Hei!

Noin 1,5 viikon päästä saamme uuden talomme hallintaan. Vallitsevaa trendiä vastaan, aiomme itse asiassa rakentaa sen sijaan, että purkaisimme sisäseinän. Tämä on seinä, joka alkuperäisten suunnitelmien mukaan on ollut olemassa aiemmin ja lisää ylimääräisen makuuhuoneen avotakan taakse.

Aiomme rakentaa tavallisen sisäseinän kaikkien sääntöjen mukaan, käyttäen puurunkoja, eristystä, vaneria ja kipsilevyjä.

Seinän sivut tulevat olemaan tiiviisti kiinni savuhormin sivussa. Katso liitteenä olevat kuvat siitä, miltä se näyttää nyt ja yksinkertainen luonnos siitä, miten ajattelin rakentaa seinän.

Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi huomioida, kun otetaan huomioon, että siinä on avotakka ja mahdollisesti huomioitava lämpötekijä?

Minulla ei vielä ole käsitystä siitä, kuinka lämmin savuhormi tulee, jos takassa palaa oikein kunnolla. Mutta tarkastajan mukaan se tulee korkeintaan "haaleaksi", sillä savuhormi on niin leveä ja syvä.

Kiitos etukäteen!

• Olohuone, jossa on valkoinen katto, takka, harmaat sohvat, kasveja ja vaalea matto puulattialla.
  • Takka, jossa on metallinen etupaneeli, puita täynnä oleva puukori vieressä ja koristekasveja valmistelun yhteydessä.
  • Pohjapiirros, jossa näkyy asunnon huonejako ja punainen viiva osoittamassa kohtaa, johon uusi huoneen jakava väliseinä rakennetaan uunin viereen.
Mats-S
F fredrik0514 sanoi:
Aiomme rakentaa tavallisen sisäseinän kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti puulistoilla, eristyksellä, vanerilla ja kipsillä sen päällä. Sivuilta se tulee kulkemaan tiilimuuriin.
Hei,
Se voi toimia puulistoilla, mutta älä aseta viimeistään listaa aivan tiilimuuriin kiinni. Jätä vähintään 5 cm väliä siellä. Lopeta eristämällä (mineraalivilla "vihreä") tiilimuuriin päin. Vanerin ei pitäisi koskettaa tiilimuuria, jätä siihen noin 1-2 cm vapaa ilma/eristys. Sama pohja/kattolistalle. Kipsi on kuollutta materiaalia, joten sen voit liittää tiilimuurin kanssa.

Jos haluat olla ylihuolellinen ja laiska, käytät metallilistoja puulistojen sijaan, jolloin olet varmasti oikealla puolella marginaaleja. On itse asiassa helpompaa tehdä seinät metallilistoilla, koska ne eivät koskaan vääntyile ("korkkiruuvit") ja ovat aina suorat. Ja koska sinulla on vaneri seinässä, sinulla on aina jotain mihin kiinnittää :)

Mats-S Mats-S sanoi:
Hei, Se pitäisi toimia puukoolauksilla, mutta älä aseta viimeistä kenojuoksua vasten muurattua savupiippua. Jätä vähintään 5 cm tilaa siihen. Päätyä eristeellä (mineraalivilla "vihreä") savupiippua vasten. Vanerin ei tulisi koskea savupiippua, anna sille noin 1-2 cm vapaata tilaa/eristystä. Sama asia ala/yla-kenojuoksun kanssa. Kipsi on kuollutta materiaalia, joten voit liittää sen savupiippuun.

Jos haluat olla liioitellun tarkka ja laiska, voit käyttää metallikoolauksia puukoolausten sijaan, jolloin olet varmasti marginaalien oikealla puolella. Se on itse asiassa helpompaa tehdä seinät metallikoolauksilla, koska ne eivät koskaan kierry ("korkkiruuvit") ja ovat aina suoria. Ja koska seinässä on vaneria, sinulla on aina jotain, mihin kiinnittää joka tapauksessa :)
Kiitos erittäin hyvistä vinkeistä!!!(y)

Mats-S
F fredrik0514 sanoi:
Kiitos erittäin hyvistä vinkeistä!!!(y)
Kiitoksia!
16 vuotta viime vuosisadalla puuseppänä/kirvesmiehenä opetti varmasti joitain asioita päähän ;-) Sinulla ei ole tarvetta digitaalisiin vinkkeihin, tuli 25 vuotta IT-konsulttina rakennuselämän jälkeen ;-)

Krokben
Ainoa asia, johon saatoin ajatella, oli kuinka aiotte hyödyntää värmepumppua loppuosassa taloa, jos asennatte seinän. Jopa oven kanssa jakautuminen vähenee huomattavasti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.