1 220 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Teräspalkki vai liimapuupalkki?
Hei
Aion tehdä erittäin suuren toimenpiteen talossa. Aion poistaa suuren osan kantavasta seinästä ja asentaa oikein tukevan palkin (mahdollisimman vähän taipumaa).
Olen tutkinut ja lukenut paljon, enkä tule sen viisaammaksi. Olen myös kutsunut puusepän kotiin, ja hän haluaa käyttää HEA-palkkia 200.
Joten kysymykseni on, riittääkö HEA-palkki 200. Tuntuu pienimmältä mahdolliselta.
Tietoja talosta.
1 ½ kerrosta
Katon kaltevuus 45 astetta
Leveys 8000
Korkeus 2400
Avaus 5300
Asun Uppsalassa
Aion tehdä erittäin suuren toimenpiteen talossa. Aion poistaa suuren osan kantavasta seinästä ja asentaa oikein tukevan palkin (mahdollisimman vähän taipumaa).
Olen tutkinut ja lukenut paljon, enkä tule sen viisaammaksi. Olen myös kutsunut puusepän kotiin, ja hän haluaa käyttää HEA-palkkia 200.
Joten kysymykseni on, riittääkö HEA-palkki 200. Tuntuu pienimmältä mahdolliselta.
Tietoja talosta.
1 ½ kerrosta
Katon kaltevuus 45 astetta
Leveys 8000
Korkeus 2400
Avaus 5300
Asun Uppsalassa
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuten sanottu, tarvitaan leikkauspiirustus. Arvauksena HEA 200 on ehkä liian heikko. Esimerkiksi HEA 220 vastaa 115x450 mm liimapuuta. Mielestäni tämä asetelma on hieman riskialtis vakauden kannalta. Palkki on melko pitkä ja suunniteltu pohjaratkaisu ei ole aivan täydellinen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Pergola limträ eller regel?
Altan & Uteplats -
Vaihtaa liimapuupalkki teräspalkkiin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Liimapuupalkki teräspalkiksi
teräspalkki liimapuuta tai hirttä ??
Limträ eller Stålbalk i taket?