3 075 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Sekoita oma korkealujuusbetoni!?
Olen aikeissa valaa betonilevyn pöydälle, työ, joka ei oikeastaan tarvitsisi olla erityisen hankalaa, ellei ole kuten minä ja mielellään kokeilee.
Ajatuksena on, että levyn tulee olla 20-25mm paksu, 180x80cm.
Olen ajatellut lujittaa sen raudoitusverkolla, joka on 6 tai 8mm rautaa ja 150mm ruutuja sekä mahdollisesti sidotulla rappausverkolla.
Alun perin ajattelin yksinkertaisesti ostaa joukon säkkejä hienobetonia ja ryhtyä toimeen.
Mutta koska minulla on nyt hienohiekkaa (0.25mm) riittävä määrä ja rakastan kokeilla uusia asioita, harkitsen sekoittaa itse.
Toivon mielipiteitä alla olevista ajatuksista, jotta saisin mahdollisimman kestävän ja hienon levyn.
- Portland-sementti+hienohiekka 1:2 suhteessa
- raudoitusverkko sidotulla rappausverkolla
- Juoksute pienemmälle veden tarpeelle
- aine, joka vähentää ilmakuplia
- sekoitetaan käsisekoitinta käyttäen ja täristetään muotissa.
Onko jotain, jonka olen unohtanut saavuttaakseni maksimaalisen kestävyyden? Onko jotain, jota olen ajatellut väärin tai pitäisi tehdä toisin?
Kaikki mielipiteet otetaan kiitollisina vastaan!
Ajatuksena on, että levyn tulee olla 20-25mm paksu, 180x80cm.
Olen ajatellut lujittaa sen raudoitusverkolla, joka on 6 tai 8mm rautaa ja 150mm ruutuja sekä mahdollisesti sidotulla rappausverkolla.
Alun perin ajattelin yksinkertaisesti ostaa joukon säkkejä hienobetonia ja ryhtyä toimeen.
Mutta koska minulla on nyt hienohiekkaa (0.25mm) riittävä määrä ja rakastan kokeilla uusia asioita, harkitsen sekoittaa itse.
Toivon mielipiteitä alla olevista ajatuksista, jotta saisin mahdollisimman kestävän ja hienon levyn.
- Portland-sementti+hienohiekka 1:2 suhteessa
- raudoitusverkko sidotulla rappausverkolla
- Juoksute pienemmälle veden tarpeelle
- aine, joka vähentää ilmakuplia
- sekoitetaan käsisekoitinta käyttäen ja täristetään muotissa.
Onko jotain, jonka olen unohtanut saavuttaakseni maksimaalisen kestävyyden? Onko jotain, jota olen ajatellut väärin tai pitäisi tehdä toisin?
Kaikki mielipiteet otetaan kiitollisina vastaan!
Et tarvitse korkean lujuuden betonia työtasolle. Sitä käytetään suuremmissa taloissa ja maarakennustöissä. Osta pari säkkiä expanderbetongia ja älä tee siitä monimutkaisempaa. Mutta laskisin kyllä verkon koon, jos aiot vain valaa 25 mm.
Åh, mutta tiedän ettei minun "tarvitse" sitä.C C.Lundin sanoi:
Mitä tulee raudoitusverkkoon, niin 6mm on pienin, jota löydän ilman, että pitää liittää yhteen peittääkseni pintaa. Vaihtoehto olisi, että laastiverkko riittäisi, vaikka se tuntuukin aivan liian heikolta...
Mitä haluat saavuttaa sitten? C50/60? C70/85? Et tule saavuttamaan sitä sekoituksella kotipihalla.N nilhe1 sanoi:Voi, mutta tiedän, että en "tarvitse" sitä.Mutta kuten kirjoitin, haluan mielelläni kokeilla ja oppia uusia asioita, siksi tämä ketju.
Mitä tulee raudoitusverkkoon, niin 6 mm on pienin, jonka löydän ja jota ei tarvitse jatkaa pinnan peittämiseksi. Vaihtoehtona on, että rapatusverkko riittäisi, vaikka se tuntuu aivan liian heikolta...
6 mm on kyllä ehdottomasti maksimi. Mutta suuri riski, että se tulee näkymään.
Kyllä, ennen kaikkea vaaditaan lisäainemateriaaleja, mutta myös tietyssä määrin lisäaineita. Mutta sekoittaa ja leikkiä voit silti, betoni on hauskaa! Kuitenkin väittäisin, että paras tulos levylle saavutetaan valmiilla laajenevalla betonilla. Se saavuttaa joka tapauksessa haluamasi lujuuden.N nilhe1 sanoi:
Korkealujuusbetoni vaatii paljon sementtiä, mikä johtaa siihen, että se kovettuu nopeasti ja halkeilee paljon, mikä on pidettävä hallinnassa lisävoimakkaalla raudoituksella.
Olisit todennäköisesti melko pettynyt lopputulokseen.
Olisit todennäköisesti melko pettynyt lopputulokseen.
Lämmön kehitystä voi pitää hieman paremmin hallinnassa käyttämällä kuonaa lentotuhkan sijaan jne. Mutta kyllä se kovettuu silti nopeasti...W witten sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi