3 526 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
rustiikki karkean rappauksen tunne?
Hei!
Tulen ajan myötä eristämään ja sisustamaan ullakkoamme. Toisen päätyseinän (sisäseinän) haluaisin olevan rapattu ja valkoiseksi maalattu vanhassa tyylissä, kuten näkyy kivitaloissa etelämpänä, Skånessa ja Tanskassa. Nyt ihmettelen, onko kenelläkään hyviä ideoita siitä, miten minun pitäisi toimia. Aion siis rakentaa uuden sisäseinän ja pohdin, mitä materiaalia minun pitäisi käyttää, joka soveltuisi parhaiten rappaukselle. Kipsi? Lastulevy? Lankku? Pitäisikö materiaali esikäsitellä jollain tavalla, jotta rappaus tarttuu? Kuinka voin saada sen vanhan karkearappauksen tunteen, jossa on hieman aaltoja? Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan! Kiitos
Tulen ajan myötä eristämään ja sisustamaan ullakkoamme. Toisen päätyseinän (sisäseinän) haluaisin olevan rapattu ja valkoiseksi maalattu vanhassa tyylissä, kuten näkyy kivitaloissa etelämpänä, Skånessa ja Tanskassa. Nyt ihmettelen, onko kenelläkään hyviä ideoita siitä, miten minun pitäisi toimia. Aion siis rakentaa uuden sisäseinän ja pohdin, mitä materiaalia minun pitäisi käyttää, joka soveltuisi parhaiten rappaukselle. Kipsi? Lastulevy? Lankku? Pitäisikö materiaali esikäsitellä jollain tavalla, jotta rappaus tarttuu? Kuinka voin saada sen vanhan karkearappauksen tunteen, jossa on hieman aaltoja? Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan! Kiitos
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 227 viestiä
Jos siivoisin, satsaisin kuolleeseen alustaan, joka ei liiku ja aiheuta halkeamia (esim. gips). Ehkä jopa kaksoisgips, jotta jaksaa pitää kaiken rappauksen?
Sitten kai laitetaan kanaverkko pitämään rappaus paikoillaan, muistelen.
/K
Sitten kai laitetaan kanaverkko pitämään rappaus paikoillaan, muistelen.
/K
Kipsaa seinä ja käytä kipsilaastia. Se on uskomattoman helppokäyttöistä ja yksinkertaista saada hyvä tulos. Spaklaa se seinälle ja sitten harjaa se harjalla tai suodata se, jos mielestäsi harjan kanssa tulee liikaa rakennetta...Onelight sanoi:Hei!
Tulen vähitellen eristämään ja sisustamaan ullakkoamme. Toinen päätyseinä (sisäseinä) haluaisin olevan rapattu ja valkoiseksi maalattu vanhaan tyyliin, kuten voi nähdä Etelä-Ruotsissa, Skånessa ja Tanskassa olevissa kivitaloissa. Nyt mietin, onko kenelläkään hyviä ideoita, miten minun tulisi menetellä. Kuten sanottu, aion pystyttää uuden sisäseinän ja haluaisin tietää, mikä materiaali on paras rappauksen pohjaksi. Kipsi? Lastulevy? Lankku? Pitäisikö materiaali esikäsitellä jollakin tavalla, jotta rappaus tarttuisi? Miten saan aikaan sen vanhan, karkean rappauksen tunteen, jossa on hieman aaltoja? Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan! Kiitos
niin helppoa se on... 🙂
Hei! Minulla on sama kysymys, mutta minulla on betoniseinät asunnossani. Onko se yksinkertaisesti niin, että levitetään kerros sisäpinnoituslaastia ja sitten harjataan se, jotta saadaan mattainen kivimäinen tunne? Miten toimitaan, jos haluaa värin seinään? Värjätäänkö laasti siten, että se saa värjäytyneen ilmeen?
Kiitollinen vastauksesta.
Daniel
Kiitollinen vastauksesta.
Daniel
Olen putsannut betoniseinäni tavallisella sementtipohjaisella laastilla, se on hieman hankalampi työstää ja vaatii hieman enemmän harjoittelua ennen kuin tietää, miten se tehdään verrattuna kipsilaastiin. mutta se ei ole erityisen vaikeaa. katso tästä:
http://www.coop.se/upload/modul/coopse/vh-utomhus/putsa-vaggar.pdf
ja täältä voit katsoa hieman enemmän tietoa kipsilaastista:
http://www.maxit.se/media/22/pdf/gds/putsa_inne_gypsum.pdf
ja mitä tulee maaliin, niin riittää, kun maalaa tavallisella seinämaalilla, kun laasti on kuivunut (jos kyseessä ei ole kellarin ulkoseinät... silloin tarvitset hengittävän maalin).
http://www.coop.se/upload/modul/coopse/vh-utomhus/putsa-vaggar.pdf
ja täältä voit katsoa hieman enemmän tietoa kipsilaastista:
http://www.maxit.se/media/22/pdf/gds/putsa_inne_gypsum.pdf
ja mitä tulee maaliin, niin riittää, kun maalaa tavallisella seinämaalilla, kun laasti on kuivunut (jos kyseessä ei ole kellarin ulkoseinät... silloin tarvitset hengittävän maalin).
Klikkaa tästä vastataksesi