Aion levyttää makuuhuoneen seinät ja katon kipsilevyllä ja olen alkanut miettiä, miten toimia siellä, missä kipsilevyt "kohtaavat" kulmissa. Pitäisikö yrittää leikata sivut kulmassa siellä, missä ne kohtaavat, vai miten pitäisi edetä?
Teen yleensä katon ensin, jos täytyy kohdistaa, laskea tai mitä nyt tekeekään.
Viistän levyä hieman, jotta se menee sujuvasti seinää vasten, sitten otan vinokaton ja vuolen vain veitsellä, melkein 45 asteen kulmassa kattoon nähden (ei tarvitse paljon, mutta on tylsää tehdä uudelleen). Sen jälkeen asennan seinän ja teen saman asian siellä.
Eli en yritä tehdä kahta kulmaa, jotka kohtaavat, vaan vain yksi kulma, joka ottaa kaiken.
Riippuen siitä, miltä se näyttää, tasoitan sen kipsitasoitteella, jos täytyy täyttää jostain.
Mahdollisesti nauhaa ja tavallista tasoitetta tai joustotiivistettä sen jälkeen, aina on pieni riski halkeamasta, joten täytyy arvata, mikä on paras. Kotona olen käyttänyt nauhaa ja se näyttää hyvältä tähän mennessä...
Minulla on tapana tehdä katto ensin, jos aiot kohdistaa, laskea tai mitä sitten teetkin.
viistota levyä vähän niin, että se menee sileästi seinää vasten, sitten otan vinokaton ja kaiverran vain veitsellä, melkein 45 astetta kattoa vasten (ei tarvitse niin paljon mutta on ikävää tehdä uudelleen.) ja sen jälkeen asetan seinän ja teen saman siellä.
Eli yritän olla tekemättä kahta kulmaa, joiden tulisi kohdata, vaan vain yhden kulman, joka ottaa kaiken.
Sen mukaan miltä se näyttää, tasoitan sen kipsitasoitteella, jos tarvitsee täyttää jostain.
Mahdollinen nauha ja tavallinen tasoite tai pehmeä tiiviste sen jälkeen, riski on aina hieman murtuma siellä, joten täytyy arvata mikä on paras. Kotona olen käyttänyt nauhaa ja se näyttää olevan hyvältä toistaiseksi.....
Kuulostaa hyvältä menettelytavalta, kokeilen ja teen samoin. Olen aiemmin käyttänyt pehmeää tiivistettä hyvin tuloksin gipssin välissä katossa ja seinässä, joten jatkan sillä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.