Istun tylsässä tilanteessa, jossa olen juuri saanut melkein valmiiksi kaiken ilmanvaihdon uudelleenvedon sekä rakennettua eristetyn laatikon, jotta voisin siirtää ruman ja surisevan FTX-yksikön keittiöstä vintille. Pitäisi nyt tarttua viimeiseen linkkiin, ja kun olen avannut lattian, näen että ratkaisu, johon luotin toimivan, ei ehkä toimi.

Ilmakanava, joka tulee seinästä kantavan palkin alta, pitäisi nostaa avattuun seinään kantavan palkin yläpuolelle. Minun pitäisi siis tehdä noin 130 mm reikä 220 mm korkeaan ja 3,6 m pitkään kantavaan palkkiin, joka arvioni mukaan kantaa koko huonetta (se ei valitettavasti näytä lepäävän pystysuorilla kantavilla palkeilla).

Onko olemassa fiksua ja ennen kaikkea turvallista tapaa ratkaista tämä? Vai onko minun yksinkertaisesti levennettävä seinää, jotta voin vetää ilmakanavan kantavan palkin ohi?

PÄIVITYS #1:
Tein juuri 80 mm reiän alajuoksuun (vaakasuora sääntö) nähdäkseni, mitä siellä on, ja huomaan, että luulisin kantavan palkin olevan vain 3 cm paksu - eikö se ole vähän vähän kantavalle palkille, joka kantaa 3,6 m:n kokoista asuintilaa toisella puolella ja kylpyhuonetta toisella?

PÄIVITYS #2:
Kaivattuani villan läpi juuri poratusta reiästä olen tullut siihen tulokseen, että kantava palkki kantaa vain itse asuintilaa, ja vaikka se ei lepää säännöllä, se on naulattu kaikkiin sääntöihin, joita vastaan se nojaa. Luulen, että päädyn vahvistamaan kantavan palkin kiinnitystä kahteen viereiseen sääntöön ja sen jälkeen hyvällä omallatunnolla sahaamaan ilmakanavalle reitin.

• Avoin lattiaremontti, näkyvissä ilmastointiputki ja rakennustyökaluja kuten pora ja ruuvimeisseli; pistorasiaan on kytketty kaapeli.
  • Avaa seinärakenne, jossa näkyy puupalkkeja, metallikulma ja osa ilmanvaihtokanavasta. Taustalla eristeitä ja gyproc-levy.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.