P
Projekti, jota olen lykännyt monta vuotta, tuli yllättäen hieman kiireellisemmäksi viikonloppuna tyttären 20-vuotisjuhlien jälkeen.
Osa katosta oli pudonnut alas, kun he tanssivat olohuoneessa yläkerrassa.
Talo on rakennettu vuonna 1929 ja sen vahvistukset ovat selvästi puutteelliset. Kaksi palkkia lisättiin 60-luvulla, mutta väärää tyyppiä, joten ne ovat taipuneet alaspäin. Mietin ostavani I-palkit tai HEB voi olla oikea nimi. Jänneväli on noin 370 cm, joten minkä kokoisia minun pitäisi hankkia? Matala huonekorkeus, joten en halua enempää kuin mitä vaaditaan. Ajattelin täydentää kahdella lisää sekä vaihtaa keskellä olevan palkin. Riittäisikö tämä lattian/kattorakenteen kuntoon saamiseksi?

Ehkä pitäisi mainita, että se ei vain roiku alas vaan joustaa, jos sen päällä hyppää, minkä vuoksi rappaus on irronnut.

Pahoittelut autotallin sotkusta :)
Sekainen autotalli, jossa on vanhoja mopoja, polkupyöriä, rengaspinoja ja työkaluja hyllyillä. Pölyisiä esineitä ja sekasortoa kaikkialla. Autotalli täynnä työkaluja ja tarvikkeita, mukaan lukien moottoripyöriä, hyllyjä ja valoisa työtila. Garage, jossa näkyy seinä, siihen ripustettu kaapeli ja puinen neliötikku, sekä tarkkuustyökalupakki ja tasain. Vaalea kattopinta, jossa on halkeamia ja lohkeamia, näkyy kuvan etualalla, ja taustalla on loisteputkivalaisin. Halkeillut katto, josta rappaus on osittain pudonnut; näkyvissä vaurioitunut betonipinta ja rosoinen reuna vanhassa, 1929 rakennetussa talossa. Yläkulmasta riippuva autotallin katto, jossa paljon työkalupakkauksia, laatikoita ja autonrenkaita. Katto on alhaalla ja tuntuu epävakaalta.

Viimeksi muokattu:
Että lattiat roikkuvat tuolla tavalla vanhemmissa puutaloissa on melko yleistä ja harvoin vaatii välittömiä toimenpiteitä. Se roikkuu omasta painostaan, mutta siihen se sitten jää. Että rappaukset irtoavat johtuu enimmäkseen syntyneistä liikkeistä. Toki sen voi suoristaa, mutta luulen, että siitä tulee iso projekti eikä luultavasti lisää paljoa muuta kuin suoruutta. Nykyisin rappausta voi vain raaputtaa puhtaaksi ja sitten rappaa kalkkilaastilla. Yksinkertaista ja joustavaa ja voi työstää loputtomasti, koska se ei kovetu kuten sementtilaasti.

• Tykkään
Peter_K
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.