisessa ja nyt se on alkanut muuttua hieman hankalaksi.
Olen alkanut sijoittaa pilareita nyt terassia varten.
Miten sinä olisit tehnyt varsinaisen terassin oven kohdalla? Tarvitsenko sijoittaa 2 pilaria lisää siihen osaan vai olisitko suositellut jotain muuta?
Varmaankin tarvitsen myös porata betoniin, jotta saan palkit kiinnittymään hyvin, onko sinulla mitään vinkkejä?
Kuten sanottu, olen täysin uusi enkä juurikaan tiedä mitä teen itse.
Olen alkanut sijoittaa pilareita nyt terassia varten.
Miten sinä olisit tehnyt varsinaisen terassin oven kohdalla? Tarvitsenko sijoittaa 2 pilaria lisää siihen osaan vai olisitko suositellut jotain muuta?
Varmaankin tarvitsen myös porata betoniin, jotta saan palkit kiinnittymään hyvin, onko sinulla mitään vinkkejä?
Kuten sanottu, olen täysin uusi enkä juurikaan tiedä mitä teen itse.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 857 viestiä
Visst voi kiinnittää taloon, mutta ei siksi, että se kannattaisi terassia, vaan vain estämään sen liikkumista. Kantavuus pitäisi olla pilareilla.
Jos aiot kiinnittää betoniin, poraa muutama reikä siihen kantovirtaan, joka sijoitetaan taloa vasten. Käytä sitten tätä mallina porataksesi niin syvät reiät betoniin kuin vasaraporasi sallii. Puhdista kaikki vanha betonipöly erittäin huolellisesti rei'istä, käytä pumpulipuikkoja.
Täytä reiät yksi kerrallaan ankkurimassalla ja paina sisään sopivan pitkä pätkä kierteistä tankoa. Sen pitäisi olla suora, joten reiän ei tule olla liian suuri.
Kun ankkurimassa on kovettunut, pujota kantovirta siten, että kierteiset tangot kulkevat reikien läpi, pujota suuret prikat niiden päälle (tyyppiä 5x5 cm neliömäiset) ja kiinnitä mutterilla, mieluiten lukkomutterilla. Valmista!
Jos aiot kiinnittää betoniin, poraa muutama reikä siihen kantovirtaan, joka sijoitetaan taloa vasten. Käytä sitten tätä mallina porataksesi niin syvät reiät betoniin kuin vasaraporasi sallii. Puhdista kaikki vanha betonipöly erittäin huolellisesti rei'istä, käytä pumpulipuikkoja.
Täytä reiät yksi kerrallaan ankkurimassalla ja paina sisään sopivan pitkä pätkä kierteistä tankoa. Sen pitäisi olla suora, joten reiän ei tule olla liian suuri.
Kun ankkurimassa on kovettunut, pujota kantovirta siten, että kierteiset tangot kulkevat reikien läpi, pujota suuret prikat niiden päälle (tyyppiä 5x5 cm neliömäiset) ja kiinnitä mutterilla, mieluiten lukkomutterilla. Valmista!
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Luleå
· 5 611 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Luleå
- 5 611 viestiä
Miksi plintit? Laita kehys suoraan markkiville ja aseta useampia, niin sen pitäisi kestää. Sijoita joitakin maton sisään, jotta ne kantavat talon lähellä. Ruuvia lyhyet osat (lyhyet palat palkkien väliin) niin auttavat ne kantamaan.
Olen tehnyt jotain vastaavaa omassa projektissani, katso ketjuni.
Olen tehnyt jotain vastaavaa omassa projektissani, katso ketjuni.
On todellinen helvetti kaivaa pylväitä varten, toivottavasti sinulla on kaivinkone .
Talon omistaja
· Stockholms län
· 363 viestiä
Oletko harkinnut maanpäällisten kivien asettamista sen sijaan, että rakentaisit puuterassin?Stimulants95 sanoi:
Hei! Olen edistynyt kaivamisessa ja nyt se on alkanut olla hieman hankalaa.
Olen alkanut sijoittaa pilareita terassille.
Miten olisit tehnyt itse terassioven kohdalla? Tarvitsenko lisätä kaksi pylvästä sille osalle, vai olisitko ehdottanut jotain muuta?
Tarvitsen luultavasti myös porata betoniin, jotta saan tukipuut kiinnitettyä kunnolla, onko teillä mitään vinkkejä?
Kuten sanottu, olen täysin uusi tässä ja tuskin tiedän mitä teen itse.
Kaivatulle alueellesi laitat suojakankaan N2-laadulla, sitten sepelillä ja hiekalla oikeaan korkeuteen ja lopuksi maanpäälliset kivet, jotta vältät vuosittaisen ylläpidon ja tikkujen menemisen jalkoihin. Lisäksi elinikä on paljon pidempi ja terassi säilyttää päivisin lämmön pitkälle iltaan.
Ehdotan tätä, koska se näyttää olevan matala askel ovekynnykseltä maanpinnalle.
Jos kiinnität kantopalkkeja perustukseen/julkisivuun palkkikengillä, varmista, että ne toimivat kuin saranat.Stimulants95 sanoi:
Hei! Olen edennyt kaivuun kanssa ja nyt se on alkanut muuttua hieman haastavaksi.
Olen alkanut nyt asettaa pylväitä terassille.
Miten olisitte toimineet itse terassin oven kohdalla? Tarvitsenko kaksi ylimääräistä pylvästä siihen kohtaan vai olisitteko suositelleet jotain muuta?
Tarvitsen todennäköisesti myös poraamista betoniin saadakseni palkit kiinnittymään hyvin, onko teillä mitään vinkkiä?
Kuten sanottu, olen aivan uusi ja tuskin tiedän mitä teen itse.
Palkkikenkien pitäisi tässä tapauksessa ottaa vain kantavan kuorman. Jos terassin etuosa painuu lumi kuormituksen takia ja kantapalkki on jäykkä perustusta/julkisivua vasten, voi muodostua murtuma, joka painaa perustusta/julkisivua palkkikengän alaosassa.
Mielestäni sinun pitäisi myös miettiä, haluatko mahdollisesti valaistusta ja vetää vähän sähkökaapelia, kun kerran rakennat.
Mutta se olen vain minä 😉.
Kyllä ja miten kaksitasolaser oikeaan kaltevuuteen on paljon parempiG Gillar att bygga sanoi:Oletko harkinnut pihalaattojen asentamista puuterassin rakentamisen sijaan?
Kaivannossa asennat ensin suodatinkankaan, laatuluokka N2, sitten sepelin ja hiekan oikeaan korkeuteen ja lopuksi pihalaatat, jolloin vältät vuosittaisen huollon ja tikkujen joutumisen jalkoihin ym. Lisäksi kestävyys on paljon pidempi ja terassi säilyttää päivän lämpöä pitkälle iltaan.
Ehdotan tätä, koska näyttää siltä, että oven kynnykseltä maantasoon on matala askelma.
Hei kaikki, meillä oli täällä kaveri Beijersiltä. Ei tule plinttejä 🤣 olen mitannut kaikki plinttien paikat, mutta ne jätetään nyt pois.
Kaivamme pihan viistäen kohti nurmikkoa, sitten laitamme maatekstiilin ja soraa. Sitten palkit makaavat suoraan soralla. Runko taloa vasten kiinnitetään betoniruuvilla.
Hän sanoo, että maa täällä on niin hyvä, että säännöt voivat olla suoraan soralla. Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet!
Kaivamme pihan viistäen kohti nurmikkoa, sitten laitamme maatekstiilin ja soraa. Sitten palkit makaavat suoraan soralla. Runko taloa vasten kiinnitetään betoniruuvilla.
Hän sanoo, että maa täällä on niin hyvä, että säännöt voivat olla suoraan soralla. Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet!
Ihanaa. Julkaise mielellään kuvia rakentamisen aikana 😀Stimulants95 sanoi:
Hei kaikki, Beijersilta oli täällä kaveri. Ei tule plinttejä 🤣 olen mitannut kaikki plintit, mutta ne jätetään pois.
Aion kaivaa pihan kaltevaksi nurmikkoa kohti ja sitten laitan maasuodatin + soraa. Sen jälkeen tukipuut makaa soran päällä. Kehys taloa vasten kiinnitetään betoniruuvilla.
Hän sanoo, että maa täällä on niin hyvä, että tukipuut voivat olla suoraan soran päällä. Kiitos kaikille, jotka ovat kirjoittaneet!