4 953 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Tasakatto, jota ei koskaan tarvitse lapioida
Hei, kirjoitan uudelleen erään idean vuoksi projektiin, jota työskentelen.
Kyse on kattoterassista, jonka tulee kestää minkä tahansa lumimäärän. Vedeneristys hoidetaan 3,6 asteen kattokaltevuuden avulla ja harvalla puulattialla sen päällä, ilman kaltevuutta. Tällä tavalla vesi voi valua pois samalla kun on ulkotila upealla näkymällä.
Jotta katto voisi kestää maksimaalisen kuormituksen, ratkaisu voisi olla, että talon neljässä kulmassa olisi betonipilarit, joiden päällä katto on. Olen itse aloittelija, mutta voisiko tämä toimia? Loppuosa talosta (kaksi kerrosta plus kattoterassi) voitaisiin sitten rakentaa suhteellisen kevyestä puutavarasta, lukuun ottamatta kattotuoleja.
Kyse on kattoterassista, jonka tulee kestää minkä tahansa lumimäärän. Vedeneristys hoidetaan 3,6 asteen kattokaltevuuden avulla ja harvalla puulattialla sen päällä, ilman kaltevuutta. Tällä tavalla vesi voi valua pois samalla kun on ulkotila upealla näkymällä.
Jotta katto voisi kestää maksimaalisen kuormituksen, ratkaisu voisi olla, että talon neljässä kulmassa olisi betonipilarit, joiden päällä katto on. Olen itse aloittelija, mutta voisiko tämä toimia? Loppuosa talosta (kaksi kerrosta plus kattoterassi) voitaisiin sitten rakentaa suhteellisen kevyestä puutavarasta, lukuun ottamatta kattotuoleja.
Joo, se kyllä toimisi, mutta todennäköisesti on halvempaa romuttaa betonipilarit ja rakentaa seinät tavallisilla 195 tai 220 listoilla. Haluat kuitenkin melko paksut seinät eristyksen vuoksi. Tasakattojen rakentaminen ei myöskään ole mitään erikoista, pitäisi olla tavallisia mitoitaulukoita valitsemallesi kattorakenteelle ja sille lumivyöhykkeelle, jossa talo sijaitsee. Jos hieman ylilaskelmoit katon mitoitaulukoiden perusteella, riski, että lunta olisi liikaa, on käytännössä olematon.
Kysymys muuttuu hankalaksi. Et anna mitään pinta-alaa tai betonipilareiden mittoja. Tietenkin se toimisi. Se on vain kuin katsoo siltoja tai vastaavia rakenteita. Näin iltana erään jakson Grand Design -ohjelmasta, jossa he rakensivat talon noin 100 m² laajennuksella, jos muistan oikein, täysin tasaisella katolla puutarhan kanssa, joka kannettiin kulmissa.Aron D sanoi:Hei, kirjoitan jälleen johtuen ideasta, jonka sain projektiin, jota työstän.
Kyseessä on kattoterassi, joka kestää minkä tahansa lumimäärän. Vedenpoisto hoidetaan 3.6 asteen kattokaltevuudella ja harvalla puulattialla sen päällä, ilman kaltevuutta. Tällä tavoin vesi voi valua pois samalla kun on ulkoterassi upeilla näkymillä.
Jotta katto voisi kestää maksimaalisen kuormituksen, ratkaisu voisi olla, että talon neljässä kulmassa on betonipylväitä, joiden päällä katto lepää. Olen itse noviisi, mutta onko tämä jotain, mikä voisi toimia? Muun talon (kaksi kerrosta plus kattoterassi) voisi sitten rakentaa suhteellisen heiveröisestä puutavarasta, lukuun ottamatta kattotuoleja.
Klikkaa tästä vastataksesi