2 294 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Ruuvit ja tulpat lecaharkkoseinään
Hei,
Toivottavasti kirjoitan oikeaan paikkaan täällä
Olen rakentanut teräksisen kasvihuoneen, ja sen alapuolella on lattarautaa, jossa on reikiä, ja ajattelin kiinnittää ruuvit siitä läpi, jotta voin kiinnittää sen leca-harkoista tehdylle muurilleni.
Joten kysymykseni on, millaisia ruuveja ja tulppia minun pitäisi käyttää, jotta se pysyy paikallaan ja ettei lecaharkko vahingossa halkea, tarvitsen luultavasti melko pitkän ruuvin päästäkseni ytimen sisään ja todennäköisesti esiporata.
Mitä yleensä käytetään?
Kiitos avusta!
Toivottavasti kirjoitan oikeaan paikkaan täällä
Olen rakentanut teräksisen kasvihuoneen, ja sen alapuolella on lattarautaa, jossa on reikiä, ja ajattelin kiinnittää ruuvit siitä läpi, jotta voin kiinnittää sen leca-harkoista tehdylle muurilleni.
Joten kysymykseni on, millaisia ruuveja ja tulppia minun pitäisi käyttää, jotta se pysyy paikallaan ja ettei lecaharkko vahingossa halkea, tarvitsen luultavasti melko pitkän ruuvin päästäkseni ytimen sisään ja todennäköisesti esiporata.
Mitä yleensä käytetään?
Kiitos avusta!
Kevytsoraharkkoruuvi ilman esiporausta toimii yleensä hyvin leca-harkoissa, mutta sinun täytyy välttää reunoja (riippumatta menetelmästä). Pienet kierrokset ruuvinvääntimessä ja heti kun se on kiinni, täytyy päästää kaasusta, puoli kierrosta liikaa ja on riski, että ruuvi irtoaa kokonaan.
Se riittää ehdottomasti! Leca-ruuveja on saatavilla eri kokoisina, joten voit valita isomman koon jos olet huolissasi. Erittäin yleistä on, että talojen pohjapuut kiinnitetään leca-ruuveilla, jos sokkeli on leca-materiaalia, joten ei pitäisi olla ongelmia kasvihuoneen kanssa.M Meizter sanoi:
Sellaiset ruuvit ovat kaikkea muuta kuin heikkoja, vaan ne ovat varsin tukevia ja pysyvät hyvin paikallaan, jos ostat oikean pituuden. On normaalia, että koko kierteinen osa ruuvista täytyy mennä syvälle kiinni blocki.
Viimeksi muokattu:
Omasta kokemuksesta 6mm puuruuvit kiinnittyvät hyvin LECA:han, mutta pitää olla varovainen, jos se alkaa pyöriä, se jatkaa pyörimistä. Lisäksi eri lohkotuottajien välillä voi olla eroja. Toisin sanoen 8mm kevytsoraharkkoruuvi sopivan pituisena kestää todella paljon. Mutta ne eivät kestä kiinnitysrasitusta kiristyksen aikana, eli se, mitä kiinnität, täytyy olla suhteellisen lähellä. Ei haittaa, jos poraa suuremman reiän siihen, mikä tulee kiinnittää, jotta riski pienenee.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Mikä tulppa ruuville lattialistassa sinibetoniseinään
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vaihtaa isompaan ruuviin muovitulpassa
Plugg till skruvhål, för små?
Möbelsnickeri -
Ruuvit ja tulpat yöpöytään
Toimivatko nämä tulpat ja ruuvit tiileen?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka