Hei.

Olen tilannut 4 kpl alumiinitolppia lasikaiteelle, joka tulee portaisiin.
Tolppien jalassa on 12mm reiät
Ja levyn paksuus on 10mm

Ihmettelen yksinkertaisesti, mistä voisin löytää sopivia ruuveja, jotka näyttävät myös kohtalaisen hyviltä.

Alusta koostuu 8mm laminaatista ja 2 kerroksesta 22mm lattialastulevyä

Löysin netistä kuvan, joka on periaatteessa sellainen, jonka voisin haluta.
Mistä löydän nämä ruuvit?

• Alumiinitolppa kiinnitettynä puulattiaan neljällä ruuvilla; käytetään lasikaiderakenteessa portaikon vieressä.
Ja, olisi voinut arvata, että se ei olisi niin sujuvaa.

Ongelma siinä ruuvissa, johon linkitit, on, että minun täytyisi siinä tapauksessa laittaa prikka alle. Mikä ei tunnu kovin siistiltä.

Olin käyttänyt ruuvitappia ja sopivaa hattumutteria, jolloin kaiteen voi tarvittaessa irrottaa heikentämättä kiinnitystä lattiaan.
Meidän piti tehdä se kerran, kun meidän piti viedä ylös 160 sänky, jonka olimme kantaneet alas, kun meillä ei ollut porraskaiteita.
Skruvitapit, erikokoisia ja -pituisia metallitappeja kiinnittämiseen, kuvattuna valkoisella taustalla.
Hattumutteri, joka on osa muotoilua ja kiinnitysjärjestelmää; metallinen, pyöreä ja urallinen, näkyy eristettynä valkoisella taustalla.
Metallinen kuusioruuvi hattumutterilla, käytetään irrotettavissa käsijohteissa.

• Tykkään
Thomas_Blekinge ja 2 muuta
  • Laddar…
Olen katsellut myös sitä tyyppiä.
Mutta en ole löytänyt sellaista, jossa itse mutteri olisi alle 10mm.

Varmaan m6 on suurin, joka mahtuu.

Pitää katsella vähän ympärilleen.
Tulee jännittävää nähdä, onnistuuko poraamaan tarpeeksi suoraan.

Löytyi myös biltemasta nyt huomasin.
Täytyy varmaan hankkia

Vain tehdä upotus lattiaan, missä mutteri menee alas. Niin saa varmaan hyvän jännitteen koko hommaan!

• Tykkään
Peter2400
  • Laddar…
A
A nudeljavel sanoi:
Hei.

Ihmettelen vain, mistä voisin löytää sopivia ruuveja, jotka näyttävät myös kohtuullisen hyviltä.

Pohja koostuu 8mm laminaatista ja 2 kerroksesta 22mm lattialastulevyä.

Löysin netistä kuvan, joka on periaatteessa sellainen kuin haluaisin.
Mistä löydän nämä ruuvit?
Kuva näyttää tolppia räckesbutiken:stä, ja ne ovat muovikorkkeja, jotka näet, ne peittävät tavallisia ranskalaisia ruuveja, jotka pitävät tolpat.

Vaihdoin ne 25cm pitkiin ruuveihin, jotka löysin Hornbach:ista, jotta voin kiinnittää kaidelevyn betonilaattaan alle enkä vain kiinnittää sen korotettuun lattiaan. Tulee aika suuria voimia, kun nojaudut 1m pitkiin tolppiin :-)

• Tykkään
Trollskidan
  • Laddar…
Mutta onko kaidekaupassa lovi tolppiin niin, että pää menee alas itse kaiteeseen?

Minun reikänhän on 12 mm suoraan läpi

Niin, sitä vähän pelkääkin. Että se olisi liian heikko.
Ei ole kovin hauskaa pudota 3 metriä

L
12 mm reikä ja pultti suoraan läpi tai ranskalaistyyppi 10 cm sisään hyvässä puussa pitää pienen auton, sinulla pitäisi olla neljä kiinnitystä, joten riski, jota pelkäät, on liioiteltu, pahempaa on, jos joku kiipeää yli.

A
A nudeljavel sanoi:
Mutta onko Räckesbutikenilla upotusta pylväissä, jotta pää uppoaa itse kaiteeseen?

Minun reikani on 12 mm suoraan läpi

Joo, sitä vähän pelkää. Että se olisi liian heikko siis. Ei ole kovin mukavaa pudota 3 metriä
Kyllä niillä on, se näyttää tältä, ainoa kuva jonka löysin kun laitoin kaiteen vuosi sitten.

• Räjähtänyt kuva asennusprojektista, jossa on metallinen seinäkiinnike, ruuveja ja työkaluja lattialla.
L
Luultavasti keskittyisin siihen, mitä Peter2400 sanoo mutterihattusta, sellainen peittää ja näyttää hyvältä, sekä neljä kiinnitystä tekevät siitä oikein vahvan, varmista vain, että alla on jotain mihin vetää, ja poraa ensin poralla, joka on 2 mm ohuempi kuin ruuviosan ydin, sitten se puree hyvin lastuun, muuten lastu halkeaa takapuolelta.

mnils sanoi:
Kyllä, heillä on sellainen, se näyttää tältä, ainoa kuva, jonka löysin, oli vuosi sitten, kun asensin kaiteen.
Pylväissä, jotka minulla on, ei ole luonnollisesti mitään upotusta. Vain reikä suoraan läpi.

Voisitko yrittää mitata, kuinka paksu materiaali on levyllä?
Näyttää siltä, että kokonaispaksuus on suunnilleen sama kuin niissä, joita minulla on.

Ajattelen, että voisit jyrsiä reiät niin, että niihin tulee upotus
Sitten kiinnittää ranskalaisella ruuvilla
Ja sitten laittaa suojakansi jokaiseen.
Sitten se luultavasti näyttäisi siistiltä.

• Tykkään
allan70
  • Laddar…
A
Materiaalin paksuus on 16mm omissani. Koska en halua lukita puulattiaa, tein erikoisratkaisun. Poraasin suuret reiät puulattian läpi, jotta se voi liikkua, ja sitten laitoin prikan lattiasäpäleen vasten ja putkinipan saadakseni korkeuden tolppaa vasten. Tolpat kiristyvät lattiasäpälettä vasten, joka on asennettu betonilevyn päälle.

• Puurrettujen reikien kautta näkyy putkiliittimet, jotka pitävät trägolvin paikoillaan sallien samalla liikkumisen.
  • Tykkään
Bernieberg ja 2 muuta
  • Laddar…
Tarkistin uudelleen pohjalevyn paksuuden.
Ja se on vain 10mm
Tuntuu vain siltä, että on kaksi vaihtoehtoa.

Joko se, mitä Peter2400 kirjoitti.
Tai näkyvä franskskruv/ruuvi Kupolmutterilla

Tyypillisesti tällainen asia, jota ei ajattele kun ostaa kaidetta

Mitä luulette. Riittääkö M6-koko?
Vai pitäisikö valita M8?

M6 löytyi helposti Biltemasta
M8 täytyy tilata kotiin.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.