Otsikko selittää hyvin pääkysymyksen, mutta selventääkseni meillä on lämmitetty ja eristetty varastokontti.
Haluan rakentaa ”sisäseinän” jotta lämpö ei karkaa joka kerta kun juoksemme sisään ja ulos, eli kaksi lisäporttia olemassa olevien sisäpuolelle ja toiseen ajattelin pientä ovea..
Ajattelin rakentaa tavallisista lankuista, joiden molemmin puolin on vaneria ja välissä 50mm eristystä, mutta miten luulette sen toimivan teräsprofiilien sijasta? Vaneri itsessään jäykistää rakennetta, mutta miten on vakauden ja muodonmuutoksen suhteen? Voivatko vanerilevytkin vääntyä?
Ajattelin jonkinlaista hakaa tai lattia- ja kattokiskoa, joka pitää ne paikoillaan, sekä saranat sivuilla tietysti.
Mitä mieltä on koottu asiantuntijaraati?
Nopea (hieman sotkuinen) luonnos kuvastamaan mitä tarkoitan..
Ripusta sen sijaan verho. Luulen, että tulet hulluksi sulkuovesta ja molemmat ovet ovat auki koko ajan kuitenkin.
Joo, ajatus on myös juolahtanut mieleen.. Mutta minun täytyy voida olla siellä sisällä ja puuhata muutaman tunnin ajan melko usein, joten verho ei valitettavasti riitä kylminä kuukausina..
Istun enimmäkseen ja pohdin parasta ratkaisua sen toteuttamiseksi, näyttää siltä että tavalliset 45x45 tukipuut ovat nyt vaihtoehto... Olen vain hieman epävarma siitä, onko riski, että ne vääntyvät, ja tarvitsenko siinä tapauksessa käyttää pöytäsahausta ja tukipuiden pystyvuoksi ensin? Siitä on muutama vuosi kun tein sen viimeksi...
Kuulostaa siltä, että teet siitä hieman monimutkaisemman. Luulen, että se toimii hyvin 45 rimoilla, kunhan saat tiiviin sovituksen ulkoseiniä vasten. Itse tekisin rungon karkeammasta puusta reunojen ympärille, jotta sinun ei tarvitse kiinnittää sitä teräkseen, kun myöhemmin rakennat seinän.
Kuulostaa siltä, että teet sen hieman monimutkaiseksi. Luulen, että 45 reglas toimii hyvin, kunhan saat sen tiiviisti ulkoseiniä vasten. Itse tekisin rungon paksummasta puutavarasta ulkoreunalle, jotta sinun ei tarvitse olla riippuvainen teräksen ruuvaamisesta myöhemmin, kun rakennat seinän.
No, ehkä huolehdin tarpeettomasti.
Tämä muuttuu ehkä todella nopeasti ja helposti..
Minulla on myös tällainen eristys, joten minun ei tarvitse rakentaa kehystä...