Nyt kyseinen seinä on saanut kipsitahnaa, sitten hiottu hiekkapaperilla kokoluokissa 120-240 ja 320.

Minulle suositeltiin ensin seinän koko alueen rullatasoitusta, ja toisena vaihtoehtona kipsitahnaa.

Olen yrittänyt hioa niin hyvin kuin osaan, sormen tuntuman ja näön mukaan ennen kuin maali laitettiin seinälle, kaikki tuntui tasaiselta ja hienolta.

Nyt kun aurinko paistaa ja maali on seinällä, niin näkyvät kyllä viivat kohdalta, jossa oli kipsitahnaa.

Pitäisikö minun raaputtaa maali pois ja jatkaa hiekkapaperilla myös koossa 400? Vai onko muita tapoja tasoittaa tätä?

Päämääränä on tasainen valkoinen seinä.

• Vaaleanharmaa seinä, jossa näkyy tasoituksen epätasaisuutta ja linjoja. Seinä on käsitelty kipsitasoitteella ja hiottu erikokoisilla hiekkapapereilla.
  • Vaalea seinä, jossa on näkyvissä hienoisia epätasaisuuksia ja täyteaineen jättämät linjat maalikerroksen alla.
Mielestäni olet käyttänyt liian hienoa paperia, harvoin käytän hienompaa kuin 120. Pyöristät vain kulmia etkä poista mitään.

Stefan N Stefan N sanoi:
Mielestäni olet käyttänyt liian hienoa paperia, harvoin käytän hienompaa kuin 120. Pyöristät vain reunoja etkä saa mitään poistumaa.
Pitäisikö minun käyttää karkeampaa paperia?

Ajan 80 paperilla, väri täyttää uudelleen "naarmut" 80 paperista.
Värikerrosten välinen hionta voi olla sopiva 180:lla.

Protte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.