Hei!

Aion eristää meidän kylmän autotallin. Tällä hetkellä seinä koostuu pystysuorista 45x90-koolaajista ja makuulla olevasta ulkoverhouksesta. Aion eristää sisäpuolelta. Saadakseni tuuletusvälin ajattelin rakentaa "kehyksiä" jokaisen koolaajan väliin 25x38-rimasta ja asentaa tuulensuojapaperin. Tuulensuojapaperin sisällä 95mm eristystä, ja sitten ajattelin rakentaa olemassa olevat koolaajat lisäämällä niihin 25x48-rimaa. Tämän jälkeen ainoastaan 11mm OSB-levyt sisäpinnaksi, koska siitä tulee työpaja.

Kysymykseni on: riittääkö kiinnittää OSB-levyt rimaan jokaisessa koolaajassa 28mm-ruuveilla? Vai pitäisikö käyttää pitkiä ruuveja kiinnittääksesi läpi riman itse koolaajaan? Ajattelin kiinnittää riman koolaajaan 80mm-ruuveilla cc 400.

Kiitos etukäteen!
Eli

Jos se on ainoa mitä sinulla on, niin käytä sitä. Muuten levynruuvi on kai paras.

Kiitos vastauksesta! Kyllä, minulla on 28mm spånskruv, pohdin lähinnä syvyyttä, ne kiinnittyvät vain 25mm läktiin sääntöön, vai pitäisikö minun hankkia pidempiä ruuveja, jotka menevät läktin läpi sääntöön.

Viimeksi muokattu:
K
E elikaufman sanoi:
Kysymykseni on: riittääkö, että kiinnitän OSB-levyt rimoihin jokaisessa juoksussa 28mm ruuveilla? Vai pitäisikö olla pitkiä ruuveja, jotka menevät rimojen läpi ja juoksuun? Ajattelin kiinnittää rimat juoksuun 80mm ruuveilla cc 400.

Kiitos etukäteen!
Eli
E elikaufman sanoi:
Kiitos vastauksesta! Kyllä minulla on 28mm lastulevyn ruuvi, mietin lähinnä syvyyttä, ne kiinnittyvät vain 25mm rimoihin juoksun päällä, vai pitäisikö minun hankkia pidempiä ruuveja, jotka menevät rimojen läpi juoksuun
Henkilökohtaisesti olisin päättänyt olla kiinnittämättä niin paljon huomiota rimojen ruuvaukseen (80mm ruuvi cc 400mm). Sen sijaan olisin ainakin jollain tavalla kiinnittänyt OSB:t ruuveilla, jotka menevät juoksuihin (ehkä 4,2x55-65mm). 25x38 rimat voivat haljeta jonkin verran. Erityisesti juoksuissa, joissa kaksi levyä kohtaavat. Siksi olisin mieluummin asettanut osan ruuveista OSB:n ja riman läpi juoksuun.

Levyt eivät kuitenkaan todennäköisesti putoa itse itsestään kuvauksesi mukaisella ratkaisulla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.