Hei!
Piti laittaa sisäkatto ensimmäistä kertaa ja tein runkoa harvan kanssa, olin epävarma siitä, minkälaista kipsiä tarvitsisin, joten menin rautakauppaan kysymään neuvoa. Sanoin useaan otteeseen hänelle, joka auttoi minua, että haluan sileän katon, eli aion tasoittaa saumat.
Hän näytti minulle levyn, jota hän kutsui "kattokipsiksi", jonka pitäisi olla helppo asentaa, ja kaikki reunat olivat hieman viistettyjä muodostaen pienen v:n levyjen väliin.
Sanoin, että olin kuullut, että pitäisi olla leveämpi ura, jotta saisi tasoitettua saumat sileäksi katoksi.
Hän sanoi, että ei ole ongelmaa, että se on vain tasoitettava saumat ja oltava tyytyväinen siihen.
Olen juuri asentanut koko katon suuren ahdistuksen vallassa ja alan sen jälkeen etsimään tietoa siitä, minkälaista tasoitetta minun pitäisi valita.
Huomaan sitten, että käytännössä koko internet sanoo, että näitä saumoja ei voi tasoittaa. Että nämä levyt on tarkoitettu vain niille, jotka haluavat saumoja ruudukkona katossa.
Epätoivoni on valtava. Onko tämä totta? Voiko joku sanoa jotain lohduttavaa tai kannustavaa?
Ja onko mitään oikeuksia, kun kyseessä ovat myyjän selvien ohjeiden perusteella tehdyt ostokset?!

• Surullinen
  • Tykkään
Nalleman64 ja 2 muuta
  • Laddar…
BirgitS
E Emmazk sanoi:
Ja onko ostajalla mitään oikeuksia, kun ostot on tehty myyjän nimenomaisten ohjeiden perusteella?!
Kyllä, se on syy reklamaatioon, mutta ongelmana on todistaa, mitä sanottiin, ja eri liikkeet voivat olla eri tasoisia tällaisissa asioissa.

• Tykkään
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
Mikä rakennusliike se oli? Se, mitä tarvitset, on tyyppiä Norgips plan.

• Tykkään
darey
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Mikä rakennustarvikeliike se oli?
Se mitä tarvitset on tyypillisesti Norgips plan
jo mutta nyt ne ovat jo siellä. Tarkoitatko, että minun pitäisi purkaa koko katto ja tehdä kaikki uudestaan? Onko se ainoa tapa?

E Emmazk sanoi:
niin mutta nyt ne istuu siellä. Tarkoitatko, että minun pitäisi purkaa koko katto ja tehdä kaikki uudelleen? Onko se ainoa tapa?
xl-bygg

BirgitS BirgitS sanoi:
Kyllä, se on syy valitukseen, mutta ongelmana on todistaa, mitä sanottiin, ja eri kaupat voivat olla erilaisia tarkkoja tällaisissa asioissa.
Kyllä juuri niin. Olen eniten kiinnostunut siitä, että joku voisi antaa minulle aurinkoisen tarinan jostain niksistä, jolla voi silti saada sen näyttämään okein siistiltä? Joku? Ole kiltti?

Eikö voi kaivaa suurempaa ojaa?
Ei tietenkään hauskaa ja varmasti pöllyää aika paljon.

Minulla oli tämä ongelma talossa, ja silloin maalari pakkeloi jollakin tasoitteella nimeltä Ardex, joka hiottiin ja sitten hän laittoi Microlit (ohut kangas), joka sitten maalattiin. Tuloksena oli tasainen katto.

• Tykkään
Mr.Hammer ja 12 muuta
  • Laddar…
sunnis
Kyllä, mutta se on mahdollista kitata, täyttää saumat, liimata paikoilleen paperinauha non woven -liimalla tai vaihtoehtoisesti kitata se nauha- ja saumakitillä. Kun se on kuivunut, levitetään reilusti kittiä ja hiotaan. Toinen vaihtoehto on asentaa microlit, mikä saattaa olla suositeltavaa sinun tapauksessasi.

Vaikka käytetään tavallista kipsiä, täytyy lyhyiden reunojen viistämisen ja kittaamisen tehdä samalla tavalla kuin kattosi. Mutta sinun ei tarvitse repiä kipsiä alas. Kipsi kuin kipsi :)

• Tykkään
henric78 ja 10 muuta
  • Laddar…
Päällystä vaiheiden aukot ja liimaa kiinni kuitukangas on luultavasti helpointa.

• Tykkään
leby ja 7 muuta
  • Laddar…
T
Joku aikaisempi omistaja oli kitannut sellaisia talossamme, eikä ne haljenneet aikana kun asuin siellä. Joten totta kai voi olla onnekas, mutta siihen ei kannata luottaa.

(Kaikki saumat olivat koolauksessa, se olisi todennäköisesti toiminut huonommin nykyisessä talossamme, missä monet saumat ovat avonaisessa tilassa.)

• Tykkään
ie01gula ja 1 muu
  • Laddar…
Heij83
Laitoin sellaisia levyjä ja tapetoin microlit-kankaalla, jonka maalasin myöhemmin. Tuli todella hyvä!

• Tykkään
Nalleman64 ja 4 muuta
  • Laddar…
Se onnistuu, mutta on myös luotava oikeat edellytykset. Minimoi liitoksen liikkeet. Mitä pienempi liitos, sitä suurempi riski halkeamille. En koskaan asentaisi näitä paneeleja materiaaleihin, jotka liikkuvat paljon, kuten puupaneeli. Sitten pitää teipata kaikki saumat. Lasikuituverkko voi olla ratkaisu sinun tapauksessasi, kuten jotkut kirjoittavat.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Nalleman64 ja 1 muu
  • Laddar…
On tuttuja, jotka ostivat talon sellaisella katolla. He ovat sitten tasoittaneet sitä, noin 20 vuotta sitten. Siitä tuli hyvä. En tiedä, ovatko laittaneet mikroliter. Mutta mikrolit tekee maalauksen pinnasta hienomman. Joten se on hyvä käyttää, vaikka olisi oikeat levyt.

• Tykkään
Nalleman64 ja 4 muuta
  • Laddar…
Vaikutit tietävän mitä etsit, mutta kuitenkin pyydät apua:thinking: ja saat väärin..toivottavasti se selviää

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.