Hei,

minun on tarkoitus asentaa täysikokoinen puolapuut sisäseinää vasten. Seinärakenne on luultavasti 3/4" pontattua paneelia 2 1/2" x 3" runkoon (tyypillistä talotyypille). Seinän toisella puolella on vaatekaappeja, joten periaatteessa ei ole ongelmaa porata läpi molempien paneelien, jos tarpeen. Mutta minulla ei ole aavistustakaan, minkä tyyppisiä ja kokoisia kiinnitysruuveja minun pitäisi käyttää. Puolapuun pitäisi seisoa lattialla ja olla neljällä kiinnityspisteellä seinässä (kaksi noin 20 cm:n ja 170 cm:n korkeudella). Sitä käyttävät aikuiset ja siinä on ylhäällä esiin vedettävä tanko leuanvetoja varten jne., joten sen tulisi kestää jonkin verran.

Olisi mahtavaa, jos jollakin olisi vinkkejä ja ehkä kokemusta samasta :)

Ranskalainen puuruuvi pitäisi toimia.

S Småbrukaren sanoi:
Ranskalainen ruuvi pitäisi toimia.
Normaalisti kyllä, mutta etkö usko, että pontattu paneeli on liian ohut siihen?

Anteeksi, luin väärin. Sinulla on siis 19 mm paneeli seinäverhouksena?

S Småbrukaren sanoi:
Sorry luin varmaan väärin. Onko sinulla siis 19 mm paneeli seinäpeitteenä?
Ei, seinäpeite on tapetti. Mutta seinärakenne on 3/4" pontattu paneeli, 2 1/2" x 3" runkorakenne, eristysmateriaali, aluskatepaperi ja 3/4" pontattu paneeli uudelleen. Vakio sisäseinä AB Svenska Trähusista vuodelta 1944.

• Tykkään
Småbrukaren
  • Laddar…
Olen kysynyt ammattilaisilta ja saanut hyviä neuvoja, jotka ajattelin jakaa kanssanne tässä keskustelussa, jos joku muu kohtaisi saman ongelman.

Voimat näyttävät kohdistuvan enimmäkseen alaspäin, eikä ulospäin. Tämä pätee myös silloin, kun roikkuu ylimmässä ulosvedetyssä puomissa.

Voidaan asentaa puolapuut 28x70 runkoon (kajoituspaneeli) seinää vasten tasoittamaan kuormitusta. Puolapuut kiinnitetään 5,5 mm vaunupultilla runkoon. Tämän tekemiseksi esiporataan runko ja tehdään upotus mutterille takapuolelle. Runko kiinnitetään sitten 5 mm spax upotetulla ruuvilla seinään. Sen tulee olla niin pitkä, että menee seinän läpi. Sopiva määrä on kaksi yläpuolella ja kaksi alapuolella puolapuiden kiinnityspisteestä ylhäällä, ja yksi yläpuolella ja yksi alapuolella lattian lähellä.

(Varauksin, että olen ymmärtänyt oikein :))

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.