2 357 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Säävarmistettu rakennustavara, rakennuskosteus.
Hei,
v21 - v22 aiomme pystyttää koottavan talon fiskarhedeniltä ja näin ollen nopeasti saada sen säilymään säätä vastaan.
Minulla on sellainen tunne, että puurunko pitäisi antaa kuivua parin viikon ajan ennen kuin seiniä rakennetaan umpeen. Onko olemassa mitään arvioita siitä, kuinka monta viikkoa yleensä tarvitaan kuumailmapuhaltimen avulla saavutettaessa hyväksyttävä kosteuspitoisuus?
Kysymys on vähän kuin: Kuinka pitkä on naru
Yritän suunnitella lomaani sopivimmalla tavalla.
Kysymykset:
1) Mitä kokemuksia teillä on rakennuskosteudesta talon pystytyksessä?
2) Lämpöpuhallin, ilmankuivain vai molemmat?
3) Kuinka pitkä on se pirun naru?
//Daniel
v21 - v22 aiomme pystyttää koottavan talon fiskarhedeniltä ja näin ollen nopeasti saada sen säilymään säätä vastaan.
Minulla on sellainen tunne, että puurunko pitäisi antaa kuivua parin viikon ajan ennen kuin seiniä rakennetaan umpeen. Onko olemassa mitään arvioita siitä, kuinka monta viikkoa yleensä tarvitaan kuumailmapuhaltimen avulla saavutettaessa hyväksyttävä kosteuspitoisuus?
Kysymys on vähän kuin: Kuinka pitkä on naru
Yritän suunnitella lomaani sopivimmalla tavalla.
Kysymykset:
1) Mitä kokemuksia teillä on rakennuskosteudesta talon pystytyksessä?
2) Lämpöpuhallin, ilmankuivain vai molemmat?
3) Kuinka pitkä on se pirun naru?
//Daniel
Yksi - Nolla.
Kaksi - Epäilemättä kyllä! Luulen niin....
Kolme - Jos mittaat etäisyyden narun keskipisteen ja sen kauimmaisen pään välillä ja kutsut arvoa Y:ksi, voit asettaa sen seuraavaan kaavaan, missä Z on narun pituus: Kuutiojuuri (kaksi potenssiin kolme) = Z/Y
Mielestäni tämä kattaa suurin piirtein kaiken, mitä minulla on sanottavaa kysymyksestä (-istä...)
Kaksi - Epäilemättä kyllä! Luulen niin....
Kolme - Jos mittaat etäisyyden narun keskipisteen ja sen kauimmaisen pään välillä ja kutsut arvoa Y:ksi, voit asettaa sen seuraavaan kaavaan, missä Z on narun pituus: Kuutiojuuri (kaksi potenssiin kolme) = Z/Y
Mielestäni tämä kattaa suurin piirtein kaiken, mitä minulla on sanottavaa kysymyksestä (-istä...)
Mielestäni et tarvitse rakennuslämmitintä tai kosteudenpoistajaa. Tulet pystyttämään talon aikana, jolloin yleensä on parhaat mahdolliset olosuhteet puun kuivumiseen. Loppukevät / alkukesä, jolloin päivät ovat suhteellisen lämpimiä, mutta suhteellinen ilmankosteus on edelleen alhainen.
Huolehdi siitä, että katto saadaan mahdollisimman pian paikoilleen, sen jälkeen tuuletus riittää, erityisesti päivisin. Voit toki käyttää rakennuslämmitintä yöaikaan, erityisesti jos on kylmää, koska silloin saat paremman kuivumisen RH:n laskiessa. Jos kyseessä on valettu laatta, se vie pisimpään kuivuakseen.
Tietenkin tämä riippuu säästä juuri kriittisen vaiheen aikana, kun runkoa pystytetään.
Huolehdi siitä, että katto saadaan mahdollisimman pian paikoilleen, sen jälkeen tuuletus riittää, erityisesti päivisin. Voit toki käyttää rakennuslämmitintä yöaikaan, erityisesti jos on kylmää, koska silloin saat paremman kuivumisen RH:n laskiessa. Jos kyseessä on valettu laatta, se vie pisimpään kuivuakseen.
Tietenkin tämä riippuu säästä juuri kriittisen vaiheen aikana, kun runkoa pystytetään.
Hei,
Sitten tiivis katto on ehdottomasti listan kärjessä
Kiitos vastauksistanne.
//Daniel
Sitten tiivis katto on ehdottomasti listan kärjessä
Kiitos vastauksistanne.
//Daniel
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
170 m2 lösvirkeshus för 3,8 miljoner?
Frågor och svar om arkitektur -
Tips på glasmontering växthustak lösvirke
Växthus -
Attefallshus: färdiga stommar, bara lösvirke eller byggsats?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Lösvirkeshus i ödemarken
Lösvirke & Timmerhus -
Byggfukt vid lösvirkesbygge???
Lösvirke & Timmerhus