656 lukukertaa ·
5 vastausta
656 lukukertaa
5 vastausta
Seinä/kulma korjaus/rakentaminen
Hei! Olen uusi sekä tällä foorumilla että kodin rakentamisessa/remontoimisessa.
Olen purkanut pienen seinän ja tarvitsen siistin "kulman". Seinä on rakennettu "palikoista", jotka luultavasti ovat kevytbetonia.
Jotkut näistä palikoista irtosivat purkuprosessin aikana, mikä tarkoittaa, että minulla on nyt 2 kappaletta "aukkoja", jotka täytyy täyttää ennen kuin voin tasoittaa, asentaa kulmaprofiilin jne.
Onko parasta ostaa korjausbetonia ja "täyttää" vai ostaa kevytbetonipalikoita ja leikata sopiviksi yhdessä korjausbetonin kanssa? Vai onko jotain muuta menettelytapaa, jota suositellaan?
Ei ole kokemusta betonipalikoista tai sementistä/korjausbetonista jne., joten vinkit myös tuotteista ovat tervetulleita.
Kiitollinen vastauksista!
Olen purkanut pienen seinän ja tarvitsen siistin "kulman". Seinä on rakennettu "palikoista", jotka luultavasti ovat kevytbetonia.
Jotkut näistä palikoista irtosivat purkuprosessin aikana, mikä tarkoittaa, että minulla on nyt 2 kappaletta "aukkoja", jotka täytyy täyttää ennen kuin voin tasoittaa, asentaa kulmaprofiilin jne.
Onko parasta ostaa korjausbetonia ja "täyttää" vai ostaa kevytbetonipalikoita ja leikata sopiviksi yhdessä korjausbetonin kanssa? Vai onko jotain muuta menettelytapaa, jota suositellaan?
Ei ole kokemusta betonipalikoista tai sementistä/korjausbetonista jne., joten vinkit myös tuotteista ovat tervetulleita.
Tarkistitko ettei se ollut kantava?
Olisin käyttänyt tasoitetta ja yrittänyt korjata sen
https://www.jemfix.se/betongspackel...egTb0SA0DSg--NuGUYMaAnUuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Linkitän betonitasoitteen, joka on erittäin helppokäyttöinen aloittelijoille, melko kallis mutta helppo saada tasaiseksi ja kauniiksi. Rappaaminen on vaikeaa, jos et ole hyvä siinä ja vie aikaa saada se hyväksi.
Olisin käyttänyt tasoitetta ja yrittänyt korjata sen
https://www.jemfix.se/betongspackel...egTb0SA0DSg--NuGUYMaAnUuEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Linkitän betonitasoitteen, joka on erittäin helppokäyttöinen aloittelijoille, melko kallis mutta helppo saada tasaiseksi ja kauniiksi. Rappaaminen on vaikeaa, jos et ole hyvä siinä ja vie aikaa saada se hyväksi.
Viimeksi muokattu:
En käyttäisi betonitasoitetta vaan matala-alkalista laastia, kuten esim. rappauslaasti C.D Danken88 sanoi:Hei! Olen uusi sekä tällä foorumilla että talon rakentamisessa/remontoimisessa.
Olen purkanut pienen seinän ja tarvitsen siistin "kulman". Seinä on rakennettu "palikoista", joiden uskon olevan kevytbetonia.
Jotkut näistä palikoista irtosivat purkuprosessin aikana, mikä nyt aiheuttaa, että minulla on 2 "onkaloa" täytettäväksi ennen kuin voin tasoittaa, laittaa kanttiprofiilin ym.
Onko parasta ostaa korjauslaastia ja "täyttää" tai ostaa kevytbetonipalikoita ja leikata kokoon korjauslaastin kanssa? Vai onko jotain muuta menetelmää, mitä suosittelette?
Minulla ei ole kokemusta betonipalikoista tai sementistä/korjauslaastista jne., joten vinkit tuotteista ovat myös tervetulleita.
Vaihtoehtoisesti kipsilaastia.
Hei, kiitos nopeista vastauksista & hyvistä vinkeistä.
Ei, seinä ei ollut kantava
(Tarkistin sen tietysti etukäteen).
Eikö tilavuus/pinta-ala ole liian suuri laastille/tasoitteelle? Kyse on kuitenkin 20 (Korkeus) x 7 (Leveys) x 10 (Syvyys) cm suurimmassa kohdassa? Vai kannattaako vaan tehdä kerroksittain?
Ei, seinä ei ollut kantava
Eikö tilavuus/pinta-ala ole liian suuri laastille/tasoitteelle? Kyse on kuitenkin 20 (Korkeus) x 7 (Leveys) x 10 (Syvyys) cm suurimmassa kohdassa? Vai kannattaako vaan tehdä kerroksittain?
Joo, niin suuret reiät on parempi muurata umpeen kevytbetoni lohkolla.D Danken88 sanoi:Hei, kiitos nopeista vastauksista ja hyvistä vinkeistä.
Ei, seinä ei ollut kantava(Mikä tietysti tarkistin etukäteen).
Tuleeko liian suuri tilavuus/pinta käytettäväksi laastille/tasoitteelle? Puhumme kuitenkin koosta 20 (Korkeus) x 7 (leveys) x 10 (Syvyys) cm suurimmassa kohdassa? Vai pitäisikö vain täyttää vaiheittain?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Lagning stenvägg
Stenhus -
Kuinka rakennan seinän jääkaapille?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka lattia tulisi leikata sisäseinän rakentamisen yhteydessä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur tänka om man bygger en installationsvägg/ utrymme?
Badrum -
Verkstadsbygge - Kabeldragning genom innervägg
El