914 lukukertaa ·
11 vastausta
914 lukukertaa
11 vastausta
"sahaaminen" jo maalatut laudat?
Ehkä hassu ajatus mutta...
Minulla on pitkä aita, painekyllästettyjä lautoja, jotka on olleet asennettuna varmasti 15 vuotta ja itse "puu" on hienoa.
Nämä laudat on kuitenkin maalattu ja kaikki tietävät miten käy, kun maalaa kyllästettyä höylättyä puutavaraa - mikään ei pysy paikallaan kahden vuoden jälkeen.
Ajatus, joka tuli mieleen, voisiko ottaa pois kaikki laudat ja käyttää niitä uudelleen "sahaamalla" ne jollain tavalla, jotta niihin saadaan se "sahattu" pinta, joka tekee, että maali tarttuu?
= uusi sahapinta ja sitten maalata uudestaan.
Voisi varmasti säästää sievoisen summan ja win-win luonnolle sen sijaan, että heittäisi pari sataa metriä puutavaraa kaatopaikalle...
Minulla on pitkä aita, painekyllästettyjä lautoja, jotka on olleet asennettuna varmasti 15 vuotta ja itse "puu" on hienoa.
Nämä laudat on kuitenkin maalattu ja kaikki tietävät miten käy, kun maalaa kyllästettyä höylättyä puutavaraa - mikään ei pysy paikallaan kahden vuoden jälkeen.
Ajatus, joka tuli mieleen, voisiko ottaa pois kaikki laudat ja käyttää niitä uudelleen "sahaamalla" ne jollain tavalla, jotta niihin saadaan se "sahattu" pinta, joka tekee, että maali tarttuu?
= uusi sahapinta ja sitten maalata uudestaan.
Voisi varmasti säästää sievoisen summan ja win-win luonnolle sen sijaan, että heittäisi pari sataa metriä puutavaraa kaatopaikalle...
Tuntuu paljon helpommalta höylätä lankut sähkökäyttöisellä höylällä kuin sahata pöytäsahalla. Maali tarttuu myös höylättyyn pintaan, ei tarvitse olla sahattu. Muuten et voisi maalata ikkunoita. Mutta jos maali on irronnut kosteasta puusta, höyläisin pinnan ja antaisin puun kuivua ennen kuin maalaan uudestaan.
Voiko sähköhöylällä vaihtaa pinta "sahatun" näköiseksi? Puu on kuivaa kuin tappura, olen jo maalannut sen kerran, mutta se on niin höylätty, että se on melkein "kiiltävä"C Chokladmonster sanoi:Tuntuu paljon helpommalta höylätä lautoja sähköhöylällä kuin sahata pöytäsahalla. Maali tarttuu myös höylättyyn pintaan, ei tarvitse olla sahattu. Muuten et voisi maalata ikkunoita. Mutta jos maali on irronnut kosteasta puutavarasta johtuen, höyläisin pinnan ja antaisin puun kuivua ennen uudelleenmaalaamista.
Ok, siinä tapauksessa minulla on ollut huonoa onnea 25 metriä laudalla, koska kaikki maali irtoaa & se on kuten sanottu ruudin-kuivaa & kokeiltu eri ulkokäyttöön tarkoitettua maalia, mutta se ei tartu.useless sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Fönsterbyten blev till mardrömssituation för husägare på Gotland
Artikelkommentarer -
Kan kommunen tvinga en fastighetsägare att klippa gräset?
Juridik -
Dyr nota för husägare som byggt utan bygglov
Artikelkommentarer -
Husägare i tvist med solcellsföretag om inkomplett installation
Artikelkommentarer -
Försöka köpa loss tomt av "bonde / skogsägare " Jakträtt?
Tomter