Ehkä hassu ajatus mutta...
Minulla on pitkä aita, painekyllästettyjä lautoja, jotka on olleet asennettuna varmasti 15 vuotta ja itse "puu" on hienoa.
Nämä laudat on kuitenkin maalattu ja kaikki tietävät miten käy, kun maalaa kyllästettyä höylättyä puutavaraa - mikään ei pysy paikallaan kahden vuoden jälkeen.
Ajatus, joka tuli mieleen, voisiko ottaa pois kaikki laudat ja käyttää niitä uudelleen "sahaamalla" ne jollain tavalla, jotta niihin saadaan se "sahattu" pinta, joka tekee, että maali tarttuu?
= uusi sahapinta ja sitten maalata uudestaan.
Voisi varmasti säästää sievoisen summan ja win-win luonnolle sen sijaan, että heittäisi pari sataa metriä puutavaraa kaatopaikalle...

Ehkä toimii, jos sinulla on runsaasti aikaa ja pöytäsaha, voit kokeilla

Tuntuu paljon helpommalta höylätä lankut sähkökäyttöisellä höylällä kuin sahata pöytäsahalla. Maali tarttuu myös höylättyyn pintaan, ei tarvitse olla sahattu. Muuten et voisi maalata ikkunoita. Mutta jos maali on irronnut kosteasta puusta, höyläisin pinnan ja antaisin puun kuivua ennen kuin maalaan uudestaan.

C Chokladmonster sanoi:
Tuntuu paljon helpommalta höylätä lautoja sähköhöylällä kuin sahata pöytäsahalla. Maali tarttuu myös höylättyyn pintaan, ei tarvitse olla sahattu. Muuten et voisi maalata ikkunoita. Mutta jos maali on irronnut kosteasta puutavarasta johtuen, höyläisin pinnan ja antaisin puun kuivua ennen uudelleenmaalaamista.
Voiko sähköhöylällä vaihtaa pinta "sahatun" näköiseksi? Puu on kuivaa kuin tappura, olen jo maalannut sen kerran, mutta se on niin höylätty, että se on melkein "kiiltävä" :) Joten se yksinkertaisesti irtoaa hetken kuluttua, kokeilin myös tartuntapohjustetta mutta turhaan.

Ongelma ei johdu siitä, että pinta on "kiiltävä". Kuten sanottu, on täysin mahdollista maalata esim. höylättyjä ikkunankarmeja, höylättyä paneelia tai huonekaluja.

• Tykkään
cpalm
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Ongelma ei johdu siitä, että pinta on "kiiltävä". Esimerkiksi höylättyjen ikkunakarmin, höylätyn paneelin tai huonekalujen maalaaminen onnistuu erinomaisesti.
Ok, siinä tapauksessa minulla on ollut huonoa onnea 25 metriä laudalla, koska kaikki maali irtoaa & se on kuten sanottu ruudin-kuivaa & kokeiltu eri ulkokäyttöön tarkoitettua maalia, mutta se ei tartu.

Oletko kokeillut Trebitt öljylasyria? Käytän sitä painekyllästettyyn puuhun - ei koskaan irronnut

haha5810 haha5810 sanoi:
Oletko kokeillut Trebitt öljylasyyriä? Käytän sitä painekyllästetylle puulle - ei ole koskaan irronnut
En ole, mutta se saattaa olla vaikeaa, kun se on jo maalattu valkoiseksi ja sitten siirtyä lasyyriin.

Ehkä bandslip on oikea tie eteenpäin, sillä pitäisi saada melko "karkeaa" jälkeä 40-paperilla?

Hiekka- tai soodapuhallus?

Mitä maalia olet käyttänyt?

F fimpan sanoi:
Voiko sahatun pinnan saada aikaan sähköhöylällä?
Ei, höylä jättää höylätyn pinnan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.