511 lukukertaa ·
6 vastausta
511 lukukertaa
6 vastausta
Rappauslaasti B sodanajan betoniin
Kokeilimme juuri laittaa rapattua B sotabetonille. Se kiinnittyi pahuksen huonosti ja oli täysi tuska! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun yritimme rappaamista, ja ajatus on rapata kellarin sisäseinät.
Miten saisi rappauksen kiinnittymään paremmin seinään? Ehkä kannattaa mainita, että pesimme seinän ennen ja kostutimme sen.
Onko mitään hyötyä ns. slammaamisesta ennen seiniä?
Miten saisi rappauksen kiinnittymään paremmin seinään? Ehkä kannattaa mainita, että pesimme seinän ennen ja kostutimme sen.
Onko mitään hyötyä ns. slammaamisesta ennen seiniä?
Jäsen
· Blekinge
· 11 702 viestiä
Olen myös yrittänyt rapata kellarin seiniä (80-luvun) ja mielestäni on yleisesti ottaen vaikeaa saada se tarttumaan. Olen nähnyt paljon videoita siitä, ja niissä se on todella helppoa, mutta todellisuus on toinen.D dallas84 sanoi:Kokeilin juuri laittaa Puts B sotabetonille. Se tarttui todella huonosti ja oli totaalinen riesa! Tämä oli ensimmäinen kerta, kun yritimme rappausta, ja tarkoitus on rapata kellarin sisäseinät.
Miten saa rappauksen tarttumaan paremmin seinään? Ehkä pitäisi mainita, että pesimme ja kostutimme seinän ennen rappauksen aloittamista. Onko mitään järkeä ns. slammaa seiniä ensin?
Valitettavasti olen tullut siihen tulokseen, etten osaa sitä, vaikka muuten teenkin melkein kaiken kotona itse, jopa sähkötyöt ja LVI.
Yritin tehdä kuten kaikissa elokuvissa, eli heittää laastin! Se oli täysin mahdotonta tasoittaa! Luulen, että konsistenssi oli lähellä toivottua, mutta vaikea sanoa! Mitä tarkoittaa pohjustuslaasti? Mitä se voisi olla?C cpalm sanoi:
Se on laasti, joka valmistetaan vellimäiseksi ja jossa on korkea sementtipitoisuus. Voidaan levittää esimerkiksi muurarinharjalla, jolloin saadaan epätasainen alusta, johon rappaus tarttuu hyvin. Voit ostaa tuotteita nimeltä "pohjalaasti", mutta ennen vanhaan se sekoitettiin itse, käytännössä A-laasti vellin muodossa.D dallas84 sanoi:
Voit myös vähentää halkeamien riskiä ja saada paremman kiinnittymisen alustaan verkottamalla. Naulataan lasikuituverkko paikalleen. Sitten levitetään pohjalaasti. Tämän jälkeen olet valmis rappaamaan.
Toinen ratkaisu sotabetonin ajalla oli rappaus kalkkilaastilla. Se on kermaisempaa ja tahmeampaa kuin sementtipohjaiset laastit.
Klikkaa tästä vastataksesi