897 lukukertaa ·
5 vastausta
897 lukukertaa
5 vastausta
Räystäslista lattian vedon ehkäisyyn, eristeköysi vai ei?
Meillä on äskettäin kunnostettu huone, jossa on uusi alapohja, kivivilla ja massiivipuulattia suoraan palkiston päällä. Huoneessa on hyvin korkeat jalkalistat, joten tietyissä paikoissa jalkalista ei ole tiiviisti lattiaa vasten. Talvella voi kokea lievää vedontunnetta ja nyt ajattelimme asentaa smyglist-jalkalistoja tiivistääksemme lattian kunnolla. Kysymykseni on, pitäisikö jalkalistan alle laittaa eristysmöhkäle ennen kuin naulaamme smyglist-jalkalistan paikoilleen? Jos kyllä, niin minkä tyyppinen eristys, sama kuin palkistossa eli kivivilla? Vai jotain muuta?
Onko sinulla koko Örnpapp, Windy, gnu, asfaboard tai vastaavaa julkisivun alla?
On todennäköisesti oikein tiivistää kulman lattian ja seinän välillä, olen tiivistänyt vanhan paneelilla verhottu hirsirakennuksen vuotoja sisältäpäin pellavakuitutäytteellä ja se toimi hyvin.
On todennäköisesti oikein tiivistää kulman lattian ja seinän välillä, olen tiivistänyt vanhan paneelilla verhottu hirsirakennuksen vuotoja sisältäpäin pellavakuitutäytteellä ja se toimi hyvin.
Luulen, että siellä on vain lattiapalalevyt, kivivillaisolaatio ja sitten massiivinen puulattia. Mutta sitten ehkä laitan vähän lasivillaeristettä sinne. Kysyn siksi, että haluan välttää tekemästä mitään "liian tiiviisti", jos se puolestaan voi luoda jotain muuta ongelmaa 🙂F fribygg sanoi:
Jos sinulla ei ole toimivaa tuulensuojaa julkisivun alla, on melko turhaa yrittää pysäyttää vetoa "hieman lasivillalla"._fredd_ sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Byta försäkringsbolag för att motverka höjning av premie
Försäkringar -
Värt att lägga ny isolering för att motverka kallt källargolv?
Golv -
Smarta ventiler i takfoten för att motverka fukt och mögel?
Tak & Vind -
Varför motverkar golvet marktrycket i en källare?
Grund & Markarbeten -
Tuulettaminen kosteuden vähentämiseksi kylmässä ullakossa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka