Juuri asensin 2 m pitkän roikkuvan kattokorin. Se ruuvattiin kiinni tukipuihin, jotka vahvistin ullakolla. Näyttää pysyvän hyvin, mutta ajattelin, että ruostumattomat ruuvit voivat olla hieman hauraampia? Valitsin ruostumattomat, koska ne näyttävät paremmilta, kun ne ovat näkyvissä.

Kokeilin asentaa kaiken ja otin alas, huomasin silloin, että osa ruuveista oli vääntyneitä. Tämä on kuitenkin parempi kuin että ne katkeavat.

Ruuvit on ostettu Bauhausista irtotavarana ja ovat puuruuveja.

Mitä ruuveja suosittelette muuten?

Sisäkäyttöön sopivat useimmat materiaalit ja pintakäsittelyt. Kaunein voittaa. Mikä huolestuttaa sinua?

J jockebq sanoi:
Laitoin juuri paikoilleen 2 metrin mittaisen riippuvan kattotason. Tämä kiinnitettiin ullakolle vahvistamiini tukiin.
Näyttää olevan oikein hyvin kiinni, mutta ajattelin, ovatko ruostumattomat ruuvit ehkä hieman hauraampia?
Valitsin ruostumattomat, koska ne näyttävät paremmilta, kun ne ovat näkyvissä.

Testiasensin kaiken ja otin sen alas, silloin huomasin, että osa ruuveista oli vääntyneitä. Tämä on kai kuitenkin parempi kuin että ne katkeavat.

Ruuvit on ostettu Bauhausista irtotavarana ja ovat puuruuvia.

Mitä ruuveja suosittelette muuten?
Onko kyse suurista painoista, joilla aiot kuormittaa hyllyä?

Ei, mutta hylly itsessään painaa varmaan 25 kg. Kiinnitetty 6 kohtaan, jokaisessa kohdassa 3 ruuvia.
Joten ei syytä huoleen, että ruostumattomat ruuvit olisivat heikompia?

J jockebq sanoi:
Ei, mutta itse hylly painaa varmaankin 25 kg. Kiinnitetty 6 kohtaan, jokaisessa kohdassa 3 ruuvia.
Joten ei tarvitse huolehtia siitä, että ruostumattomat ruuvit olisivat heikompia?
Luulen, että jokainen ruuvi kantaa yli 100 kg, eli sinulla on siis 18 ruuvia.

F fribygg sanoi:
Luulen, että jokainen ruuvi kestää yli 100 kg, sinulla on siis 18 ruuvia.
Matthias Wandel testasi äskettäin ja täysin tavallinen kipsilevyruuvi kestää noin 200 kg ennen kuin se irtoaa puusta.

Arvaan, että käytät huomattavasti paksumpia ruuveja kuin kipsilevyruuvi, joten 500 kg per ruuvi ei ole liioittelua.

Sinulla on siis ruuvit, jotka kestävät 9 tonnia (mutta jokin muu voi todennäköisesti murtua ensin).

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
V vectrex sanoi:
Matthias Wandel testasi äskettäin ja täysin tavallinen kipsiruuvikestää noin 200 kg ennen kuin se vedetään ulos puusta.

Arvaan, että käytät huomattavasti paksumpia ruuveja kuin kipsiruuveja, joten 500 kg per ruuvi on luultavasti ei liioittelua.

Sinulla on tässä tapauksessa ruuvit, jotka kestävät 9 ton (mutta jotain muuta luultavasti menee rikki ensin).
Se oli enemmän kuin odotin! No, luulen, että ruuvi, jota käytän, on suunnilleen kuin kipsiruuvit, mutta hieman tiheämpi ja ei niin paksut kierteet. Kuitenkin noin 70 mm, josta 60 mm kiinnitetään puuhun.

J jockebq sanoi:
Se oli enemmän kuin odotin! Nja luulen, että käyttämäni ruuvi on suunnilleen samanlainen kuin kipsilevyruuvi, mutta vähän tiheämpi ja ei niin karkea kierre. Kuitenkin noin 70 mm, josta 60 mm kiinnittyy puuhun.
Jos vedät kaksi sellaista ruuvia ja kuormitat omalla painollasi, tiedät, voitko luottaa ruuveihin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.