Kun olen etsinyt paljon, mutta en ole löytänyt oikeita vastauksia kysymyksiini, kokeilen vielä "katon laskemiseen" liittyvällä ketjulla.
Nykyinen rakenne koostuu nykyään kattopalkeista/kattoristikoista, jotka keskellä lepäävät liimapuupalkin päällä, ja haluan rakentaa tasaisen alapinnan, johon mahtuu reilusti eristettä. Alla näkyy yleiskuva rakennusperiaatteesta.
Ideani on kiinnittää teräsrankoja ulkoseinien ja liimapuupalkin pituisena ja sitten näihin laittaa teräsrankoja. Mutta kun jänneväli on hieman yli 4 metriä, ajattelin vahvistaa niitä reikälevyillä/teräsrangoilla nykyisistä kattopalkeista/kattoristikoista käsin.
Näiden alle tulee muovikalvo ja sitten hattuprofiilit.
Kysymykseni koskevat oikeastaan mitä eri rankoja minun pitäisi käyttää?
Riittääkö, että seinissä ja keskellä liimapuupalkkiin kiinnitetään teräskulmaprofiilit, kuten tämä: https://www.bauhaus.se/norgips-vinkelprofil-lp-50-50
Olen käynyt läpi Gyprocin asennusoppaan, mutta valitettavasti en löydä tarvitsemaani tietoa.
Todennäköisesti se on siksi, että aion käyttää muovi/höyrysulkua ensisijaisen tukirakenteen ja hattuprofiilin välissä, jotta voin puristaa muovin seinää vasten hattuprofiilin avulla sisimmässä osassa.
Haluan siis asentaa kantavan runkorakenteen, sitten asentaa muovin ennen kuin asennan hattuprofiilit.
Kyllä, se näyttää ehdottomasti kätevältä. Mutta en ymmärrä, miten saa muovin seinää vasten. Se on allastalossa, joten olen tarkka siitä, että siitä tulee niin tiivis kuin mahdollista. Aion myös käyttää hattuprofiileja tavallisen harvan puun sijasta kosteusriskin vuoksi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.