10 206 lukukertaa ·
4 vastausta
10k lukukertaa
4 vastausta
Rakentaminen sisäseinän savupiippua vasten, mitä kannattaa huomioida?
Hei!
Noin 1,5 viikon päästä saamme uuden talomme hallintaan. Vallitsevaa trendiä vastaan, aiomme itse asiassa rakentaa sen sijaan, että purkaisimme sisäseinän. Tämä on seinä, joka alkuperäisten suunnitelmien mukaan on ollut olemassa aiemmin ja lisää ylimääräisen makuuhuoneen avotakan taakse.
Aiomme rakentaa tavallisen sisäseinän kaikkien sääntöjen mukaan, käyttäen puurunkoja, eristystä, vaneria ja kipsilevyjä.
Seinän sivut tulevat olemaan tiiviisti kiinni savuhormin sivussa. Katso liitteenä olevat kuvat siitä, miltä se näyttää nyt ja yksinkertainen luonnos siitä, miten ajattelin rakentaa seinän.
Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi huomioida, kun otetaan huomioon, että siinä on avotakka ja mahdollisesti huomioitava lämpötekijä?
Minulla ei vielä ole käsitystä siitä, kuinka lämmin savuhormi tulee, jos takassa palaa oikein kunnolla. Mutta tarkastajan mukaan se tulee korkeintaan "haaleaksi", sillä savuhormi on niin leveä ja syvä.
Kiitos etukäteen!
Noin 1,5 viikon päästä saamme uuden talomme hallintaan. Vallitsevaa trendiä vastaan, aiomme itse asiassa rakentaa sen sijaan, että purkaisimme sisäseinän. Tämä on seinä, joka alkuperäisten suunnitelmien mukaan on ollut olemassa aiemmin ja lisää ylimääräisen makuuhuoneen avotakan taakse.
Aiomme rakentaa tavallisen sisäseinän kaikkien sääntöjen mukaan, käyttäen puurunkoja, eristystä, vaneria ja kipsilevyjä.
Seinän sivut tulevat olemaan tiiviisti kiinni savuhormin sivussa. Katso liitteenä olevat kuvat siitä, miltä se näyttää nyt ja yksinkertainen luonnos siitä, miten ajattelin rakentaa seinän.
Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi huomioida, kun otetaan huomioon, että siinä on avotakka ja mahdollisesti huomioitava lämpötekijä?
Minulla ei vielä ole käsitystä siitä, kuinka lämmin savuhormi tulee, jos takassa palaa oikein kunnolla. Mutta tarkastajan mukaan se tulee korkeintaan "haaleaksi", sillä savuhormi on niin leveä ja syvä.
Kiitos etukäteen!
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
Hei,F fredrik0514 sanoi:
Se voi toimia puulistoilla, mutta älä aseta viimeistään listaa aivan tiilimuuriin kiinni. Jätä vähintään 5 cm väliä siellä. Lopeta eristämällä (mineraalivilla "vihreä") tiilimuuriin päin. Vanerin ei pitäisi koskettaa tiilimuuria, jätä siihen noin 1-2 cm vapaa ilma/eristys. Sama pohja/kattolistalle. Kipsi on kuollutta materiaalia, joten sen voit liittää tiilimuurin kanssa.
Jos haluat olla ylihuolellinen ja laiska, käytät metallilistoja puulistojen sijaan, jolloin olet varmasti oikealla puolella marginaaleja. On itse asiassa helpompaa tehdä seinät metallilistoilla, koska ne eivät koskaan vääntyile ("korkkiruuvit") ja ovat aina suorat. Ja koska sinulla on vaneri seinässä, sinulla on aina jotain mihin kiinnittää
Kiitos erittäin hyvistä vinkeistä!!!Mats-S sanoi:
Hei, Se pitäisi toimia puukoolauksilla, mutta älä aseta viimeistä kenojuoksua vasten muurattua savupiippua. Jätä vähintään 5 cm tilaa siihen. Päätyä eristeellä (mineraalivilla "vihreä") savupiippua vasten. Vanerin ei tulisi koskea savupiippua, anna sille noin 1-2 cm vapaata tilaa/eristystä. Sama asia ala/yla-kenojuoksun kanssa. Kipsi on kuollutta materiaalia, joten voit liittää sen savupiippuun.
Jos haluat olla liioitellun tarkka ja laiska, voit käyttää metallikoolauksia puukoolausten sijaan, jolloin olet varmasti marginaalien oikealla puolella. Se on itse asiassa helpompaa tehdä seinät metallikoolauksilla, koska ne eivät koskaan kierry ("korkkiruuvit") ja ovat aina suoria. Ja koska seinässä on vaneria, sinulla on aina jotain, mihin kiinnittää joka tapauksessa![]()
Mats-S
Rakennusveteraani
· Sollentuna
· 3 327 viestiä
Mats-S
Rakennusveteraani
- Sollentuna
- 3 327 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Varför har man byggt en innervägg i källaren mot gråstensmuren?
Byggnadsvård -
Bygga inneväggar - vertikal regel mot bottenregel -> passning av ytor
Utbyggnad och tillbyggnad -
Kuinka rakentaa sisäseinä kellariin rinnetalon 1967
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Rakentaa sisäseinä ulkoseinää vasten
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Rakentaa sisäseinä kosteaa betonia vasten?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka