4 831 lukukertaa ·
21 vastausta
5k lukukertaa
21 vastausta
reiänporru harvaan spoteille?
Hei
Koska aiomme asentaa spotit koko ensimmäiseen kerrokseen ja minä teen sen, haluan kysyä:
Kun poraan reikäsahalla spotille ja osun kattokoolinkiin ja jatkan poraamista, jotta saan spotin siihen kohtaan.
-Onko tämä normaalia?
-Tekeekö tämä niin, että katto notkuu?
-Pitäisikö spotin aina olla koolinkien välillä avoimessa tilassa?
En löydä opasta spotteille.
Olen liittänyt kuvan, jossa selitän, mitä tarkoitan.
Punainen väri on kattokoolinki
Valkoinen väri on kattotuoli
Kun katsoo kolmatta riviä ylhäältä, kaikki spotit asettuvat koolingin keskelle
spottien vaaditaan 3 mm, kun kipsilevy on asennettu.
Koska aiomme asentaa spotit koko ensimmäiseen kerrokseen ja minä teen sen, haluan kysyä:
Kun poraan reikäsahalla spotille ja osun kattokoolinkiin ja jatkan poraamista, jotta saan spotin siihen kohtaan.
-Onko tämä normaalia?
-Tekeekö tämä niin, että katto notkuu?
-Pitäisikö spotin aina olla koolinkien välillä avoimessa tilassa?
En löydä opasta spotteille.
Olen liittänyt kuvan, jossa selitän, mitä tarkoitan.
Punainen väri on kattokoolinki
Valkoinen väri on kattotuoli
Kun katsoo kolmatta riviä ylhäältä, kaikki spotit asettuvat koolingin keskelle
spottien vaaditaan 3 mm, kun kipsilevy on asennettu.
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Olen samaa mieltä 100%!X xLnT sanoi:
Mutta onko tämä vain yksi huone, olohuone?M MackanM sanoi:
Harvakehikon laitetaan c-c 300 mm. Ja kattopalkit/lattiajuoksut c-c 1200/600 mm.
Silloin piirros vastaa huonetta, joka on noin 10 x 6 m, 60 neliömetriä.
Ja spotlightien määrä on 110 kpl.
Onko tämä vain teoreettinen pohdinta, vai onko sillä joku todellinen yhteys?
Mutta kuten sanottu, älä poraa/sahaa rikki harvakehikkoa!
Hei
Se on huono luonnos koko talosta.
Olohuone mukaan lukien keittiö ja ruokailutila on
b4.6xL12.6 m
Mikä on enemmän oikein
1. Kevennä harvapaneeli ja asenna spotit
2. Cc300 ja missä spotit pitäisi olla, laitetaan harva sivulle. Kipsi kuitenkin roikkuu ilmassa, kun ne kohtaavat
3. Siirrä spotit tyhjään tilaan
Kuinka tehdään oikein? Tai kuinka tekee kirvesmies?
Se on huono luonnos koko talosta.
Olohuone mukaan lukien keittiö ja ruokailutila on
b4.6xL12.6 m
Mikä on enemmän oikein
1. Kevennä harvapaneeli ja asenna spotit
2. Cc300 ja missä spotit pitäisi olla, laitetaan harva sivulle. Kipsi kuitenkin roikkuu ilmassa, kun ne kohtaavat
3. Siirrä spotit tyhjään tilaan
Kuinka tehdään oikein? Tai kuinka tekee kirvesmies?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Laita yksi ylimääräinen harva puoli, johon spotit tulevat, ei se ole niin kinkkistä.
Asetin täyden, 3 riviä harvaa lähinnä ulkoseinää, jotta minulla oli jotain, mihin kiinnittää verhokiskot.
Asetin täyden, 3 riviä harvaa lähinnä ulkoseinää, jotta minulla oli jotain, mihin kiinnittää verhokiskot.
Aion käyttää 1200 vähentämään saumoja.
Jos asennan glesen joka puolelle spot-valoa MUTTA! Kipsilevyt kohtaavat keskellä lasilevyjen välillä, missä spotti on. Eikö se tule halkeilemaan tai aiheuta erikorkeuksia liikkeen vuoksi toisesta kerroksesta?
Tämä tulee olemaan uudisrakennus, joten toivon voivani näyttää teille tuloksen sitten.
Jos asennan glesen joka puolelle spot-valoa MUTTA! Kipsilevyt kohtaavat keskellä lasilevyjen välillä, missä spotti on. Eikö se tule halkeilemaan tai aiheuta erikorkeuksia liikkeen vuoksi toisesta kerroksesta?
Tämä tulee olemaan uudisrakennus, joten toivon voivani näyttää teille tuloksen sitten.
Olen juuri tehnyt tämän meidän takkahuoneessa/uudessa makuuhuoneessamme. En tiedä miten puuseppä tekisi, mutta laitoin koolauksen kummallekin puolelle spottia molempien koolausten päälle, missä halusin spotin ja sitten leikkasin pois pienen osan, missä spotin piti olla.M MackanM sanoi:Aion käyttää 1200 vähentääksesi saumojen määrää.
Jos laitan koolaukset jokaisen spotin sivulle MUTTA! Kipsilevyt kohtaavat keskellä lasilevyjen välissä, missä spotit ovat. Eikö se tule halkeilemaan tai saamaan eri korkeuseroja liikkeen vuoksi toisesta kerroksesta? Tämä tulee olemaan uusi rakennus, joten toivon voivani näyttää teille tuloksen myöhemmin.
Joissain paikoissa en voinut tehdä näin, mutta koska meidän spotit olivat vain kipsin ja puolen koolauksen kokoisia, laitoin koolauspalan tuon tiellä olevan päälle ja kiinnitin sen kunnolla kiinni molemmille puolille, sitten leikkasin pois osan, missä spotti sijaitsi, jotta yllä oleva yhdisti koolaukset niin, että se ei notkahtanut.
Se kuulostaa kuitenkin hyvältä! Mitä kokoa käytit levyissä ja välijakoa?
N Nicke-85 sanoi:Olen juuri tehnyt tämän meidän rentoutumishuoneessa/uudessa makuuhuoneessamme. En tiedä, miten puuseppä tekisi sen, mutta laitoin harvalaudoituksen kummallekin puolelle spotin yläpuolelle molemmille puolille siitä, mihin halusin spotin, ja sitten leikkasin pois pienen palan siitä, mihin spot tuli.
Joissain paikoissa en voinut tehdä niin, mutta koska spotimme veivät vain kipsilevyn ja puoli harvalautausta korkeutta, otin ja laitoin palan harvalautausta sen päälle, joka oli tiellä, ja kiinnitin sen kunnolla molemmilta puolilta, sitten leikkasin pois palan, johon spot tuli, jotta se piti yllä harvalaudan, ettei se notkuisi.
Sinun kannattaa hankkia pottor spotsen'ille, sitten voit sijoittaa ne ensin oikeaan paikkaan. Muuten en suosittele spotsien laittamista kaikkialle suorissa kuvioissa, siitä tulee liikaa toimistotunnelmaa. Itse laitoin spotsit 2 ja 2 hieman seinien etupuolelle huoneiden ympärille. Silloin seinät valaistuvat, mikä antaa eniten valon tuntua. Spotsit keskellä huoneita valaisevat ehkä vain lattiat.