Olin käyttänyt ruuvitappia ja sopivaa hattumutteria, jolloin kaiteen voi tarvittaessa irrottaa heikentämättä kiinnitystä lattiaan.
Meidän piti tehdä se kerran, kun meidän piti viedä ylös 160 sänky, jonka olimme kantaneet alas, kun meillä ei ollut porraskaiteita.
Ihmettelen vain, mistä voisin löytää sopivia ruuveja, jotka näyttävät myös kohtuullisen hyviltä.
Pohja koostuu 8mm laminaatista ja 2 kerroksesta 22mm lattialastulevyä.
Löysin netistä kuvan, joka on periaatteessa sellainen kuin haluaisin.
Mistä löydän nämä ruuvit?
Kuva näyttää tolppia räckesbutiken:stä, ja ne ovat muovikorkkeja, jotka näet, ne peittävät tavallisia ranskalaisia ruuveja, jotka pitävät tolpat.
Vaihdoin ne 25cm pitkiin ruuveihin, jotka löysin Hornbach:ista, jotta voin kiinnittää kaidelevyn betonilaattaan alle enkä vain kiinnittää sen korotettuun lattiaan. Tulee aika suuria voimia, kun nojaudut 1m pitkiin tolppiin
12 mm reikä ja pultti suoraan läpi tai ranskalaistyyppi 10 cm sisään hyvässä puussa pitää pienen auton, sinulla pitäisi olla neljä kiinnitystä, joten riski, jota pelkäät, on liioiteltu, pahempaa on, jos joku kiipeää yli.
Luultavasti keskittyisin siihen, mitä Peter2400 sanoo mutterihattusta, sellainen peittää ja näyttää hyvältä, sekä neljä kiinnitystä tekevät siitä oikein vahvan, varmista vain, että alla on jotain mihin vetää, ja poraa ensin poralla, joka on 2 mm ohuempi kuin ruuviosan ydin, sitten se puree hyvin lastuun, muuten lastu halkeaa takapuolelta.
Kyllä, heillä on sellainen, se näyttää tältä, ainoa kuva, jonka löysin, oli vuosi sitten, kun asensin kaiteen.
Pylväissä, jotka minulla on, ei ole luonnollisesti mitään upotusta. Vain reikä suoraan läpi.
Voisitko yrittää mitata, kuinka paksu materiaali on levyllä?
Näyttää siltä, että kokonaispaksuus on suunnilleen sama kuin niissä, joita minulla on.
Ajattelen, että voisit jyrsiä reiät niin, että niihin tulee upotus
Sitten kiinnittää ranskalaisella ruuvilla
Ja sitten laittaa suojakansi jokaiseen.
Sitten se luultavasti näyttäisi siistiltä.
Materiaalin paksuus on 16mm omissani. Koska en halua lukita puulattiaa, tein erikoisratkaisun. Poraasin suuret reiät puulattian läpi, jotta se voi liikkua, ja sitten laitoin prikan lattiasäpäleen vasten ja putkinipan saadakseni korkeuden tolppaa vasten. Tolpat kiristyvät lattiasäpälettä vasten, joka on asennettu betonilevyn päälle.