3 463 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Seinän poistaminen on helppoa ja hauskaa, mutta romahtaako talo sen jälkeen?
Hei!
Kuten otsikossa mainitaan.. olen lähettänyt sähköpostia kolmelle yritykselle, mutta en saa vastauksia, joten en tiedä, kuinka löytää asiantuntija, joka voi auttaa minua selvittämään, voiko nämä seinät poistaa.
Ne ovat kevytbetonia, kaikki talon seinät ovat, mitä voin nähdä, niiden poraaminen on kuin poraisi hiekkalinnaan.
Katto ja lattia ovat betonia tilassa, jota haluan muuttaa.
Haluan poistaa A:n. Mielellään myös B:n. Piirustuksessa lukee "panna", mutta sitä ei enää ole, se on nyt varastotila.
On täytynyt rakastaa useita pieniä outoja huoneita 60-luvulla!
Toivottavasti joku teistä on tehnyt jotain vastaavaa ja voi jakaa kokemuksiaan!
Keittiössä on myös osa C, jonka haluan poistaa, mutta epäilen sen olevan tärkeä välivaiheen katolle eikä se ole ensisijainen, ehkä joku täällä tunnistaa samanlaisen tapauksen?
Kiitos mahdollisesta avusta!!
Kuten otsikossa mainitaan.. olen lähettänyt sähköpostia kolmelle yritykselle, mutta en saa vastauksia, joten en tiedä, kuinka löytää asiantuntija, joka voi auttaa minua selvittämään, voiko nämä seinät poistaa.
Ne ovat kevytbetonia, kaikki talon seinät ovat, mitä voin nähdä, niiden poraaminen on kuin poraisi hiekkalinnaan.
Katto ja lattia ovat betonia tilassa, jota haluan muuttaa.
Haluan poistaa A:n. Mielellään myös B:n. Piirustuksessa lukee "panna", mutta sitä ei enää ole, se on nyt varastotila.
On täytynyt rakastaa useita pieniä outoja huoneita 60-luvulla!
Toivottavasti joku teistä on tehnyt jotain vastaavaa ja voi jakaa kokemuksiaan!
Keittiössä on myös osa C, jonka haluan poistaa, mutta epäilen sen olevan tärkeä välivaiheen katolle eikä se ole ensisijainen, ehkä joku täällä tunnistaa samanlaisen tapauksen?
Kiitos mahdollisesta avusta!!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Epäilen vahvasti, että A ja B eivät ole kantavia, mutta jotta varmasti näkisi, mitkä väliseinät ovat kantavia, tarvitsee katsoa raudoituspiirustusta. Se on varmasti saatavilla rakennusviraston arkistossa, vaikka se ei ehkä ole digitoitu.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos talosi on vahvistettu samalla tavalla, ovat itse asiassa A ja B (poislukien ovi seinään entiseen pannuhuoneeseen) kantavia mutta eivät C! Yhtäläisyydet ovat merkittäviä, joten uskon, että siitä voi lähteä liikkeelle.
Kiitos vastauksesta!
Silloin minun täytyy laittaa sinne palkki jonnekin, tai kaksi? Jos laitan palkin, otan luultavasti pois sekä A että B.
Miten löydän henkilön, joka voi tehdä kyseisen työn? Mikä on se, mitä minun pitäisi etsiä? Minulla oli aiemmin ongelma, että minun piti kiinnittää muutama kivipaasi tontille 3-4 metrin pituisilla ruuveilla, se oli myös palvelu, jonka löytäminen oli todella vaikeaa : )
Silloin minun täytyy laittaa sinne palkki jonnekin, tai kaksi? Jos laitan palkin, otan luultavasti pois sekä A että B.
Miten löydän henkilön, joka voi tehdä kyseisen työn? Mikä on se, mitä minun pitäisi etsiä? Minulla oli aiemmin ongelma, että minun piti kiinnittää muutama kivipaasi tontille 3-4 metrin pituisilla ruuveilla, se oli myös palvelu, jonka löytäminen oli todella vaikeaa : )
Paras vastaus
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Mielestäni sinun täytyy aloittaa miettimällä pohjapiirrosta. Yritä löytää vaihtoehto, joka vaatii vähemmän muutoksia. Et todellakaan voi poistaa koko A:ta ja B:tä. Rajoittuneiden rakennustaitojen kanssa sinun täytyy palkata rakennesuunnittelija, joka voi tehdä yksinkertaisen piirustuksen. Aukkojen tekemiseen voit palkata yrityksen, joka on erikoistunut betoni- ja kevytbetonileikkauksiin. Mekaaniset konepajat osaavat parhaiten asentaa teräspalkkeja. Kotiseudullasi on varmasti paljon rakennusyrityksiä, jotka hallitsevat kaikki osat.
Kiitos ajastasi!
Yritän löytää ensisijaisesti konstruktööri! Palaan asiaan tuloksen kanssa. Vuoden sisällä se pitäisi olla tehty!
Kun katson tarkemmin piirustusta, näen että laatta, joka muodostaa lattian 3. kerrokselle jatkuu keittiön kattoon 2. kerroksessa. Sitten ymmärrän, että voin poistaa seinäosan C ja se tekee minut erittäin iloiseksi! Luulin väärin, että koska ulkoseinä 3. kerroksessa lepää vain C:n, savupiipun ja ulkoseinien päällä, niin C olisi todella tarpeellinen, mutta se näyttää, kuten sanot, olevan kantava ilman C:tä, koska 3. kerroksen laatta jatkuu ulos 3. kerroksen ulkoseinään.
Sitten saan vähän purkaa itse! Kivaa! Sitten ammattilaiset saavat korjata palkkien ja sellaisen kanssa sisähuoneessa!
Yritän löytää ensisijaisesti konstruktööri! Palaan asiaan tuloksen kanssa. Vuoden sisällä se pitäisi olla tehty!
Kun katson tarkemmin piirustusta, näen että laatta, joka muodostaa lattian 3. kerrokselle jatkuu keittiön kattoon 2. kerroksessa. Sitten ymmärrän, että voin poistaa seinäosan C ja se tekee minut erittäin iloiseksi! Luulin väärin, että koska ulkoseinä 3. kerroksessa lepää vain C:n, savupiipun ja ulkoseinien päällä, niin C olisi todella tarpeellinen, mutta se näyttää, kuten sanot, olevan kantava ilman C:tä, koska 3. kerroksen laatta jatkuu ulos 3. kerroksen ulkoseinään.
Sitten saan vähän purkaa itse! Kivaa! Sitten ammattilaiset saavat korjata palkkien ja sellaisen kanssa sisähuoneessa!
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Ta bort fogrester på vägg
Kök -
Ta bort hörn av innervägg i timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Bubblig plastfärg på innervägg efter tapetborttagning
Färg, Måla & Tapetsera -
Glasfiberväv på vägg/tak - bästa sättet att ta bort?
Färg, Måla & Tapetsera -
Poista eristys kellarin seinästä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka