Hei,

saan muutaman käsityöläisen huomenna kotiin, jotka katsovat mahdollisen työn seinän rappaamiseksi. Jotta minulla olisi jotakin tietoa, kun keskustelemme, mietin, onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon sisäseinä rapattaessa? Esim. laastin tyyppi, pitääkö se käsitellä jälkikäteen jotenkin kalkin poistamiseksi? Kuinka kauan se voi kestää (esim. 8 m2) jne. jne.

Olen ajatellut jättää seinän sellaiseksi kuin se on, eli vain rapattuna ilman tapettia tai sellaista.

kiitollinen vinkeistä!

/N

Sinun pitäisi todennäköisesti selittää, millaista lopputulosta haluat, sillä voi olla suuri merkitys, käyttävätkö he perinteistä rappauslaastia (harmahtava pinta) vai kipsilaastia (valkoinen pinta) ja miten he viimeistelevät pinnan. Jos tiedät, miltä haluat sen näyttävän, on parasta, että selität tarkasti, jotta et pety.

• Tykkään
ByggNiclas
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta. Joo ei ole helppoa päättää, mutta uskon että valitsen kipsilaastin, mutta oikein karhealla pinnalla.

tuleeko se jälkikäsitellä, kun ajatellaan että se sisältää kipsiä? Jotta se ei päästä pölyä jne? Jonkinlainen pohjuste?

Gypsum gipsikipsi ei vaadi varmaan mitään suoraa jälkikäsittelyä, ehkä eivät muutkaan merkit vaadi. Eihän se ole niin, että hiekkaa varisisi tms., kun siihen koskee, kuten voi tapahtua sementtipinnoitteesta. Minulla on savupiippu, joka on ollut käsittelemätön usean vuoden ajan. Oli pitkään ja hartaasti kriittisen valkoinen, mutta nyt se alkaa ehkä näyttää vähän nuhjuisemmalta usean vuoden kulumisen jälkeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.