Hei,

Olen uusimassa lattiaa koko kerroksen talossa. Ongelma on, että olemme poistaneet joitakin seiniä ja ovia, mikä on jättänyt 10-15 cm leveitä "aukkoja" lattiaan, missä seinät tai ovet ovat olleet.

Koska aukot ovat hyvin epätasaisia, niitä ei voi täyttää esimerkiksi puukoolauksella. Miten voisin toimia?

Lattiana on nykyään puulattia, ja sen alla on puukantavat palkit ja sahanpurua. Tämä kerros on ylhäällä, mikä tarkoittaa, että alapuolella on kellari.

Valumassa? Tuntuu, että se voisi valua pois, vai voiko sitä sekoittaa paksummaksi massaksi? Sen päälle aiomme sitten asentaa 15 mm lamelliparkettilattian (luulen, että se on sen nimi).

Liitän kuvan ongelmasta.

Kiitos!!

• Kuva esittää vanhan puulattian vieressä olevaa aukkoa, jossa on roskia ja paljastunutta sahanpurua. Osittain näkyy myös punainen lattiakaakeli.
Eikö kukaan ole kohdannut samaa ongelmaa ja löytänyt ratkaisun?

Kun autoin ystävää, joka aikoi laittaa uuden lattian ja purkaa seiniä, päädyimme lopulta purkamaan kaiken palkistoon asti ja laitoimme uudet raikkaat lattianlastulevyt... oli alunperin äärimmäisen epätasainen lattia, jossa oli kiinnitetyt muovimatot ja kovalevyt, mikä teki siitä vähemmän aikaa vievää purkaa kaikki. Tulos oli kuitenkin täydellinen. Kun laittaa teräskuulan lattialle, se pysyy paikallaan.

Fookmi sanoi:
Kun autoin ystävää, joka aikoi asentaa uuden lattian ja purkaa seiniä, lopulta päädyimme repimään kaiken lattiapalkkeihin asti ja asentamaan uudet raikkaat lattialastulevyt... oli alussa äärimmäisen epätasainen lattia kiinni liimattuine muovimattoineen ja kovalevyineen, mikä teki kaiken purkamisesta vähemmän aikaa vievää. Lopputulos oli täydellinen kuitenkin. Jos laitat teräskuulan lattialle, se pysyy paikallaan.
Minä tein myös niin, hyödynsin myös tilaisuuden vahvistaa palkkeja, koska ne olivat taipuneet huoneiden keskeltä. Uudet lattialastulevyt päälle, sitten lattiapäällyste olikin helppo asentaa. Yrittäessäsi asentaa uutta lattiaa vanhojen lankkujen päälle on suuri riski, että uusi lattia tulee epätasaiseksi ja narisee. Jos lattiassa ei ole mitään vikaa ja se on täysin suora, se voi silti onnistua hyvin.

Joka tapauksessa voit itse asiassa käyttää tavallista betonia aukkojen täyttämiseen. Betoni on melko jäykkäliuosta eikä leviä pois.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, laita sinne uudet lattialastulevyt.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.