Kokeilimme juuri laittaa rapattua B sotabetonille. Se kiinnittyi pahuksen huonosti ja oli täysi tuska! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun yritimme rappaamista, ja ajatus on rapata kellarin sisäseinät.

Miten saisi rappauksen kiinnittymään paremmin seinään? Ehkä kannattaa mainita, että pesimme seinän ennen ja kostutimme sen.
Onko mitään hyötyä ns. slammaamisesta ennen seiniä?

J
Joo, kun sinulla on krigsbetong, sinun täytyy lisätä asbestikuituja laastiin, jotta se sopii yhteen😉😆

Onko sinulla kuvia miltä se näyttää? Onko seinä puhdas maalista ja muusta tavarasta?

• Tykkään
dallas84
  • Laddar…
J Jansson69 sanoi:
Ja i o med att du har krigsbetong så måste du ha i aspestfibrer i bruket för att det ska gifta sig😉😆

Har du bilder på hur det ser ut? Är väggen ren på färg och annan skit?
Bilder kan jag fixa huomenna! Haha toivottavasti todella vältyn aspestfibrer 💀😅

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
D dallas84 sanoi:
Kokeilin juuri laittaa Puts B sotabetonille. Se tarttui todella huonosti ja oli totaalinen riesa! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun yritimme rappausta, ja tarkoitus on rapata kellarin sisäseinät.

Miten saa rappauksen tarttumaan paremmin seinään? Ehkä pitäisi mainita, että pesimme ja kostutimme seinän ennen rappauksen aloittamista. Onko mitään järkeä ns. slammaa seiniä ensin?
Olen myös yrittänyt rapata kellarin seiniä (80-luvun) ja mielestäni on yleisesti ottaen vaikeaa saada se tarttumaan. Olen nähnyt paljon videoita siitä, ja niissä se on todella helppoa, mutta todellisuus on toinen.
Valitettavasti olen tullut siihen tulokseen, etten osaa sitä, vaikka muuten teenkin melkein kaiken kotona itse, jopa sähkötyöt ja LVI.

• Tykkään
dallas84
  • Laddar…
C
D dallas84 sanoi:
Miten saa rappauksen tarttumaan paremmin seinään?
Miten "levität" rappauksen?
Jos pinta on sileä, sinun täytyy todennäköisesti levittää pohjustuslaasti ensin.
Muuten laastin koostumus on myös ratkaiseva tarttuvuuden kannalta, sen tulee olla notkea ja "kermaisen" oloinen.

• Tykkään
dallas84
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Miten "laitat" rappauksen? Jos pinta on sileä, tarvitset todennäköisesti ensin pohjustuslaastin. Muuten myös laastin konsistenssi on ratkaiseva tarttuvuudelle, sen tulee olla notkea ja "kermaisena".
Yritin tehdä kuten kaikissa elokuvissa, eli heittää laastin! Se oli täysin mahdotonta tasoittaa! Luulen, että konsistenssi oli lähellä toivottua, mutta vaikea sanoa! Mitä tarkoittaa pohjustuslaasti? Mitä se voisi olla?

Claes Sörmland
D dallas84 sanoi:
Mitä tarkoittaa pohjalaasti? Mitä se voisi olla?
Se on laasti, joka valmistetaan vellimäiseksi ja jossa on korkea sementtipitoisuus. Voidaan levittää esimerkiksi muurarinharjalla, jolloin saadaan epätasainen alusta, johon rappaus tarttuu hyvin. Voit ostaa tuotteita nimeltä "pohjalaasti", mutta ennen vanhaan se sekoitettiin itse, käytännössä A-laasti vellin muodossa.

Voit myös vähentää halkeamien riskiä ja saada paremman kiinnittymisen alustaan verkottamalla. Naulataan lasikuituverkko paikalleen. Sitten levitetään pohjalaasti. Tämän jälkeen olet valmis rappaamaan.

Toinen ratkaisu sotabetonin ajalla oli rappaus kalkkilaastilla. Se on kermaisempaa ja tahmeampaa kuin sementtipohjaiset laastit.

• Tykkään
dallas84 ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.